banner

News Snacks 01-04-10

Τί αξίζει να γνωρίζει κανείς σήμερα, στα... γρήγορα!

Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του αθηνόραμαdigital.gr που συγκεντρώνει επιγραμματικά ενδιαφέρουσες μικρές ειδήσεις της ημέρας οι οποίες αξίζουν αναφοράς, αλλά όχι πλήρους άρθρου. Οι περισσότερες, πάντως, χρίζουν σχολιασμού. Πάμε!

...και με ποιά άλλη είδηση να ξεκινούσαμε σήμερα από αυτή της πιθανώς πιο σημαντικής επιχειρηματικής κίνησης στο χώρο του home entertainment για το 2010; Η Disney, έχοντας κάνει διάφορες αποτυχημένες απόπειρες στο παρελθόν να "χτίσει" αξιοπρεπές τμήμα παραγωγής video games, μάλλον... βαρέθηκε τα ημίμετρα και επένδυσε περισσότερα από 17.2 τρισεκατομμύρια δολάρια στην εξαγορά όχι μίας, αλλά τριών κορυφαίων ιαπωνικών εταιρειών! Πρόκειται για τις Sega, Capcom και Namco/Bandai, οι οποίες - παρά το ιστορικό τους όνομα και τη μεγάλη τους πορεία - έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από τον εκφυλισμό των coin-op, τη συρρίκνωση της ιαπωνικής αγοράς και την ανικανότητά τους να απευθυνθούν συστηματικά και επιτυχημένα στο Δυτικό κοινό. Ήταν, λοιπόν - με την παγκόσμια οικονομία σε αυτό το σημείο - και... ψυχολογικά έτοιμες για έναν "σωτήρα", ακόμη κι αν αυτός είναι αμερικανικής προέλευσης και άλλων δραστηριοτήτων από τις δικές τους.

Υποθέτουμε ότι η εξαγορά προετοιμαζόταν για μήνες, καθώς το νομικό υπόβαθρο για τέτοιες "με τη μία" κινήσεις θα πρέπει να μην δημιουργεί π.χ. θέματα μονοπωλίων, αθέμιτου ανταγωνισμού με άλλους παίκτες της αγοράς κλπ. Σε κάθε περίπτωση, τόσο η Disney όσο και οι τρεις εταιρείες δηλώνουν ευτυχείς για την απορρόφηση των δεύτερων από την πρώτη και υποστηρίζουν πως "μία νέα γενιά προϊόντων ψηφιακής διασκέδασης" θα προέλθει από την ιαπωνική κουλτούρα του gaming και την αμερικανική των blockbuster ταινιών. Βαρύγδουπες δηλώσεις, αλλά... θα δούμε. Γιατί αν εννοούν τίτλους όπως τα Prince of Persia vs The Pirates of the Caribbean, Cars: Extreme OutRun Edition ή Hannah Montana: The Miley Chronicles, θα αναθεωρήσουμε πολλά... δυστυχώς.

Μιλώντας για αναθεωρήσεις... πάει, χάλασε ο κόσμος. Όταν ακόμη και καθιερωμένες αξίες - όπως η παρομοιώδης μυστικοπάθεια της Nintendo και η ικανότητά της να κρατά τα σχέδιά της άγνωστα - είναι υπό αμφισβήτηση, τί μένει πια ως δεδομένο; Κι όμως, ακριβώς αυτό φαίνεται να συνέβη στην περίπτωση του 3DS, του επόμενου φορητού συστήματος της ιαπωνικής εταιρείας, το οποίο ανακοινώθηκε "ξερά", αναιμικά και ταυτόχρονα με την κυκλοφορία του DSi XL, επηρεάζοντας πιθανώς τις πωλήσεις του. Ουκ ολίγοι από μας είχαμε εκπλαγεί τις πρώτες μέρες - το περιμέναμε στην έκθεση της Ε3 και όχι νωρίτερα - τώρα όμως αποκαλύπτεται ότι η Nintendo εξαναγκάστηκε να κάνει αυτήν την ανακοίνωση επειδή Ιάπωνες δημοσιογράφοι είχαν ήδη ανακαλύψει τα βασικά στοιχεία για το 3DS και θα τα δημοσίευαν. Το ότι η Nintendo προέβη μόνη της σε αυτήν την κίνηση ίσως "σώζει" σε ένα βαθμό το δημόσιο πρόσωπό της, ναι. Μα να την φέρουν και οι συνάδελφοι προ τετελεσμένων γεγονότων...; Τσκ τσκ τσκ. Κακοί, κακοί δημοσιογράφοι!

Μιλώντας πάντως για μυστικοπαθείς εταιρείες, υπάρχει ποτέ περίπτωση να... βάλει μυαλό η Apple; Δύσκολο, πολύ. Οι νομικοί όροι χρήσης που συνοδεύουν το πολυαναμενόμενο iPad διέρρευσαν στο Web και τα νέα δεν είναι καλά: η αμερικανική εταιρεία σκοπεύει να χρεώνει, από ένα σημείο και πέρα, για τις αναβαθμίσεις λογισμικού που προσθέτουν νέες λειτουργίες στη συσκευή, όπως ακριβώς κάνει με τον iPod Touch. Όχι για τα firmware updates που διορθώνουν πράγματα - αυτό έλειπε - αλλά για εκείνα που επεκτείνουν τη χρηστικότητά του. H κατάσταση παραμένει κατά τι μπερδεμένη γιατί ένας iPod Touch κατά βάση δεν είναι τίποτε άλλο από ένα iPhone χωρίς το... τηλέφωνο, στο δεύτερο όμως οι αναβαθμίσεις είναι πάντα δωρεάν ενώ στο πρώτο κοστίζουν 10 δολάρια κάθε φορά. Οπότε... θα χρεώνει τις αναβαθμίσεις η Apple στα iPad Wi-Fi αλλά όχι στα iPad 3G, για παράδειγμα; Άγνωσται αι βουλαί του Ιησού από το Cuppertino...

Ο Ιησούς του Cuppertino δεν ξέρουμε τί έχει στο μυαλό του, ξέρουμε όμως τί έχει η DirecTV στις ΗΠΑ για τις 11 Ιουνίου. Η συνδρομητική τηλεοπτική υπηρεσία θα ξεκινήσει την μετάδοση 3D εικόνας τόσο μέσα από ένα "demo" κανάλι με διάφορα προγράμματα (χορηγημένο μάλιστα από την Panasonic), όσο και μέσα από το νέο αθλητικό ESPN 3D. Τί θα προβάλλει αυτό; Φυσικά αγώνες του επερχόμενου Mundial, 25 ματς συνολικά, και άλλα όμως αθλήματα (85 συνολικά 3D μεταδόσεις). Επειδή προφανώς θα είναι πολύ μικρό το ποσοστό των τηλεθεατών που θα διαθέτουν τον σχετικό εξοπλισμό (3D τηλεόραση και γυαλιά), αλλά και να προωθήσει η DirecTV την όλη ιδέα της θέασης 3D προγραμμάτων, και τα δύο κανάλια θα προσφέρονται εντελώς δωρεάν επ' αόριστον (αλλά όχι για πάντα φυσικά). Και... εμείς εδώ; Ευγνώμονες θα πρέπει να αισθανόμαστε που όχι εικόνα 3D, όχι υψηλής ευκρίνειας, αλλά ψηφιακή συμβατικής ευκρίνειας, θα έχουμε στην Αττική στις 18 Ιουνίου. Ασχολίαστο.

Μιλώντας πάντως για 3D, πολύ μας προβληματίζει το γεγονός ότι διάφορες εμπλεκόμενες εταιρείες από τη μία κάνουν ό,τι μπορούν για να προωθήσουν την εικόνα 3D και από την άλλη... πολλά για να την καταστρέψουν. Γιατί μόνο αυτό θα καταφέρουν, αν συνεχίσουν να πιστεύουν ότι απλώς "μετατρέποντας" παραδοσιακές 2D ταινίες σε ψευδο-3D και προωθώντας τις σαν... του ίδιου είδους με το Avatar (που σχεδιάστηκε και γυρίστηκε εξ αρχής για 3D) είναι προσέγγιση που πρέπει να συνεχίσουν. Ναι, αρχικά το αληθινό κι ενδιαφέρον περιεχόμενο σε 3D θα είναι δυσεύρετο. Αλλά να... "πωλούν φύκια για μεταξωτές κορδέλες", από την άλλη, ώστε να δώσουν (νομίζουν) λόγο σε πιο πολύ κόσμο να αγοράσει τηλεόραση 3D, μακροπρόθεσμα θα αποδειχθεί αναμφίβολα "boomerang": ο κόσμος δεν θα βλέπει καμία σοβαρή διαφορά, δεν θα θεωρήσει ότι χάνει και τίποτε (εδώ μερικοί το είπαν με το Avatar!) και απλώς θα προσπεράσει. Τι να πει κανείς... που δεν έχει ξαναπεί για την κοντόφθαλμη θεώρηση του Holywood, δηλαδή!

Και μιλώντας για την θεώρηση του Holywood - κι ολοκληρώνοντας - φυσικά πρωταπριλιάτικο αστείο ήταν η αρχική είδηση για την εξαγορά των τριών μεγάλων ιαπωνικών εταιρειών ανάπτυξης video games από τη Disney. Το... όχι και τόσο αστείο; Θα μπορούσε κάλλιστα να είχε συμβεί - ασχέτως αν δεν θέλουμε να το σκεφτόμαστε καν - και πιθανώς θα πρέπει να ευχαριστούμε την αλαζονική, αυστηρή και υπερήφανη σε βαθμό ξεροκεφαλιάς φύση των Ιαπώνων που θα προτιμούσαν να το... "κλείσουν το μαγαζί" από το "να ξεπουληθούν στους Αμερικανούς". Μερικά πράγματα, ευτυχώς, δεν... υπακούν στη λογική, επιχειρηματική ή άλλη. Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση σε όλους και όλες, καλή ξεκούραση και καλή επιστροφή την επόμενη εβδομάδα, χωρίς προβλήματα οποιουδήποτε είδους. Μέχρι τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner