Είναι πολύ εύκολο, ενίοτε, να... καθιερωθεί σχετικός εφησυχασμός όσον αφορά στην μορφή που έχει πάρει η αγορά των smartphones παγκοσμίως εδώ και χρόνια, όμως αρκεί μία και μόνη διαπίστωση για να επαναφέρει κάθε ενδιαφερόμενο στην πραγματικότητα. Η μορφή αυτή της αγοράς θέλει την Apple να έχει πλέον πολύ μικρότερο μερίδιο από τις Samsung και Huawei/Honor, μεν, αλλά να συνεχίζει να αποσπά από το σύνολο της κατηγορίας τα περισσότερα κέρδη επειδή τα κινητά της είναι τιμολογημένα (πάρα πολύ) υψηλά. Θα έλεγε κανείς πως ακόμη και το πιστό κοινό του αμερικανικού κολοσσού έχει... σχεδόν σηκώσει τα χέρια ψηλά και έχει αποδεχθεί την κατάσταση αυτή, καταβάλλοντας μεγάλα ποσά κάθε χρόνο ή κάθε δεύτερο χρόνο για το νεότερο και ισχυρότερο iPhone σε μία από τις δύο μορφές του. Και αυτό εν πολλοίς να ισχύει αποδεδειγμένα.
Όλα δείχνουν, ωστόσο, πως η Apple με αυτήν της την προσέγγιση αφήνει πολλές, πάρα πολλές - μα πάρα πολλές - πωλήσεις στον ανταγωνισμό της γιατί, πολύ απλά, είναι σημαντικά περισσότεροι οι άνθρωποι που θα προτιμούσαν για λιγότερα χρήματα ένα συνολικά καλό iPhone κι ας μην είναι κορυφαίο. Σε αυτήν την διαπίστωση μόνο μπορεί να καταλήξει κανείς διαβάζοντας την έκθεση της Counterpoint Research για τις πωλήσεις όλων smartphones παγκοσμίως για το εορταστικό τρίμηνο που ολοκληρώνεται. Πρωταθλητής σε αυτές; Το... iPhone XR του Οκτωβρίου 2018 (!), για λόγο προφανή.
Πράγματι, ενώ τα φετινά iPhone 11/11 Plus (όπως και τα περσινά iPhone XS/XS Max) είναι σημαντικά καλύτερα από το ΧR, το τελευταίο πέρυσι κόστιζε αρχικά $799 και φέτος $599, προσφέροντας στο κοινό αυτό που εν πολλοίς ήθελε: ένα iPhone που δεν είναι σε καμία περίπτωση... φθηνό με αυτά τα χρήματα, αλλά είναι αποδεκτού κόστους για τα όσα προσφέρει στον κάτοχό του. Τα iPhone XR απέσπασαν, ούτε λίγο ούτε πολύ, από μόνα τους το 3% όλων των πωλήσεων smartphones σε όλον τον κόσμο τους τρεις τελευταίους μήνες του 2019, ακολουθούμενα από άλλα προσιτά μοντέλα των Samsung (Galaxy A10/A20/A50), Oppo (A9/A5S/A5) και Xiaomi (Redmi 7A). Το φετινό "απλό" iPhone 11 απέσπασε μόλις το 1.6% των πωλήσεων κινητών παγκοσμίως.
Όλα τα παραπάνω ενισχύουν την άποψη όσων πιστεύουν πως είναι πλέον καιρός η Apple να διεκδικήσει σημαντικό ποσοστό και της μέσης κατηγορίας smartphones αντί να επικεντρώνεται αποκλειστικά στην ανώτερη κι ανώτατη. Το φημολογούμενο iPhone SE 2, για το οποίο είναι πολλές οι πιθανότητες εμπορικής διάθεσης κατά το πρώτο μισό του 2020, θα μπορούσε να είναι ακριβώς αυτό το μοντέλο που θα βοηθήσει τον αμερικανικό κολοσσό να διευρύνει την πελατειακή του βάση. Αν η Apple προσφέρει ένα iPhone SE 2 στα π.χ. $499 για το εισαγωγικό μοντέλο των 32 GB ή 64 GB, είναι πρακτικά βέβαιο πως μπορεί να προσβλέπει σε υψηλές, και μάλιστα σταθερά υψηλές, πωλήσεις του σε όλη την διάρκεια της επόμενης χρονιάς και ακόμη παραπέρα. Για να δούμε, λοιπόν!