banner

News Snacks 15-06-11

Με την πλάτη στον τοίχο το 3DS, σε άνοδο τα Blu-ray player

Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του Αθηνόραμα Digital που συγκεντρώνει επιγραμματικά τις ειδήσεις της ημέρας που αξίζουν αναφοράς και σίγουρα σχολιασμού. Ώρα για snack!

Πρώτη ημέρα επιστροφής στη βάση μας, βέβαια, και ούτε ο απόηχος της έκθεσης Ε3 έχει καταλαγιάσει, ούτε τα πράγματα που έχουμε να περιγράψουμε και να σχολιάσουμε δείχνουν να έχουν τελειωμό. Για την ακρίβεια... η δουλειά μόλις τώρα αρχίζει. Το ίδιο ισχύει και για τη Nintendo, όμως, η οποία - σύμφωνα με παραδοχή του ίδιου το προέδρου της, Satoru Iwata - αποκάλυψε μεν το Wii U στο Los Angeles, αλλά απέτυχε να καταστήσει στα μάτια του κοινού (και των δημοσιογράφων!) κατανοητές τις δυνατότητες και τις προοπτικές του. Εξ ου και η μεγάλη πτώση της μετοχής της, σε διαδοχικές ημέρες, στο ιαπωνικό χρηματιστήριο. Ναι, το Wii U δεν θα αλλάξει το πρόσωπο του gaming πιθανώς, αλλά συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι και δυναμική έχει, και τις προδιαγραφές να διαγράψει ουσιαστικότερη πορεία από αυτή του Wii. Απλώς... η Nintendo έχει μπροστά της δουλειά - και μάλιστα πολλή - μέχρι να πείσει πως έχει συγκεκριμένο κι όχι συγκεχυμένο όραμα και σχέδιο για το Wii U. Ως το 2012, έχει καιρό, σωστά;

Καιρό δείχνει, πάντως, να μην έχει και τόσο διαθέσιμο η Nintendo όσον αφορά στο 3DS. Tο φορητό της σύστημα ψυχαγωγίας ξεκίνησε μεν καλά στις αρχές της άνοιξης, όμως στη συνέχεια οι ρυθμοί εξάπλωσής του στην αγορά επιβραδύνθηκαν σε βαθμό σαφώς απογοητευτικό. Μόλις αυτές τις μέρες συμπλήρωσε το 1 εκατομμύριο πωλήσεις στην Ιαπωνία, το "γήπεδό της" και τη χώρα όπου παραδοσιακά είναι ισχυρότερη - 13 ολόκληρες εβδομάδες μετά την κυκλοφορία του εκεί, ενώ το DS είχε χρειαστεί 4 και το PlayStation Portable της Sony, 7. Και με τον διάδοχο του δεύτερου να αντιπαραβάλλει σαφώς καλύτερο εξοπλισμό και τεχνικά χαρακτηριστικά, σε τιμή εξίσου θελκτική, θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε πώς η Nintendo σκοπεύει να "χτίσει φόρα" (sic) για την επερχόμενη εορταστική περίοδο. Θα είναι μόνο οι δικοί της τίτλοι, αναμφίβολα ΑΑΑ αλλά λίγοι σε αριθμό, αρκετοί; Για να δούμε!

Κάτι άλλο το οποίο θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε, είναι το αν και κατά πόσο στο δεύτερο μισό του χρόνου - ΟΚ, κατά βάση στο τελευταίο του τέταρτο - θα επανέλθει η ζήτηση για νέες τηλεοράσεις υψηλής ευκρίνειας. Οι πωλήσεις τους κατά το πρώτο τέταρτο του 2011 παρέμειναν εν πολλοίς σταθερές, κάτι που μπορεί να χαρακτηριστεί ως μείωση αν σκεφτεί κανείς ότι υπάρχει ακόμη σημαντικό περιθώριο εξάπλωσής τους στο πλατύ κοινό: από την αύξηση πωλήσεων του 50% που είχαν σημειώσει το πρώτο τρίμηνο του 2010 (ίσως και εν όψει Mundial), φέτος σημείωσαν μόλις 9%. Και αυτό ισχύει για τις τηλεοράσεις τεχνολογίας LCD, γιατί οι τηλεοράσεις plasma - που, αν και σε πολλά καλύτερες, δεν είναι το ίδιο δημοφιλείς - σημείωσαν αύξηση πωλήσεων ακόμη μικρότερη, στο 6%. Όλοι συμφωνούν πως το κακό οικονομικό κλίμα δεν βοηθά, παγκοσμίως. Όμως από τη συζήτηση δεν παραλείπεται και το γεγονός ότι οι τηλεοράσεις του 2011 δεν δείχνουν να έχουν σημειώσει σοβαρό βήμα μπροστά από τις αντίστοιχες του 2010, ώστε να παρακινήσουν νέες αγορές. Ας ελπίσουμε να μην περιμένουμε τους... Ολυμπιακούς του 2012 για το επόμενο boom!

Μία κατηγορία καταναλωτικών ηλεκτρονικών, ωστόσο, που συνεχίζει ακάθεκτη την θετική της εμπορική πορεία είναι τα Blu-ray player. Έρευνα που έγινε στην αμερικανική αγορά - αλλά σαφώς καταδεικνύει τάσεις για την ευρωπαϊκή και ισχύει ακόμη περισσότερο για την ιαπωνική - από τη γνωστή στατιστική εταιρεία NPD αποκαλύπτει ότι το ποσοστό των player αυτών έχει αυξηθεί σε 15% για το τρίμηνο που μας πέρασε, σε σχέση με το 9% του αντίστοιχου τριμήνου του 2010. Σε αυτά, βέβαια, συνεχίζουν να προσμετρούνται και τα PlayStation3, όμως πάνω από το 50% των κατόχων PS3 χρησιμοποιούν το σύστημα της Sony και για θέαση ταινιών υψηλής ευκρίνειας, οπότε η αύξηση έχει ρεαλιστική βάση. Το περίεργο είναι πως δεν μειώθηκε ιδιαίτερα το ποσοστό των ερωτηθέντων που χρησιμοποιούν ακόμη DVD player (από 60% το 2010 σε 57% το 2011). Από την άλλη, αυτό και πάλι σημαίνει πως το περιθώριο για περαιτέρω διείσδυση των Blu-ray player στην αγορά είναι πολύ μεγάλο. Ένα 50% των ερωτηθέντων, δε, απάντησε πως έχει σκοπό μέσα στο έτος να εγγραφεί σε μία Δικτυακή υπηρεσία διανομής ταινιών τύπου Netflix. Και ναι, κάπου εδώ οι Έλληνες καταναλωτές δυστυχώς μπορούν να... "τραβήξουν μια γραμμή" στους παραλληλισμούς με την αμερικανική αγορά. Για τα επόμενα χρόνια.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner