banner

News Snacks 14-07-11

Δωρεάν υλικό 3D από τη Sony, συζητήσεις για... 24ωρο ψευδο-3D από το CBS

Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του Αθηνόραμα Digital που συγκεντρώνει επιγραμματικά τις ειδήσεις της ημέρας που αξίζουν αναφοράς και σίγουρα σχολιασμού. Ώρα για snack!

Γκρίνια πολλή - και με το δίκιο μας - έχουμε εκφράσει στο παρελθόν όσον αφορά στην έλλειψη περιεχομένου 3D, όμως η κατάσταση έχει αρχίσει να αλλάζει βαθμιαία. Η Sony, πρωταγωνίστρια στον συγκεκριμένο τομέα εδώ και δύο χρόνια, έρχεται να προσθέσει αυτές τις μέρες στην δική της online υπηρεσία περιεχομένου υλικό 3D. To υλικό αυτό είναι κυρίως επίδειξης, όχι π.χ. ολόκληρες ταινίες 3D, καλύπτει όμως ευρεία γκάμα κατηγοριών: από μουσικά video clip και επιλεγμένες σκηνές του πρόσφατου πρωταθλήματος τένις του Wimbledon, μέχρι trailer κινηματογραφικών παραγωγών και ντοκυμαντέρ. Το κανάλι 3D Experience, όπως ονομάζεται, θα διατίθεται δωρεάν στους κατόχους συμβατών με την εικόνα 3D τηλεοράσεων, ολοκληρωμένων συστημάτων home cinema και Blu-ray player της Sony (μοντέλα 2010 και 2011) αρχικά στη Γαλλία, την Αγγλία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Ευελπιστούμε από φθινόπωρο η λίστα να επεκταθεί σημαντικά ώστε να συμπεριλάβει και τη χώρα μας, προφανώς!

Μιλώντας πάντως για εικόνα 3D, στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού κάποιοι όχι μόνο δεν μαθαίνουν από τα λάθη του Hollywood, αλλά θέλουν να τα επαναλαμβάνουν και καθημερινά - και μάλιστα να πληρώνουμε γι' αυτά! Ο λόγος για τον μεγάλο αμερικανικό τηλεοπτικό οργανισμό CBS, ο οποίος μελετά την ίδρυση ενός καναλιού αποκλειστικά με 3D, 24ωρο περιεχόμενο και κάνει διερευνητικές συζητήσεις με άλλα κανάλια για το υλικό αυτό. Πώς θα κάνει αυτό το... θαύμα, να βρει δηλαδή τόσο 3D περιεχόμενο ώστε να ιδρυθεί σχετικό κανάλι; Θα μετατρέπει το τυπικό 2D τηλεοπτικό πρόγραμμα, σε 3D! Τη διαδικασία θα αναλάβει να διεκπεραιώνει με γρήγορους ρυθμούς και φθηνά (αυτό κι αν μας τρομάζει ακόμη πιο πολύ) μια εταιρεία ονόματι Dynamic Digital Depth. Εμείς τί να πούμε, άλλο από το... προφανές; Δεν θέλουμε ψεύτικο, πρόχειρο και εν τέλει μη ενδιαφέρον περιεχόμενο 3D! Αν θέλαμε τις "Τρεις Χάριτες" και τα δελτία ειδήσεων των 8 σε... 3D, ευχαριστούμε, με fake τρόπο το κάνουν και πολλές τηλεοράσεις από μόνες τους πια!

Για να θυμηθεί κανείς, πάντως, το πόσο συνεχίζει να επηρεάζει το Hollywood την αγορά του home entertainment, δεν έχει παρά να κοιτάξει στην αλλαγή που επιβεβαίωσε πως θα κάνει η Sony στο νέο μοντέλο PlayStation3. Αυτό θα κυκλοφορήσει στην αγορά από τα τέλη Αυγούστου και, για πρώτη φορά, δεν θα επιτρέπει την προβολή σε υψηλή ευκρίνεια των ταινιών Blu-ray μέσα από καλώδια συνιστωσών (component) αλλά μόνο HDMI. Αυτό για όσους και όσες παρακολουθούν τα όσα συμβαίνουν στο χώρο τα τελευταία χρόνια, δεν αποτελεί έκπληξη: είναι όρος που πρέπει, ούτως ή άλλως, να πληρούν όλες οι συσκευές που αναπαράγουν Blu-ray (και χρησιμοποιούν το "κλείδωμα" AACS) έως το 2014. Αυτή ήταν η γραμμή του Hollywood επί του θέματος από το 2004. Από τα τέλη του παρόντος έτους, άλλωστε, αναμένονται τα πρώτα BD player που θα διαθέτουν θύρα μόνο HDMI και όχι τις απαραίτητες για component. Η αλλαγή αυτή δεν επηρεάζει σε τίποτε τα video games ή άλλο multimedia υλικό πλην των Blu-ray - και οι πιο πολλοί από μας είχαμε ήδη μεταβεί στην HDMI ήδη, οπότε... μικρό το κακό.

Το ποιά θα είναι η μορφή των επόμενων συστημάτων ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας για το σπίτι, πάντως, είναι εξίσου σημαντικό θέμα με το πότε θα μεταβούμε σε αυτά (γιατί με το... πότε έχει ασχοληθεί ο πιο πολύς κόσμος μέχρι στιγμής). Όλοι θεωρούμε λίγο έως πολύ δεδομένο ότι ένα PlayStation4 ή ένα Xbox 720 θα είναι απλώς ισχυρότερες εκδόσεις των σημερινών προτάσεων της Sony και της Microsoft - όμως ο διευθύνοντας σύμβουλος της THQ, που συνεχίζει να εκδίδει μερικά από τα καλύτερα games της αγοράς, έχει διαφορετική γνώμη. Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Brian Farell εξέφρασε τη γνώμη ότι τα επόμενα τέτοια οικιακά συστήματα ηλεκτρονικής διασκέδασης θα επικεντρωθούν πολύ περισσότερο στις online υπηρεσίες, τί θα προσφέρουν δηλαδή συνδεδεμένα με το Internet, παρά στο πανίσχυρο και κατά συνέπεια πανάκριβο hardware. Δήλωσε μάλιστα πως, μέχρι το 2015 (που περιμένουμε τόσο η Sony όσο και η Microsoft να έχουν τα συστήματα αυτά στα ράφια), στη συγκεκριμένη αγορά θα έχουν ήδη εισέλθει και "πάρει θέση" τόσο η Apple, όσο και η Google. Ξαναμανά η... "μάχη του σαλονιού", δηλαδή!

Για τη... "μάχη του πορτοφολιού" πάντως - στην οποία μάλλον οι πιο πολλοί από μας θα επιδοθούν τα επόμενα χρόνια προσπαθώντας να εξοικονομήσουν χρήματα - το τμήμα έρευνας της Microsoft αναπτύσσει εδώ και κάποιο καιρό ένα ενδιαφέρον... όπλο. Το εργαλείο πρόβλεψης τιμών για τεχνολογικά προϊόντα! Πράγματι: πόσες φορές δεν έχουμε αγοράσει ένα προϊόν τεχνολογίας σε μία συγκεκριμένη τιμή, μόνο και μόνο για να διαπιστώσουμε πως μέσα σε λίγες εβδομάδες, για οποιοδήποτε συνδυασμό λόγων, η τιμή του μειώθηκε πάρα πολύ; Ε, το Prodcast είναι ένα σύστημα το οποίο λαμβάνει στα υπόψιν του παλαιότερες τάσεις, συνολικά εμπορικά δεδομένα και στοιχεία πωλήσεων προηγούμενων ετών, εποχικότητα, διακυμάνσεις τιμών κλπ., ώστε να... συμβουλέψει τον καταναλωτή σχετικά με το πότε θα σύμφερε περισσότερο να αγοράσει ένα νέο τεχνολογικό προϊόν! Φυσικά οι δημιουργοί του Prodcast (λεπτομέρειες εδώ) είναι οι πρώτοι που παραδέχονται πως το εργαλείο αυτό δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι απόλυτα ακριβές - καθώς οι παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία των τεχνολογικών προϊόντων είναι πολλοί και κάποιοι από αυτούς αστάθμητοι - όμως ακόμη και στην παρούσα του πειραματική μορφή, ως ιδέα έχει ενδιαφέρον. Μακάρι να το δούμε σύντομα σε μορφή λειτουργική!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner