banner

Netflix: μνημόνιο συνεργασίας με τον ΕΟΤ για την προβολή της Ελλάδας

Ο αμερικανικός κολοσσός της Δικτυακής ψυχαγωγίας δεσμεύεται να υποστηρίξει τον τουρισμό της χώρας μας, μα... πώς ακριβώς;

Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι το Netflix - παρά την εμφάνιση και άνοδο πολλών άλλων υπηρεσιών Δικτυακού ψυχαγωγικού περιεχομένου - παραμένει η δημοφιλέστερη υπηρεσία streaming σήμερα, αριθμώντας πιο πολλά από 270 εκατομμύρια ενεργούς συνδρομητές παγκοσμίως. Μόνο ως θετική εξέλιξη, λοιπόν, μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας ανάμεσα στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και την Netflix, ιδιοκτήτρια της ομώνυμης υπηρεσίας, που έλαβε χώρα πριν από λίγες ημέρες. Το μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης και η Public Policy Vice President του Netflix για την περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, Madeleine de Cock Buning.

Απώτερος σκοπός αυτού του μνημονίου συνεργασίας είναι βεβαίως η προβολή της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού και η ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς και του πολιτιστικού πλούτου της σε παγκόσμιο επίπεδο. Βάσει του μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψε, το Netflix "δεσμεύεται να υποστηρίξει την τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας, αξιοποιώντας την παγκόσμια δημοτικότητα του περιεχομένου του για την προβολή τοπίων της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο". Συν τοις άλλοις, το επίσημο δελτίο Τύπου αναφέρει πως η συνεργασία μεταξύ Netflix και ΕΟΤ "περιλαμβάνει την παραγωγή video από το Netflix που θα χρησιμοποιηθεί από τον ΕΟΤ για προωθητικές ενέργειες, ενώ ταυτόχρονα δίνεται στον ΕΟΤ η δυνατότητα αξιοποίησης του υλικού του Netflix για την παραγωγή νέου υλικού".

Ένα πρόβλημα, φυσικά, που διακρίνουμε σε όλα αυτά είναι το γεγονός ότι το σχετικό δελτίο Τύπου δεν αναφέρει απολύτως τίποτε για τους όρους - οικονομικούς ή άλλους - που διέπουν την συμφωνία αυτή ανάμεσα σε Netflix και ΕΟΤ, ενώ και το αντικείμενο του μνημονίου συνεργασίας συνολικά είναι πεφρασμένο μάλλον γενικόλογα. Δεν αναφέρεται επίσης κανένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο ή σχετικός προγραμματισμός, ενώ λόγος δεν γίνεται και για το πώς θα μπορούσε το όποιο υλικό αυτό καθ' αυτό προκύψει από την συνεργασία Netflix-ΕΟΤ να προωθηθεί επίσημα στην Δικτυακή υπηρεσία του Netflix και τα σχεδόν 300 εκατομμύρια συνδρομητές της. Γιατί, κατά βάση, αυτό θα ενδιέφερε την ελληνική πλευρά.

Είναι αλήθεια πως το Netflix, από την δική του πλευρά, έχει επιδείξει διάθεση να υποστηρίξει περισσότερο ενεργά απ' ό,τι άλλοτε το περιεχόμενο ελληνικής προέλευσης, ενσωματώνοντας την τελευταία τριετία στην τεράστια βιβλιοθήκη ταινιών του μια σειρά από παραγωγές - παλιές και νέες - στην γλώσσα της χώρας μας. Στο ίδιο πλαίσιο, ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνά κανείς πως η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ούτως ή άλλως ασκήσει από το 2018 και μετά σημαντική πίεση σε όλους τους αμερικανικούς κολοσσούς ψυχαγωγικού περιεχομένου να χρηματοδοτούν ποσοστιαία ή εξ ολοκλήρου και ευρωπαϊκές παραγωγές καθώς οι τελευταίοι έχουν πλέον σημαντικά έσοδα από το καταναλωτικό κοινό της Γηραιάς Ηπείρου.

Κάτι που θα θέλαμε να δούμε είναι αυτό το μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στον ΕΟΤ και το Netflix να αποτελέσει εφαλτήριο αναβάθμισης της παρουσίας του αμερικανικού κολοσσού στην χώρα μας γενικότερα. Αυτήν την στιγμή το Netflix αντιμετωπίζει την Ελλάδα ως πολύ μικρή αγορά: αυτό στην πράξη "μεταφράζεται" σε ελάχιστη χρηματοδότηση νέων παραγωγών στην χώρα μας εκ μέρους της, σε περιορισμένο ελληνικό σπικάζ στις δικές της παραγωγές (όπου αυτό έχει νόημα), ακόμη και στην ανυπαρξία ελληνικών υπότιτλων σε πάρα πολλές ταινίες ή σειρές που προσφέρει. Δεν είναι, προφανώς, κάτι που αφορά άμεσα τον ΕΟΤ αυτό, αλλά είναι κάτι που σαφώς αφορά το ελληνικό καταναλωτικό κοινό και θα θέλαμε να δούμε περισσότερες κινήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση.

Αυτό που κρατούμε ως αδιαμφισβήτητα θετικό είναι το γεγονός ότι αυτό το μνημόνιο συνεργασίας, δεδηλωμένα και από τις δύο πλευρές, μπορεί να λειτουργήσει ως η αρχή συζήτησης "για το ενδεχόμενο μελλοντικών συνεργασιών, αναγνωρίζοντας πως η ενίσχυση του οπτικοακουστικού τομέα και η προβολή της χώρας μέσω αυτού αποτελούν εθνικό στόχο". Ο κ. Φραγκάκης και η κ. de Cock Buning, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, εξέφρασαν "την δέσμευσή τους να συνεχίσουν τις κοινές τους προσπάθειες για την προώθηση της Ελλάδας ως προορισμού, υποστηρίζοντας παράλληλα την οπτικοακουστική βιομηχανία". Για να δούμε, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner