banner

Το Facebook phone... περίπου αληθινό

Νέο γραφικό περιβάλλον και κινητό της HTC που το αξιοποιεί. Like, όμως;

Για πολλοστή φορά, "όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά" όσον αφορά στη φημολογία του Web - και, επίσης για πολλοστή φορά, η αλήθεια ήταν περίπου αυτό που περιμέναμε και όχι κάτι... ακαραίο. Ο Mark Zuckerberg, διευθύνοντας σύμβουλος του Facebook, δεν αποκάλυψε χθες το πολυφημολογούμενο Facebook Phone (ένα... θεωρητικό smartphone "χτισμένο" γύρω από το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο του πλανήτη) αλλά το Facebook Home. Πρόκειται για ένα γραφικό περιβάλλον που αντικαθιστά στα smartphones με λειτουργικό Android το εξ ορισμού της Google και "φέρνει στο προσκήνιο" τις συνήθεις λειτουργίες του Facebook με τρόπο ευκολότερο για την πλειοψηφία των χρηστών.

Το Facebook Home αλλάζει τόσο την αρχική οθόνη των smartphones με Android (τη λεγόμενη homescreen), όσο και την οθόνη "αδράνειας" (lockscreen), ώστε και οι δύο να προβάλλουν περιεχόμενο από το NewsFeed του Facebook, καθιστώντας παράληλλα και στις δύο περιπτώσεις (!) εφικτό ο χρήστης να κάνει "Like" ή/και να σχολιάσει τα post των επαφών του, να κάνει δικό του post, να δημοσιεύσει φωτογραφίες κλπ. Το Facebook Home, με άλλα λόγια, δεν είναι απλή εφαρμογή αλλά ολόκληρο γραφικό περιβάλλον (skin), το οποίο μετακινεί τις υπόλοιπες εφαρμογές του Android σε άλλες οθόνες (εννοείται παραμένουν προβάσιμες κι εκτελέσιμες ανά πάσα στιγμή) και καθιστά τις δικές του λειτουργίες σχεδόν... πανταχού παρούσες στο Android. To Facebook Home θα διατεθεί μέσω του Google Play δωρεάν στις 12 Απριλίου, αρχικά για HTC One/One-X/One-X+, Samsung Galaxy S3/S4 και Samsung Galaxy Note II, ενώ όσο περνά ο καιρός θα διατίθεται για περισσότερα μοντέλα smartphones (πάντοτε με Android) και το Facebook θα προσθέτει νέες λειτουργίες και δυνατότητες σε αυτό.

Παράλληλα, αν και δεν θα υπάρξει επισήμως κανενός είδους "Facebook Phone", η HTC θα κυκλοφορήσει την ίδια μέρα στην αμερικανική αγορά το HTC First, το πρώτο smartphone που θα φέρει το Facebook Home προεγκαεστημένο και ενεργοποιημένο εξ ορισμού. Οι τεχνικές του προδιαγραφές είναι αυτές ενός "μέσης κατηγορίας" smartphone με τα σημερινά δεδομένα, υπεραρκετές ωστόσο για να επιδείξουν το Facebook Home στο κοινό στο οποίο το όλο εγχείρημα απευθύνεται (και σε δελεαστική τιμή... $99 με διετές συμβόλαιο χρήσης). Την υποστήριξή τους στο Facebook Home έχουν ήδη δηλώσει (εκτός από τις HTC και Samsung) και άλλοι κατασκευαστές, όπως οι Sony, Huawai, ZTE, Alcatel και Lenovo. Το Facebook, άλλωστε, επιβεβαίωσε πως έκδοση του νέου του γραφικού περιβάλλοντος θα διατεθεί κάποια στιγμή αργότερα μέσα στη χρονιά και για tablets βασισμένα σε Android.

Γνώμη μας είναι πως - παρά το γεγονός ότι όντως πολύ μεγάλο ποσοστό των χρηστών smartphones "τσεκάρουν Facebook" πολλές φορές κάθε μέρα - η... "εισβολή" του κοινωνικού δικτύου στη χρήση ενός κινητού με Android, όπως τουλάχιστον επιδείχθηκε σε στιγμιότυπα και video, είναι πιθανώς υπερβολική. Ναι, το Facebook είναι εξαιρετικά δημοφιλές, όμως το να το έχει μπροστά του κανείς κάθε ώρα και στιγμή στο κινητό του, ο,τιδήποτε κι αν θέλει να κάνει με αυτό, ίσως είναι... "too much". Ως έχει, δε, η κίνηση αυτή του Facebook έχουμε την αίσθηση ότι συμφέρει κυρίως αυτό και πολύ λιγότερο τους κατασκευαστές, τους δημιουργούς εφαρμογών και φυσικά τη Google. Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε πόσος κόσμος θα προτιμήσει να έχει ενεργοποιημένο στο smartphone του το Facebook Home αντί για το τυπικό γραφικό περιβάλλον του Android, καθώς και πόσο επιτυχημένο θα αποδειχθεί εμπορικά το HTC First. Όσο για τις εντυπώσεις μας από το Facebook Home: εγκαθιστώντας το στο αγαπημένο μας HTC One X την επόμενη εβδομάδα, θα επανέλθουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner