To γεγονός ότι η Apple και η Google οδεύουν προς... μετωπική σύγκρουση σε όλες τις κατηγορίες φορητών συσκευών με τα λειτουργικά τους συστήματα - το iOS και το Android αντίστοιχα - είναι κοινός τόπος πια. Αυτό που δεν περιμέναμε να συμβεί τόσο σύντομα, ωστόσο, ήταν το εξής: το λειτουργικό της Google να καλύψει τη διαφορά που χώριζε το δικό της από της Apple, σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Με το iOS να έχει 4 χρόνια στην αγορά πια, η εγκατεστημένη του βάση παραμένει μεγαλύτερη. Όμως το Android, με 18 μήνες στην αγορά ουσιαστικά, κατάφερε να ξεπεράσει το iOS σε μία προϊοντική κατηγορία - όχι τυχαία, στη... μόνη που έχει μέχρι στιγμής παρουσία: αυτή των smartphones.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Millenial Media, διαφημιστικής εταιρείας που επικεντρώνεται σε προωθητικές ενέργειες σε φορητές συσκευές, στην αμερικανική αγορά - η οποία σε σημαντικό βαθμό και αντικατοπτρίζει και επηρεάζει την παγκόσμια - το μερίδιο των iPhone διαμορφώνεται στο 14.5%, ενώ όλων των κινητών με Android σε 20%. Βεβαίως πρέπει να διευκρινιστεί ότι η υπεροχή αυτή του λειτουργικού της Google έναντι της Apple περιορίζεται μόνο στα smartphones, γιατί αν στην εξίσωση συμπεριληφθούν τα iPod Touch και iPad (αν αναφερθούμε σε όλες τις φορητές συσκευές δηλαδή), το iOS υπερέχει με ποσοστό 25% έναντι 20% του Android.
Αυτό συμβαίνει προφανώς γιατί δεν έχει ακόμη εμφανιστεί κανένα ιδιαίτερα επιτυχημένο MP3 player βασισμένο σε Android, ενώ τα tablets με Android είναι μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού. Ακόμη κι έτσι, ωστόσο, η επιτυχία του λειτουργικού της Google δεν μπορεί να υποτιμηθεί: από το 0% στο 20% μεριδίου αγοράς σε διάστημα λιγότερο από το μισό που έχει διανύσει ο ανταγωνισμός, είναι πάντοτε εντυπωσιακό. Καθώς τα smartphones με Android, δε, γίνονται όλο και περισσότερο προσιτά, και καθώς όλο και καλύτερα tablets βασισμένα σε αυτό θα αρχίσουν να απειλούν το iPad, σε 6 ή 12 μήνες το συνολικό ποσοστό του iOS ενδέχεται να έχει εξισωθεί ή και ξεπεραστεί από το αντίστοιχο του Android. Όπως πάντα, ίδωμεν!