Δεν είναι ακριβώς... κρυφό ακριβώς το γεγονός ότι η πρόσφατη απόπειρα της Apple να εισέλθει σε νέα γι' αυτήν προϊοντική κατηγορία, αυτήν των "έξυπνων" οικιακών ηχείων, δεν στέφθηκε με την επιτυχία που είχαν στεφθεί άλλοτε οι αντίστοιχες προσπάθειες για τα iPhone και iPad. Το HomePod ξεκίνησε να πωλείται στις 9 Φεβρουαρίου της περασμένης χρονιάς και, ενώ δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε επακριβή αριθμό πωληθένων τέτοιων προϊόντων (καθώς o αμερικανικός κολοσσός δεν δημοσιοποιεί πλέον σχετικά στοιχεία), η αδιαφορία της ευρύτερης αγοράς για το συγκεκριμένο προϊόν ήταν εκκωφαντική. Ακόμη και οι πιστοί οπαδοί της Apple, που κάτω από κανονικές συνθήκες αγοράζουν... "ό,τι κινείται με λογότυπο το μήλο" και τής εξασφαλίζουν τα πρώτα 4-5 εκατομμύρια πωλήσεων σχεδόν εξ ορισμού, αυτή τη φορά δεν έδειξαν τον ενθουσιασμό που όλοι μας, και σίγουρα η εταιρεία του Cupertino, ίσως περιμέναμε.
Το προϊόν είναι ποιοτικά κατασκευασμένο και ικανό όσον αφορά στην απόδοσή του ως ηχείο για μουσική, όμως όλα δείχνουν πως η Apple υποτίμησε την σημασία πολλών χαρακτηριστικών που αναμένει πλέον το καταναλωτικό κοινό να προσφέρονται από τέτοια προϊόντα. Τέτοια είναι η δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής μέσω Bluetooth (υποστηρίζεται μόνο το AirPlay και άρα σχεδόν αποκλειστικά συσκευές της Apple) ή η συνεργασία με συστήματα smart home που δεν ανήκουν στο οικοσύστημα Homekit της ίδιας της εταιρείας. Αν προσθέσει κανείς και το γεγονός ότι η Siri είναι κατά πολύ λιγότερο ικανή ως γενική φωνητική βοηθός από την Alexa της Amazon και τον Google Assistant, εύκολα κατανοεί γιατί οι καταναλωτές δεν "τίμησαν" το Homepod: το προϊόν της Apple είναι υπερβολικά "δεμένο" με το iTunes, το Apple Music και το οικοσύστημα του αμερικανικού κολοσσού γενικότερα, μα και λιγότερο χρήσιμο ως καθημερινό εργαλείο πέραν της μουσικής, χωρίς να προσφέρει αρκετά ώστε να εξισορροπεί τα παραπάνω.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ναι μεν καλωσορίζουμε την μείωση τιμής πώλησης του Homepod - από τα $349 στα $299 - αλλά υποψιαζόμαστε πως δεν θα βοηθήσει ιδιαίτερα στην εμπορική πορεία του. Δεν είναι μόνο ή τόσο το γεγονός ότι παραμένει ακριβό σε σχέση με τα Google Home και Amazon Echo, αλλά πολύ περισσότερο το γεγονός ότι η Apple δεν δείχνει να έχει πρόθεση να αλλάξει τον χαρακτήρα ή τον προσανατολισμό του Homepod σε κάτι ευρύτερο από αυτόν του... "καθαρόαιμα δικού της" προϊόντος, φτιαγμένου ως επί το πλείστον για το κοινό που τιμά τα δικά της προϊόντα και υπηρεσίες.
Σε επίπεδο hardware το Homepod είναι εκπληκτικό, και έχει ολοφάνερα τις προδιαγραφές και δυνατότητες να είναι κάτι πολύ περισσότερο - αλλλα μόνο αν η Apple αποφασίσει να το αναβαθμίσει με ενημερώσεις λογισμικού ώστε να είναι περισσότερο ελκυστικό σε περισσότερο κόσμο. Μέχρι τότε, και αποκλείοντας άλλη μείωση τιμής σύντομα, το HomePod θα "κρατούν πίσω"... τεχνηέντως τα "δεσμά" που η ίδια η Apple τού έχει "φορέσει". Είναι τα $299 το κόστος που θα παρακινήσει αρκετούς καταναλωτές να επενδύσουν σε ένα Homepod παρά την ύπαρξη αυτών των περιορισμών; Τους επόμενους μήνες, θα μάθουμε!