Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, έχει τεθεί το ζήτημα της "προβολής" των νέων ταινιών σε σινεμά και Δικτυακές υπηρεσίες, ταυτόχρονα. Όχι στις δεύτερες όταν ολοκληρωθεί και σταματήσει η προβολή στα πρώτα, δηλαδή. Όχι όταν οι ταινίες κυκλοφορήσουν σε DVD ή Blu-ray. Όπως ακριβώς ένας νέος δίσκος μουσικού συγκροτήματος εμφανίζεται την ίδια μέρα στα καταστήματα και π.χ. στο iTunes, έτσι και ένα καινούργιο blockbuster να ήταν διαθέσιμο online από την ημέρα της πρεμιέρας του για θέαση. Προκειμένου το Hollywood να μην πάψει να δίνει το κίνητρο για την προσέλευση στα σινεμά, βέβαια, αυτές τις "Day one" προβολές θα τις κοστολογούσε ακριβά - πιθανώς στην ίδια τιμή με αυτή του εισιτηρίου στις αίθουσες, ίσως και υψηλότερα αν σκεφτεί κανείς ότι το οικιακό σαλόνι δεν έχει έναν μόνο θεατή, μα συνήθως πιο πολλούς.
To Αθηνόραμα Digital έχει ήδη κάνει τη συζήτηση αυτή με συναδέλφους, γνωστούς και φίλους και... σε συμπέρασμα ασφαλές δεν έχει καταλήξει. Κάποιοι, ανάμεσα στους οποίους κι εμείς, δεν θα μπορούσαν να στερηθούν την εμπειρία του "πάω σινεμά": την αγαπάμε υπερβολικά πολύ, παρά τα όποια θέματα. Άλλοι θα υποδέχονταν θετικά μια πρόταση όπως η παραπάνω, αν το αντίτιμο για τη θέαση ήταν χαμηλότερο από την τιμή του εισιτηρίου για την αίθουσα. Άλλοι θα την υποδέχονταν ευνοϊκά ακόμη και σ' αυτή την τιμή ή υψηλότερη, ως επιλογή για τις περιπτώσεις που η επίσκεψη στο σινεμά για μια ταινία απλώς δεν είναι εφικτή. Άλλοι θεωρούν πως "μια χαρά είμαστε τώρα", δηλαδή με την θέαση των καινούργιων ταινιών στα σινεμά και... όλων των άλλων στο σπίτι: ο διαχωρισμός, γι' αυτούς, διατηρεί την προσμονή για τα νέα φίλμ, που φυσικά δεν την έχουν για τα άλλα.
Το μόνο σίγουρο; Δεν θα μάθουμε με βεβαιότητα το πώς αντιμετωπίζει το ευρύ κοινό την επιλογή "multiplex ή σαλόνι;" για τη θέαση μιας νέας ταινίας, παρά μόνο αν/όταν το Hollywood τολμήσει κάτι τέτοιο ή το θεωρήσει επιχειρηματικά συμφέρον. Θα έλθει κάποια στιγμή αυτή η μέρα; Πιστεύουμε πως ναι. Σύντομα; Πιστεύουμε πως όχι, καθώς οι πωλήσεις εισιτηρίων στις κινηματογραφικές αίθουσες κινούνται σε υγιή επίπεδα και "ανοίγματα" πολλών δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων συνεχίζουν να επιτυγχάνονται από ουκ ολίγες ταινίες. Με τη σχετική συζήτηση όμως να έχει ξεκινήσει, και τις άλλες δύο κυρίαρχες μορφές ψυχαγωγίας - τη μουσική και τα video games - να έχουν ήδη μεταβεί σε μεγάλο βαθμό στο μοντέλο "online και στο κατάστημα ταυτόχρονα", το Hollywοod πιθανώς θα επανεξετάσει μια σειρά από πράγματα. Ίσως συντομότερα απ' όσο αυτό - κι εμείς - υπολογίζαμε!