banner

The Super Mario Bros Movie: το όνομα... "μετράει" ακόμη

Η απίθανη εισπρακτική επιτυχία του απόδειξη της δύναμης των brands, σημαίνει όμως κάτι αυτό για τις μεταφορές από video games συνολικά;

Ε, ας... είμαστε ειλικρινείς: πολλοί από μας περίμεναν πως μία ταινία animation βασισμένη στους διάσημους χαρακτήρες των games της Nintendo θα σημείωνε εμπορική επιτυχία στα σινεμά, αλλά...τόση; Το The Super Mario Bros Movie των Illumination/Universal's μόλις ξεπέρασε τις εισπράξεις 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στο παγκόσμιο box office, μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα (και χωρίς να έχει προβληθεί σε όλες τις μεγάλες αγορές ακόμη), καταρρίπτοντας ρεκόρ το ένα μετά το άλλο. Όλα δείχνουν, μάλιστα, πως... δεν έχει σκοπό να σταματήσει σύντομα - για την ακρίβεια, το ακριβώς αντίθετο: δεν υπάρχει στον βραχυπρόθεσμο ορίζοντα άλλη ταινία animation να ανταγωνιστεί, ενώ η κοινωνική του δημοσιότητα (το περίφημο word of mouth) συνεχίζει να βοηθά το The Super Mario Bros Movie από μόνη της ασχέτως διαφήμισης. Αν το φιλμ αυτό αποδείξει πως όντως διαθέτει τις "αντοχές" που δείχνει να έχει αυτήν την στιγμή, διεκδικεί μία θέση στις 10 περισσότερο εμπορικές ταινίες όλων των εποχών!

Βοηθά, φυσικά, το γεγονός ότι το The Super Mario Bros Movie ως ταινία είναι καλή, όμως η απίθανη αυτή επιτυχία είναι μία ακόμη απόδειξη του πόσο σημαντικό παραμένει στην αγορά του θεάματος το "ειδικό βάρος" ενός πολύτιμου brand. Ορισμένοι από τους χαρακτήρες της Nintendo - ανυπολόγιστης αξίας υλικό που έχει καλλιεργηθεί μέσα από δεκαετίες ολόκληρες αγαπημένων video games - είναι σχεδόν το ίδιο αναγνωρίσιμοι με αυτούς που το κοινό έμαθε μέσα από τα κόμικ της Marvel ή τα κινούμενα σχέδια της Disney. Δεν... εγγυώνται όμως, από μόνοι τους, την αποδοχή του κοινού. Η παταγώδης αποτυχία του Super Mario Bros του 1993 - ενός περισσότερο "σκοτεινού" φιλμ με πρωταγωνιστές τους δύο διάσημους Ιταλούς υδραυλικούς - το αποδεικνύει, καθώς εκείνη η ταινία δεν κατάφερε καν να καλύψει τα έξοδα δημιουργίας και προώθησής της (38.9 εκ. δολάρια στο box office με κόστος παραγωγής τα 48 εκ. δολάρια).

Μία ταινία θα πρέπει, λοιπόν, να είναι το λιγότερο καλή και οι συνθήκες της αγοράς ευνοϊκές τον καιρό προβολής της προκειμένου να σημειώσει το είδος της επιτυχίας που απολαμβάνει αυτήν την στιγμή το The Super Mario Bros Movie. Αυτά όμως... στο box office. Η οικιακή αγορά ψυχαγωγίας είναι άλλος τομέας και... μία άλλη συζήτηση: δεν έχει κάποιος παρά να ρίξει μια ματιά στις δέκα περισσότερο δημοφιλείς ταινίες βασισμένες σε video games όπως προκύπτουν από τα στατιστικά χρήσης της Δικτυακής υπηρεσίας JustWatch για του λόγου το αληθές. Η ποιότητα των παραγωγών αυτών ποικίλλει πάρα πολύ, οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έγιναν διαθέσιμες το ίδιο... όμως οι θεατές συνεχίζουν να τρέφουν αυξημένο ενδιαφέρον γι' αυτές ακριβώς λόγω της πρότερης ενασχόλησης που είχαν με τα video games όπου αυτές οι παραγωγές στηρίζονται. Είναι αυτή η πρότερη επαφή, άλλωστε, ο κύριος λόγος για τον οποίο η showbiz συνολικά αξιοποιεί τόσο τα games ως πρωτογενές υλικό.

Αν και οι... αφοσιωμένοι παίκτες ανάμεσά μας φυσικά παρακολουθούν με ικανοποίηση τα video games να συγκεντρώνουν (επιτέλους!) την προσοχή που δικαιούνται ως πρωτογενές υλικό για μεγάλες παραγωγές της showbiz, η αλήθεια είναι πως τεράστιες επιτυχίες όπως αυτή του The Super Mario Bros Movie τον Απρίλιο ή του The Last of Us στο HBO τον Φεβρουάριο δεν είναι ενδεικτικές για αυτού του είδους τις "μεταφορές" στην μεγάλη και μικρή οθόνη. Αν μη τί άλλο, η επιτυχία τους αυτή υπενθυμίζει με τρόπο... επώδυνο πόσες άλλες παραγωγές βασισμένες σε video games απέτυχαν να ικανοποιήσουν κοινό και κριτικούς. Μια γοργή ματιά στις δέκα περισσότερο δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές - βάσει των στατιστικών στοιχείων χρήσης της υπηρεσίας JustWatch - αρκεί για να το επιβεβαιώσει: τα Arcane και The Last of Us - αμφότερα εξαιρετικά παραδείγματα της κατηγορίας στην οποία ανήκουν - βρίσκονται στην κορυφή, οι παραγωγές που ακολουθούν όμως στην κατάταξη δεν κινούνται ούτε κατά διάνοια σε συγκρίσιμο επίπεδο σεναριακά, σκηνοθετικά και τεχνικά. Η διαφορά είναι πάρα πολύ μεγάλη.

Ρίχνοντας, δε, κανείς μια ματιά στο τί έχει προγραμματιστεί για διάθεση μέσα στο τρέχον έτος όσον αφορά στις "μεταφορές" από video games, διαπιστώνει πως ο αριθμός αυτών των παραγωγών συνεχίζει να είναι μικρός με οποιαδήποτε μέτρα και σταθμά - οι ίδιες οι παραγωγές, δε, είναι μάλλον απίθανο να γνωρίσουν επιτυχία συγκρίσιμη με αυτή που απόλαυσαν τα The Super Mario Bros Movie ή The Last of Us. Υπάρχει η τρίτη σεζόν του The Witcher στο Netflix τον Ιούλιο, το Twisted Metal του Peacock τον ίδιο μήνα, η ταινία Gran Turismo της Sony τον Αύγουστο και... αυτά για το 2023. Το Sonic the Hedgehog 3 έρχεται στα σινεμά το 2024, όπως και η δεύτερη σεζόν του Halo στο Paramount Plus, αλλά πέραν αυτών έχουμε μόνο πολλές... ανακοινώσεις και τίποτε περισσότερο.

Πριν βιαστούν ακόμη πιο πολλοί δημοσιογράφοι και μέσα ενημέρωσης, λοιπόν, να δημοσιεύσουν πιο πολλά άρθρα για "τις μεταφορές από video games που κάνουν θραύση", ίσως θα έπρεπε όλοι να... πάρουμε μια βαθιά ανάσα και να ρίξουμε μια προσεκτική ματιά στο τί ακριβώς συμβαίνει με αυτές τις παραγωγές στο γενικό πλαίσιο της showbiz. Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε - αντί να δημιουργούμε αυτόκλητα ενθουσιασμό χωρίς αντίκρυσμα - είναι να απολαύσουμε και να διαδώσουμε τον μικρό αριθμό από κορυφαίες τέτοιες "μεταφορές" που έχουμε αυτήν την στιγμή στην διάθεσή μας. Δεν είναι καθόλου, μα καθόλου βέβαιο πως θα ακολουθήσουν περισσότερες τέτοιες σύντομα. Υποστηρίζοντας, όμως, τις καλές, μπορούμε να βοηθήσουμε να δημιουργηθεί γόνιμο έδαφος για περισσότερες τέτοιες. Ναι; Ναι!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner