banner

News Snacks 07-04-10

Η σχεδόν... υποχρεωτική iPad Edition, φυσικά!

Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του αθηνόραμαdigital.gr που συγκεντρώνει επιγραμματικά ενδιαφέρουσες ειδήσεις της ημέρας οι οποίες αξίζουν αναφοράς, αλλά όχι πλήρους άρθρου. Οι περισσότερες, πάντως, χρίζουν σχολιασμού - ειδικά αν σχετίζονται με το hot θέμα των ημερών, το Apple iPad. Πάμε!

Εμείς δεν έχουμε προλάβει καλά καλά να επανέλθουμε πλήρως στο καθημερινό κλίμα μετά την Πασχαλινή ανάπαυλα, οι ΗΠΑ ωστόσο βιώνουν μία αντίστοιχη... περίοδο εγκλιματισμού σε νέα δεδομένα με την κυκλοφορία του iPad. Στα χέρια 300.000 καταναλωτών βρίσκεται ήδη η νέα πρόταση της Apple και, παρά το γεγονός ότι το νούμερο αυτό απέχει πάρα πολύ από τις αισιόδοξες προβλέψεις των 750.000 πωλήσεων ως τις 3 Απρίλη, δεν παύει να αντιπροσωπεύει σχεδόν... 100% επιτυχία, αφού μάλλον 310.000-315.000 iPad φαίνεται πως ήταν όσα πρόφτασε η αμερικανική εταιρεία να κατασκευάσει έγκαιρα για την πρώτη μέρα της εμφάνισης της συσκευής. Τα παρατράγουδα, βέβαια, δεν έλειψαν, με πολλούς χρήστες να αναφέρουν δυσλειτουργίες σε συνθήκες έκθεσης του iPad στον ήλιο ή/και σε θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών Κελσίου (κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και με το iPhone 3GS), άλλους να αντιμετωπίζουν προβλήματα φόρτισης μέσω USB και αναπαραγωγής video, των περισσότερων ωστόσο να διαμαρτύρονται για σοβαρά προβλήματα ασύρματης διασύνδεσης μέσω Wi-Fi.

Το τελευταίο αυτό πρόβλημα, που είναι και το πιο σημαντικό, η Apple το... αναγνώρισε - κατά την προσφιλή της συνήθεια - ετεροχρονισμένα και είχε κάθε είδους συναρπαστικές συμβουλές να δώσει για την επίλυσή του. Συμβουλές όπως "πλησιάστε πιο κοντά στον Wi-Fi router", "αλλάξτε τη θέση του router", "αναβαθμίστε το firmware του router" και άλλες, με τις οποίες "φωτογραφίζει" ως υπεύθυνη του προβλήματος οποιαδήποτε άλλη συσκευή, πλην της... μαγικής δικής της (κι ας συνδέονται στο ίδιο υπάρχον ασύρματο δίκτυο PC και Mac χωρίς κανένα πρόβλημα). Το... κορυφαίο, δε; Όταν έγινε εν τέλει προφανές ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζει το iPad με τους router διπλής συχνότητας (2.4 και 5 GHz), η θεϊκή Apple πρότεινε, ε, το... προφανές: "Αλλάξτε τις ρυθμίσεις ονοματολογίας και ασφάλειας του router και προσαρμόστε όλη τη δομή του τοπικού σας δικτύου, ώστε αυτό να διαχωριστεί σε δύο και να μην... μπερδεύεται το iPad" (!!!). Συγχαρητήρια, Steve. ΜΟΝΟ η δική σου εταιρεία θα μπορούσε να δώσει ΑΥΤΗ τη λύση. Αυτό οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε!

Είναι αλήθεια, πάντως, ότι το iPad από τον αμερικανικό Τύπο έχει μέχρι στιγμής αποσπάσει θετικές παρουσιάσεις και σχόλια - έστω κι αν κανείς δεν παραμελεί να σημειώσει πως δεν είναι για όλους, έστω κι αν πολλοί συνεχίζουν να αμφιβάλλουν για το αν και κατά πόσο το iPad απαντά σε πραγματικές ανάγκες ή αν είναι το... άρωμα μόδας της Apple που θέλγει πιο πολύ. Δεν χωρά, ωστόσο, καμία αμφιβολία στο γεγονός ότι η δημιουργία της Apple είναι ικανή για απίθανα πράγματα, αν κρίνει κανείς από apps όπως το The Elements (άκρως εντυπωσιακή αλληλεπιδραστική παρουσίαση των στοιχείων του περιοδικού πίνακα). Έχουμε μεγάλες ελπίδες για το iPad, ειδικά αν οι ομάδες ανάπτυξης apps αρχίσουν σύντομα να αξιοποιούν τα πρόσθετα χαρακτηριστικά του όπως πρέπει και όχι σαν να ήταν ένα μεγάλο iPod Touch. Για την έκδοση 3G, πάντως...; Αφού μάς υπενθυμίστηκε με σκληρό τρόπο - για ακόμη μια φορά - κατά την Πασχαλινή περίοδο ότι η Δικτυακή σύνδεση μέσω 3G είναι ένας μεγάλος... μύθος στην Ελλάδα, δεν την περιμένουμε με κανένα ενδιαφέρον πια. Wi-Fi και στο σπίτι. Στην καλύτερη.

Το πότε και σε ποιά μορφή θα έλθει το iPad επίσημα στην Ελλάδα, φυσικά, ουδείς το γνωρίζει ακόμη. Και όταν λέμε "θα έλθει", εννοούμε "θα έλθει ουσιαστικά", με άλλα λόγια προς πώληση για το ευρύ κοινό - και όχι σε μορφή... demo καρφωμένου σ' ένα stand (όπως θα φέρει από αύριο η αλυσίδα Πλαίσιο σε 7 κομμάτια για ισάριθμα καταστήματά της σε όλη την Ελλάδα) ή σε μορφή βραβείου για διαγωνισμό (όπως τα 3 κομμάτια στην κλήρωση της αλυσίδας Multirama που έληξε χθες). Πότε, λοιπόν; Όπως και με το iPhone, η ελληνική αγορά βρίσκεται ξανά στο... σκοτάδι και "στ' αζήτητα". Δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός προπαραγγελίας, καμία επίσημη ενημέρωση, κανένα έστω γενικόλογο χρονικό πλαίσιο διάθεσής του στη χώρα μας. Θα είναι πριν το καλοκαίρι; Μέσα στο καλοκαίρι; Το φθινόπωρο; Μέσα στο 2010; Άγνωστο. Ελπίζαμε ότι με την ανάληψη της αντιπροσωπείας των προϊόντων Apple στην Ελλάδα από καινούργια εταιρεία κάτι θ' άλλαζε σε σχέση με το παρελθόν, αλλά απ' ότι φαίνεται... nope. No change.

Αυτό που ελπίζουμε να αλλάξει σύντομα, πάντως, όσον αφορά στο ολοκαίνουργιο προϊόν-φετίχ της Apple, είναι το πλήθος των apps, των ξεχωριστών προγραμμάτων, που είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή. Κι αυτό όχι (μόνο) επειδή η ποικιλία των apps είναι απαραίτητη, αλλά κυρίως επειδή η ύπαρξη πολλών ομοειδών apps θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί και η τιμή τους, όπως ακριβώς συνέβη με το iPhone. Γιατί... συγνώμη κιόλας... αλλά €14.99, €19.99, €24.99 ή και υψηλότερες τιμές που συναντήσαμε για κάποια apps είναι ολοφάνερα "τσιμπημένες" και δεν δικαιολογούνται εύκολα προτάσσοντας ως επιχείρημα μόνο την μεγαλύτερη οθόνη και ανάλυση του iPad. Ειδικά καθώς μιλάμε για "πρώτης γενιάς" εφαρμογές, που ακόμη "δοκιμάζουν τα νέρα" των ικανοτήτων της νέας συσκευής. Του χρόνου τέτοιο καιρό, δηλαδή, με εμπειρία πολλών μηνών στη "φαρέτρα" τους, τί θα ζητούν οι ομάδες για τα σαφώς εντυπωσιακότερα τότε apps; Λέμε τώρα!

Αυτό, πάντως, που σίγουρα θ' αλλάξει - ή μάλλον... σίγουρα θα θέλαμε να αλλάξει - αργά ή γρήγορα, είναι η τιμή πώλησης του iPad. Ο συνήθης ύποπτος, η εταιρεία iSuppli, έκανε την αναμενόμενη αναλύσή της στα υποσυστήματα της καινούργιας συσκευής και η εκτίμησή της είναι η εξής: η κατασκευή του φθηνότερου iPad κοστολογείται στα 260 δολάρια, ελάχιστα παραπάνω από τα... μισά απ' όσα ζητά στα ράφια των αμερικανικών καταστημάτων! Η εμπορική τιμή εμπερικλείει βέβαια και άλλα κόστη - προώθηση, μεταφορικά, κέρδος του μεταπωλητή κλπ. - αλλά δεν παύει να είναι αρκετά μακριά από το πραγματικό κόστος του iPad για την Apple. Αυτό σημαίνει πως η αμερικανική εταιρεία όντως έχει περιθώριο μείωσης της τιμής των iPad, και μάλιστα μέσα στο 2010, αν θελήσει ν' ακολουθήσει επιθετικό marketing και να επεκταθεί πέραν του κοινού των πιστών της οπαδών, στη mainstream αγορά. Θα το κάνει στο παρόν μοντέλο ή θα εμφανίσει πρώτα το iPad 2.0 και τότε θα μειώσει την τιμή του... 1.0; Ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner