Για πολλά πράγματα όσον αφορά στις εντυπώσεις που δημιουργούν τα μέσα ενημέρωσης μπορεί να αμφιβάλλει κανείς σήμερα, σίγουρα όμως όχι για τη δύναμη του πιο δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου, του Facebook. Ο Mark Zuckerburg είχε αποκαλύψει τα σχέδιά του για... κατάληψη της οθόνης των smartphones με Android μέσω του ειδικού γραφικού περιβάλλοντος που η εταιρεία του προτείνει, του Facebook Home, πριν από δύο εβδομάδες. Την περασμένη Παρασκευή το διέθεσε δωρεάν στο Google Play - για όσες συσκευές, λίγες στον αριθμό, το υποστηρίζουν μέχρι στιγμής - και το κοινό απάντησε. Εντυπωσιακά. Περισσότερες από 500.000 λήψεις (downloads) του Facebook Home καταγράφηκαν σε μόλις 9 ημέρες από την περασμένη Παρασκευή!
Ο αριθμός είναι, με μία πρώτη "ανάγνωση" σαφώς εντυπωσιακός αν σκεφτεί κανείς πως μόνο 3 (!) συσκευές παρούσες στην αγορά αυτή τη στιγμή το υποστηρίζουν επίσημα: το HTC One X, το Samsung Galaxy SIII και το Samsung Galaxy Note II. Το HTC First, το πρώτο smartphone που φέρει το Facebook Home προεγκατεστημένο, κυκλοφόρησε επίσης την περασμένη Παρασκευή και φυσικά δεν διεκδικεί ποσοστό των 500.000 αυτών λήψεων. Αξίζει να σημειωθεί, δε, πως αυτά είναι τα επίσημα καταγεγραμμένα, "νόμιμα" downloads του Facebook Home, όπως καταμετρούνται στο Δικτυακό κατάστημα εφαρμογών του Google Play - γιατί, χάρις σε μία σχετικά απλή μετατροπή που έκανε γνωστός hacker την ίδια ημέρα κυκλοφορίας του Home, οποιοδήποτε smartphone με Android 4.0 ή νεότερο μπορεί να φιλοξενήσει το γραφικό περιβάλλον του Zuckerburg και της παρέας του. Αυτές οι λήψεις ωστόσο δεν καταμετρούνται, εκ ου και το εντυπωσιακό του πράγματος.
Από την άλλη πλευρά το ότι 500.000 άνθρωποι έλαβαν κι εγκατέστησαν το Facebook Home στα κινητά τους τηλέφωνα, "με μία δεύτερη ανάγνωση" πρακτικά δεν σημαίνει και πολλά. Το γεγονός ότι υπάρχει η σχετική "περιέργεια" είναι αναμφισβήτητο, το Home έγινε διαθέσιμο χωρίς κόστος... όμως αυτό δεν σημαίνει πως 500.000 κάτοχοι smartphones χρησιμοποιούν αυτή τη στιγμή το Facebook Home. Για την ακρίβεια, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν βέβαια στοιχεία ακόμη για κάτι τέτοιο, θα είμασταν διατεθειμένοι να στοιχηματίσουμε πως ο πιο πολύς κόσμος το είδε, "έπαιξε" λίγο μαζί του και στη συνέχεια το απεγκατέστησε. Ανοιχτά παραδεχόμαστε πως ανήκουμε σε αυτόν - κάναμε ακριβώς το ίδιο αφού ολοκληρώσαμε το άρθρο με τις εντυπώσεις μας από το Facebook Home. Τα περισσότερα άρθρα "κριτικές" που εισέπραξε, δε, ήταν σε γενικές γραμμές αρνητικά.
Εν πολλοίς, 500.000... αποδείξεις για τη δημοτικότητα του Facebook δεν χρειαζόμασταν: ο,τιδήποτε κάνει το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο, ενδιαφέρει πολλούς. Πόσος κόσμος θα το έχει ορίσει όμως ως το γραφικό περιβάλλον καθημερινής χρήσης για το smartphone του, σε π.χ. 12 μήνες από σήμερα; Να ένα πάρα, μα πάρα πολύ σημαντικό στατιστικό στοιχείο που θα άξιζε να γνωρίζαμε!