banner

banner

Ελληνική αγορά streaming: η παρούσα εικόνα

Ποιά είναι σήμερα τα μερίδια αγοράς των Δικτυακών υπηρεσιών ψυχαγωγίας που λειτουργούν επίσημα στην χώρα μας;

Με την διαδικασία της διάθεσης όλων των μεγάλων υπηρεσιών ψυχαγωγίας μέσω streaming στην Ελλάδα πια ολοκληρωμένη έχει ενδιαφέρον να παρακολουθούμε τακτικά πώς εξελίσσεται ο κλάδος αυτός στην δική μας αγορά. Αν και δεν δημοσιεύονται επίσημα στοιχεία συνδρομητικών βάσεων ή μεριδίων αγοράς για την Ελλάδα από καμία υπηρεσία streaming που προσφέρει το περιεχόμενό της εδώ, έχουμε μία εικόνα του πώς αυτά διαμορφώνονται στην χώρα μας από - ανεπίσημα μα ενδεικτικά - στατιστικά στοιχεία που μάς παραχώρησε η JustWatch για το δεύτερο τρίμηνο του 2025.

H Δικτυακή υπηρεσία JustWatch συγκεντρώνει όλες τις ταινίες και τηλεοπτικές σειρές που προσφέρονται από όλες τις Δικτυακές υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες σε μία χώρα, παραθέτει όλες τις σχετικές πληροφορίες και τις ταξινομεί με τρόπο που βοηθά τον επισκέπτη ν' ανακαλύψει περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει να παρακολουθήσει. Η δημιουργία προφίλ στην υπηρεσία είναι δωρεάν και δίνει στον επισκέπτη την δυνατότητα να έχει διαθέσιμη online watchlist που ενημερώνεται γρήγορα και εύκολα. Ο επισκέπτης λαμβάνει επίσης προτάσεις για ταινίες ή σειρές που ενδέχεται να τον ενδιαφέρουν βάσει αυτών για τις οποίες ο ίδιος αναζητά πληροφορίες, παρακολουθεί ή αποθηκεύει στην watchlist του ή/και βάσει αυτών για τις οποίες δείχνουν ενδιαφέρον άλλοι χρήστες με παρόμοιο προφίλ από την χώρα του.

Με βάση τα στοιχεία της JustWatch, τα μερίδια αγοράς των δημοφιλέστερων υπηρεσιών ψυχαγωγίας μέσω streaming στην χώρα μας έως τις αρχές Ιουλίου διαμορφώνονται όπως στο παραπάνω γράφημα. Το Netflix, που κατείχε μερίδιο αγοράς της τάξης του 35% στο τέλος του 2024, παραμένει στην πρώτη θέση αλλά με ποσοστό κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες μειωμένο. Το Amazon Prime Video βρίσκεται και πάλι στην δεύτερη θέση ακολουθώντας όμως από πολύ κοντά πλέον (29%) παρά την μείωση και του δικού του ποσοστού, ενώ το Apple TV Plus παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο (9% από την άνοιξη). Αξιοσημείωτα, το MUBI κέρδισε ακόμη μία μονάδα (βρίσκεται πλέον στο 8%), ενώ άλλες μικρότερες υπηρεσίες μοιράζονται το 5% συνολικά.

Με τις δύο πρώτες Δικτυακές υπηρεσίες περιεχομένου μειωμένες κατά 4% από κοινού, ωστόσο, ποιός "παίκτης" του streaming καρπώθηκε αυτήν την διαφορά; Εδώ έχουμε μία εξέλιξη και μία έκπληξη. Η εξέλιξη εντοπίζεται στο γεγονός ότι το Disney Plus κατάφερε να "ξεφύγει" επιτέλους από το ποσοστό του 14%-15% όπου είχε παραμείνει για δύο ολόκληρα χρόνια και να βρεθεί στο 17%. Δεν είναι... απίθανο το άλμα, φυσικά, και η υπηρεσία αυτή πιθανώς αξίζει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, όμως η αύξηση είναι σε κάθε περίπτωση αξιοπρόσεκτη ως τάση. Αν ο αμερικανικός κολοσσός αποφασίσει να κάνει κάποιες "ρυθμίσεις" στην τιμολογιακή πολιτική της για το Disney Plus στην χώρα μας - π.χ. φθηνότερο επίπεδο συνδρομής με διαφημίσεις - ίσως αποσπάσει ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό μελλοντικά.

Η έκπληξη, φυσικά, και μάλιστα πάρα πολύ ευχάριστη, δεν είναι άλλη από την είσοδο του Curiosity στην "πίτα" των υπηρεσιών streaming με μετρήσιμο ποσοστό. Είναι ευχάριστη η έκπληξη γιατί υπηρεσία εστιασμένη στα ντοκυμαντέρ και τα εκπαιδευτικά προγράμματα ειλικρινά δεν περιμέναμε να προσελκύσει το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού σε αρκετά μεγάλο βαθμό - ειδικά, μάλιστα, αν σκεφτεί κανείς πως το Curiosity δεν προσφέρει μεταγλώττιση ή ελληνικούς υπότιτλους, μόνο εξελληνισμένο περιβάλλον χρήσης. Το χαμηλό κόστος συνδρομής βεβαίως βοηθά - ξεκινά από τα μόλις €2.50 μηνιαίως στο πλαίσιο ετήσιου προγράμματος στα €30, ποσό που αγοράζει... δύο μήνες μόνο σε άλλες υπηρεσίες - και ελπίζουμε να παραμείνει ανάμεσα στις επιλογές που θα τιμούν οι Έλληνες τηλεθεατές σε βάθος χρόνου.

Η αλήθεια βέβαια είναι πως οι ταινίες και οι τηλεοπτικές σειρές παραμένουν οι κύριοι πόλοι ενδιαφέροντος, οπότε και στην χώρα μας τηρείται εν τέλει η "ακολουθία" στην σειρά των δημοφιλέστερων Δικτυακών υπηρεσιών ψυχαγωγικού περιεχομένου που ισχύει παγκοσμίως: το Netflix παραμένει πρώτο, το Amazon Prime Video δεύτερο - βοηθά το γεγονός ότι προσφέρεται ως δωρεάν παροχή στους συνδρομητές της εκπτωτικής υπηρεσίας Amazon Prime - το Disney Plus ακολουθεί τρίτο κι οι υπόλοιποι σε... απόσταση ασφαλείας. Απλώς στην Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερη η ποσοστιαία διαφορά του τρίτου της κατάταξης από τον πρώτο ή τον δεύτερο και "ανατροπές" σημαντικές σε αγορές όπως η δική μας δεν γίνονται ξαφνικά ή εύκολα.

Θεωρούμε, πάντως, ότι μετά από αυτές τις ανακατατάξεις - και εκτός μεγάλου απροόπτου... - η εικόνα της ελληνικής αγοράς όσον αφορά στις υπηρεσίες streaming ψυχαγωγικού περιεχομένου δεν θα αλλάξει σημαντικά στο υπόλοιπο της χρονιάς. Ίσως δεν αλλάξει καθόλου, ακριβώς επειδή το κοινό της χώρας μας δείχνει να έχει εν πολλοίς "κατασταλάξει" στις επιλογές του όσον αφορά στις τρεις δημοφιλέστερες τέτοιες υπηρεσίες. Περιμένουμε, ωστόσο, με ενδιαφέρον τα στοιχεία της JustWatch στα τέλη Σεπτεμβρίου προκειμένου να διαπιστώσουμε αν υπάρχει περιθώριο για περισσότερες εκπλήξεις. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner