Διαφορές όπως αυτή είναι που, ουσιαστικά, καθιστούν σχεδόν επίπονα προφανές πόσο η δική μας αγορά - εγκλωβισμένη στα μικρά της οικονομικά μεγέθη και τις καταναλωτικές εμμονές δεκαετιών - διαφέρει από τις ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές αγορές και την αμερικανική. Στο εξωτερικό, η δεδηλωμένη πλέον ήττα του HD-DVD πυροδότησε αλυσιδωτές αντιδράσεις (από την μείωση της τιμής όλων των player της Toshiba και του HD-DVD drive της Microsoft για το Xbox 360, μέχρι προσφορές "στις τρεις η μία δώρο" και "στις πέντε οι τρεις δώρο" για τις ταινίες) που έχουν εν πολλοίς ήδη αλλάξει τη μορφολογία της αγοράς. Στην Ελλάδα, οι αντίστοιχες "αντιδράσεις" είτε δεν έχουν ακόμη καν λάβει χώρα (τα λιγοστά καταστήματα που εισάγουν HD-DVD το κάνουν στις "παλιές" τιμές, ακόμη και για τίτλους σε έκπτωση από τα Χριστούγεννα!) είτε συνέβησαν με καθυστέρηση δέκα ημερών ή περισσότερο (και χωρίς καμία ανακοίνωση προς πληροφόρηση του κοινού στο μεσοδιάστημα ή μετά). Κάτι ανάλογο με την τάσεις ετεροχρονισμού που παρατηρεί κανείς τακτικά στο... πετρέλαιο θέρμανσης, με άλλα λόγια - έστω κι αν το κοινό που "αγγίζει" αυτή η κατάσταση είναι απείρως μικρότερο.
Ίσως οι ελληνικές εταιρείες πιστεύουν ότι δεν έχει πια σημασία, στο συγκεκριμένο θέμα. Ίσως έχουν δίκιο. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι, όταν έλθει η ώρα για τις πραγματικά θεαματικές εκπτώσεις σε συσκευές και τίτλους HD-DVD (σίγουρα πριν το καλοκαίρι, ενδεχομένως και μέσα στον Απρίλιο), οι Έλληνες καταναλωτές δεν θα πρέπει με τη σειρά τους να περιφρονήσουν τα ελληνικά καταστήματα και να εκμεταλλευτούν τις προσφορές των ηλεκτρονικών καταστημάτων της Ευρώπης. Ελεύθερη αγορά για όλους, ε;