banner

Amazon Fire Phone... και επίσημα

Επαληθεύεται η φημολογία για είσοδο των Αμερικανών σε νέα κατηγορία - λεπτομέρειες

Χωρίς να προκαλέσει ουσιαστικά σε κανέναν - για πολλοστή φορά τους τελευταίους μήνες - έκπληξη, o Jeff Bezos της Amazon αποκάλυψε χθς το προϊόν που είχε διαρρεύσει πως η εταιρεία του ετοιμάζει από πέρυσι: το Fire Phone. Πρόκειται για την παρθενική προσπάθεια των Αμερικανών σε αυτήν την κατηγορία και, όπως περιμέναμε όλοι έχοντας παρατηρήσει πώς η Amazon προώθησε και προωθεί τα tablets της, είναι εξ αρχής σχεδιασμένη όχι για να... ανατρέψει τα δεδομένα στην κινητή τηλεφωνία, αλλά να επιτύχει κάτι συγκεκριμένο: να αυξήσει τις πωλήσεις άλλων προϊόντων της Amazon, καθώς και τη χρήση των υπηρεσιών της.

Το Fire Phone τεχνολογικά δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο π.χ. με ένα HTC One M8 ή ένα Sony Xperia Z2, δεν απέχει ωστόσο και πολύ από αυτό - κάτι αναμενόμενο, αν σκεφτεί κανείς πως δίχως συμβόλαιο (θα διατεθεί αποκλειστικά μέσω AT&T στις ΗΠΑ) κοστίζει $650 για ν' αποκτηθεί. Η οθόνη του είναι διαγωνίου 4.7 ιντσών αλλά "μόνο" ανάλυσης 720p, αλλά στηρίζεται σε τετραπύρηνο επεξεργαστή SnapDragon χρονισμένο στα 2.2 GHz, ενσωματώνει 2 GB μνήμης λειτουργίας και 32 αποθηκευτικού χώου, προσφέρει κύρια κάμερα ανάλυσης 13 Megapixel με οπτική σταθεροποίηση λήψης και υποστηρίζει όλα τα αναμενόμενα δίκτυα τηλεφωνίας και τους τρόπους ασύρματης διασύνδεσης. Στηρίζεται, δε, στο Fire OS, την ειδική "έκδοση" του Android που δεν αντλεί εφαρμογές apps από το Google Play αλλά από το app store που διαχειρίζεται - περισσότερο ποιοτικά είναι η αλήθεια - η ίδια η Amazon.

Στην... στάνταρ συνταγή των smartphones με Android, ωστόσο, η Amazon έχει κάνει έναν αριθμό από προσθήκες που σκοπό έχουν είτε να διαφοροποιήσουν το Fire Phone από τον ανταγωνισμό, είτε να αυξήσουν τις πωλήσεις μέσω του Δικτυακού της υπερκαταστήματος. Η ιδιότητα "Dynamic Perspective", για παράδειγμα, αξιοποιεί τόσο αισθητήρες στο εσωτερικό της συσκευής, όσο και τις 4 (!) μικρές κάμερες στην πρόσοψή της για να ανιχνεύσει την κλίση της σε σχέση με τα μάτια του χρήστη, ώστε να μεταβάλλει το επίπεδο προβολής εφαρμογών σε σχέση με ένα νοητό κάτω από αυτές (κάτι σαν ψευδο-3D δηλαδή). Δεν έχουμε για την ώρα τρόπο να διαπιστώσουμε αν η δυνατότητα αυτή είναι κάτι παραπάνω από ένα εφέ ή όχι - αντίστοιχες απόπειρες από άλλες εταιρείες στο παρελθόν δεν είχαν καμία αξία, απεναντίας εκνεύριζαν κιόλας - αλλά οι πρώτες αναφορές γι' αυτήν δείχνουν θετικές, καθώς η κλίση του κινητού αξιοποιείται με κάποιους τρόπους ενδιαφέροντες.

Η λειτουργία Firefly έχει σίγουρα περισσότερη πρακτική αξία. Σε αυτήν η Amazon αξιοποιεί την κάμερα του Fire Phone για να εντοπίζει προϊόντα από τον φυσικό κόσμο ή/και ψηφιακά διακριτικά τους και στη συνέχεια να παραπέμπει σε αυτά απευθείας για αγορά στο Δικτυακό της κατάστημα. Το Fire Phone μπορεί να εντοπίζει ακόμη και ταινίες από την τηλεόραση, τραγούδια που η συσκευή "ακούει" (α λα Shazam) και διάφορα άλλα προϊόντα. Η Amazon πιστεύει τόσο στη συγκεκριμένη λειτουργία, που στον σχεδιασμό του κινητού της έχει συμπεριλάβει ειδικό... πλήκτρο Firefly (!), ενώ την υποδομή σε software ώστε ανεξάρτητοι προγραμματιστές να μπορούν να αξιοποιούν τη λειτουργία αυτή και στις δικές τους εφαρμογές, την προσφέρει ήδη δωρεάν. Το Fire Phone δεν γνωρίζουμε αν θα το δούμε ποτέ επίσημα στην ελληνική αγορά - η Amazon δεν δεσμεύεται χρονικά ούτε για τις πιο μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες - όμως, απ' ότι δείχνουν τα πράγματα, είναι τόσα τα χαρακτηριστικά και οι δυνατότητές του που "δένουν" περισσότερο με την αμερικανική πραγματικότητα, που ίσως δεν θα είναι μεγάλη απώλεια η απουσία του. Στο βραχυπρόθεσμο μέλλον, τουλάχιστον.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner