banner

Τα Samsung Galaxy S όχι πια... hot

Κατά πολύ μειωμένες οι πωλήσεις του S4, επιβεβλημένη πια μια σοβαρή ανανέωση

Δεν έχει ακριβώς... διαφύγει της προσοχής οποιουδήποτε παρακολουθεί την αγορά των smartphones την τελευταία τριετία το γεγονός ότι η Samsung έχει αποκτήσει πολύ σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού της στα κινητά τηλέφωνα με Android. Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση αυτού του πλεονεκτήματος, για τουλάχιστον τρία συνεχή χρόνια, έπαιξε η δυναμική προώθηση και το επιθετικό marketing της κορεάτικης εταιρείας αναφορικά με το κορυφαίο της τέτοιο smartphone, το Galaxy S. Ειδικά με τα Galaxy S2 και Galaxy S3 η Samsung κατόρθωσε να "ξεφύγει μπροστά" με εντυπωσιακά μερίδια αγοράς, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν και άλλα παρόμοιου επιπέδου smartphones με Android διαθέσιμα το ίδιο διάστημα από άλλους κατασκευαστές.

Απ' ότι φαίνεται, ωστόσο, η Samsung όντως... "έπαθε Apple" με το Galaxy S4 - και μόνο με την κακή έννοια, αυτή της μη αντιληπτής προόδου από τον προκάτοχο του S4, όχι με την καλή των αυξημένων πωλήσεων που τελικά σημείωσε η αμερικανική εταιρεία με το iPhone 5S. Στα αποτελέσματα του πιο πρόσφατου οικονομικού της τριμήνου, η Samsung είχε να επιδείξει μόνο 9 εκατομμύρια διοχετευμένα (και όχι απαραίτητα πωλημένα) Galaxy S4 στην αγορά, στη στιγμή που ο αντίστοιχος αριθμός των Galaxy S3 στο αντίστοιχο τρίμηνο είχε αγγίξει τα 15.5 εκατομμύρια. Για κάποιο λόγο, φαίνεται πως το Galaxy S4 μετά από ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα και δύο πολύ καλά τρίμηνα, "ξεφούσκωσε"... και μάλιστα μέσα στην εορταστική περίοδο, εμπορικά ενεργό χρονικό διάστημα και για τα smartphones.

Αναλυτές αποδίδουν την σημαντικά μικρότερη επιτυχημένη διαδρομή του Samsung Galaxy S4 σε δύο παράγοντες. Ο πρώτος - τον οποίο είχαμε υπογραμμίσει και στη δική μας παρουσίαση για τη συσκευή - είναι το απλό γεγονός ότι το S4 δεν έδωσε την εντύπωση πως διαφοροποιείται σημαντικά από το S3, παρά το γεγονός ότι εσωτερικά ήταν σαφέστατα ισχυρότερο. Ήταν ο εντελώς... copy/paste σχεδιασμός; Ήταν η αποτυχία των μηχανικών software της Samsung να προσθέσουν πραγματικά χρήσιμες δυνατότητες στο S4 και όχι λειτουργίες του εντυπωσιασμού μόνο; Ήταν η εμφάνιση άλλων αξιοπρόσεκτων προτάσεων, όπως το HTC One και του LG G2, αυτές που έφεραν στην αντίληψη του κοινού τα μειονεκτήματα των Galaxy S; Ήταν όλα τα παραπάνω μαζί; Ήταν κάτι άλλο; Απάντηση αδιαμφισβήτητη δεν έχει κανείς, το βέβαιο πάντως είναι πως το Galaxy S4 δεν διατήρησε σε καμία περίπτωση την "αίγλη" του στην αγορά για όσο καιρό το είχε καταφέρει το S3.

Ο δεύτερος παράγοντας, που θα υποχρεώσει σε καθοδική πορεία τις πωλήσεις του S4 και στο επόμενο τρίμηνο, είναι - πολύ απλά - το timing. Το κοινό έχει πλέον συνηθίσει (όπως και στην αντίστοιχη περίπτωση της Apple) να περιμένει ένα καινούργιο Galaxy S την άνοιξη: πρώτα την ανακοίνωσή του στην έκθεση MWC το Φλεβάρη ή λίγο αργότερα, και στη συνέχεια την κυκλοφορία του τμηματικά στην παγκόσμια αγορά. Οι επίδοξοι κάτοχοι ενός κορυφαίου smartphone δεν θα καταβάλλουν το σημαντικό χρηματικό ποσό που αυτό απαιτεί όταν γνωρίζουν πως ο διάδοχός του βρίσκεται λίγους μήνες μακριά. Ίσως και όχι πριν διαπιστώσουν τί έχει να προσφέρει ο αξιολογότατος ανταγωνισμός, πλέον.

Σε κάθε περίπτωση, η Samsung έχει πολύ συγκεκριμένη αποστολή να εκπληρώσει με το Galaxy S5 αργότερα μέσα στη χρονιά: να αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσει αληθινά και όχι επιφανειακά τη φημισμένη σειρά smartphones, να αποδείξει ότι μπορεί σχεδιαστικά και λειτουργικά να κινηθεί στο ίδιο επίπεδο με τον ανταγωνισμό, να αποδείξει πως δικαίως έχει καλλιεργήσει για τον εαυτό της την εντύπωση πως είναι ο κατασκευαστής που προσφέρει τον καλύτερο "αντίλογο" στα iPhone με συσκευές βασισμένες σε Android. Ειδάλλως το επιθετικό marketing και τα μεγάλα λόγια δεν θα βοηθήσουν αρκετά το S5 να επιτύχει τα παραπάνω, όταν το S4 έχει ήδη χάσει τη "λάμψη" του. Για να δούμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner