banner

Apple: πωλήσεις 1 δισεκατομμυρίου iPhone

Εντυπωσιακό σημείο-σταθμός μέσα σε 9 χρόνια... αλλά από δω και πέρα, τί;

Πολλές φορές χρειάζονται ουκ ολίγοι διαφορετικοί παράγοντες να "ευθυγραμμιστούν" προκειμένου να συμβεί κάτι πολύ σημαντικό στην αγορά της τεχνολογίας - και, κάποιες από αυτές τις φορές, όταν συμβαίνει γίνεται αντιληπτό λιγότερο ή περισσότερο απ' όλους. Την ημέρα που ο εκλιπών Steve Jobs αποκάλυψε το iPhone, στις 9/1/2007, κανείς μας δεν ήξερε μεν αν η προσπάθεια αυτή της Apple να εισέλθει στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας θα αποδεικνυόταν επιτυχημένη, όλοι μας γνωρίζαμε όμως πως - με κάποιο τρόπο, σε κάποιο βαθμό - θα την άλλαζε. Το πρώτο εκείνο iPhone είχε πολλά "θέματα" και ελλείψεις, όμως όντως άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε έκτοτε τα smartphones. Και σήμερα, εννέα χρόνια μετά, η Apple είναι σε θέση να ανακοινώσει το σχετικό ορόσημο έχοντας σημειώσει τόση επιτυχία με τα iPhone, ώστε κανείς μας να μην εκπλαγεί: ο γίγαντας του Cupertino συμπλήρωσε αισίως πωλήσεις 1 δισεκατομμυρίου iPhone παγκοσμίως.

H ανακοίνωση έρχεται σε μία περίοδο που ο αμερικανικός κολοσσός αντιμετωπίζει μία κατάσταση σχεδόν τόσο δύσκολη, όσο αυτή της αρχικής του εισόδου στην αγορά των κινητών: τον "κορεσμό" του κοινού με τα smartphones που, σε συνδυασμό με την εξελικτική στασιμότητα των ίδιων των iPhone βάσει επιλογών της Apple, έχει οδηγήσει στην πτώση των πωλήσεών τους σε σημαντικό βαθμό. Από πλευράς κερδοφορίας στην συγκεκριμένη κατηγορία μπορεί η Apple να υπερέχει ολοφάνερα του ανταγωνισμού, όμως τα κορυφαία smartphones με Android βρίσκονται πια από τεχνικής πλευράς πολύ κοντά στα iPhone και τα προσιτά γίνονται όλο και καλύτερα. Με άλλα λόγια: όταν το 60%-70% των εσόδων μίας εταιρείας προέρχονται από ένα προϊόν - όπως συμβαίνει με τα iPhone και την Apple - και οι πωλήσεις αυτού γνωρίζουν κάμψη που δεν φαίνεται εύκολο να ξεπεραστεί, τότε... πρόβλημα. Μεγάλο.

Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, η πώληση ενός δισεκατομμυρίου από... ο,τιδήποτε, πόσο μάλλον από κινητά που κοστίζουν ανάμεσα στα 500 και τα 1200 ευρώ, δεν είναι καθόλου εύκολο πράγμα για οποιαδήποτε πολυεθνική. Πολλά από αυτά τα 1 δις iPhone άλλωστε, εκ των πραγμάτων, πωλήθηκαν στους ίδιους καταναλωτές - ξέρουμε κόσμο που έχει υπάρξει κάτοχος... όλων ανεξαιρέτως των iPhone, όχι απλώς δύο ή τριών μοντέλων - κάτι που σημαίνει πως μεγάλο ποσοστό από αυτούς ήταν και παραμένει ικανοποιημένο από τα κινητά της Apple. Όμως με την εικόνα που παρουσιάζει ο αμερικανικός κολοσσός από τον δεύτερο χρόνο απώλειας του Steve Jobs και μετά, δεν δείχνει εύκολος ο στόχος των... 2 δισεκατομμυρίων iPhone σύντομα: με το επερχόμενο iPhone 7 να δείχνει τόσο "απλώς εξελικτικό" όσο το iPhone 6S, η Apple ενδέχεται να μην έχει πια την πολυτέλεια του χρόνου και οι συνθήκες της αγοράς να την έχουν ήδη ξεπεράσει. Θα μάς διαψεύσει η εταιρεία με το "επετειακό των 10 χρόνων" iPhone 8 το 2017; Έτσι για αλλαγή, το ελπίζουμε.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner