Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι η πανδημία του COVID-19 έχει υποχρεώσει όλες τις μεγάλες κινηματογραφικές να επανεξετάσουν την πορεία και την στρατηγική τους για τους επόμενους μήνες και χρόνια, με την Disney και την Warner να έχουν κάνει μέχρι στιγμής τις περισσότερο αποφασιστικές κινήσεις διαφοροποίησης από το τυπικό μοντέλο διανομής που επικρατούσε ως την άνοιξη του 2020. Η Sony Pictures, πάντως, δηλώνει πως δεν σχεδιάζει να απομακρυνθεί από το μοντέλο αυτό με τρόπο τόσο ριζοσπαστικό (συζητήσεις γίνονται στην διοίκησή της μόνο για την μείωση της χρονικής διαφοράς ανάμεσα στην προβολή στις αίθουσες των σινεμά και την διάθεση σε ψηφιακά καταστήματα α λα iTunes). Αντιθέτως, ο ιαπωνικός κολοσσός σχεδιάζει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην αξιοποίηση ενός brand που, μεταξύ μας, είχε αφήσει εντελώς ανεκμετάλλευτο για δύο δεκαετίες: αυτό του PlayStation!
Πράγματι: σε συνέντευξή του στο αμερικανικό τηλεοπτικό κανάλι CNBC ο διευθύνοντας σύμβουλος της Sony Pictures, ο Tony Vinciquerra, υπογράμμισε πως η εταιρεία του έχει πλέον χαράξει πορεία για την υλοποίηση ενός προγράμματος με την ονομασία "Sony One". Βάσει αυτού η εταιρεία θα επιδιώξει να "χτίσει" πολύ περισσότερες συνέργειες ανάμεσα στα διαφορετικά της τμήματα απ' ότι στο παρελθόν και μία από αυτές αφορά στο εκτενές αποκλειστικό περιεχόμενο που έχει κυκλοφορήσει στα PlayStation επί είκοσι χρόνια. Ο Vinciquerra επιβεβαίωσε πως όχι λιγότερες από 3 ταινίες και 7 τηλεοπτικές σειρές βασισμένες θεματολογικά σε games των PlayStation βρίσκονται αυτήν την στιγμή σε στάδιο πρώιμης ή προχωρημένης παραγωγής.
Για ορισμένες από αυτές γνωρίζουμε ήδη, φυσικά, καθώς από την δική της πλευρά η Sony Interactive Entertainment είχε ιδρύσει την άνοιξη του 2019 την PlayStation Productions με αυτόν ακριβώς τον απώτερο σκοπό. Η πρώτη παραγωγή που θα προβληθεί ως αποτέλεσμα αυτής της κίνησης δεν είναι άλλη από την τηλεοπτική σειρά The Last of Us που αναπτύσσεται σε συνεργασία με το HBO. Στο στάδιο του μοντάζ, άλλωστε, βρίσκεται πλέον και η ταινία Uncharted με πρωταγωνιστή τον Tom Holland.
Ο κόσμος που έχουν ακολουθήσει την πορεία της Sony μέσα από τα PlayStation - από την κυκλοφορία του αρχικού το 1994 μέχρι αυτήν του PS5 πριν από ενάμισι μήνα - γνωρίζουν πως το υλικό των games τους που προσφέρεται για ταινίες ή τηλεοπτικές σειρές είναι... ανεξάντλητο πρακτικά: από τα God of War, Horizon Zero Dawn, Ghost of Tsushima, Killzone, Resistance ή Infamous για π.χ. κινηματογραφικά blockbuster μέχρι τα Ratchet&Clank, Jak& Daxter και Sly Cooper για π.χ. "παιδικές" παραγωγές, η γκάμα των χαρακτήρων και ιστοριών που έχει στην διάθεσή της η Sony Pictures είναι αξιοζήλευτα μεγάλη. Και αυτό χωρίς να γίνει καν λόγος για τα... πλέον προφανή, όπως οι συνέργειες π.χ. για ταινίες και games βασισμένα στα Spider-man και Spider-Verse.
Δεν θα είναι εύκολο, μα αν η Sony κατορθώσει να "συγχρονίσει" τα τμήματά της στην παραγωγή περιεχομένου ψυχαγωγικού διαφορετικών ειδών που "τρέφονται" και παράλληλα "εμπνέονται" το ένα από το άλλο, θα αποκτήσει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα απέναντι στις άλλες κινηματογραφικές ή στις Δικτυακές υπηρεσίες που - ειδικά τα τελευταία χρόνια - αναζητούν απελπισμένα ποιοτικό πρωτογενές υλικό για να αξιοποιήσουν σε καινούργια φιλμ ή σειρές. Η Sony Interactive Entertainment, με την σειρά της, σαφώς θα επωφελούνταν από την προώθηση του δικού της υλικού τηλεοπτικά και κινηματογραφικά, ώστε να απευθυνθεί σε ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό του ευρύτερου κοινού με τα games της. Σενάριο απολύτως... win-win, αρκεί η Sony να κάνει τις σωστές κινήσεις. Για να δούμε λοιπόν!