Αρκετοί το περίμεναν, ανάμεσά τους κι εμείς... και τελικά αποδείχθηκε ότι απλώς δεν υπήρχε άλλη επιλογή. Γι' αυτό και συνέβη. Οι κατασκευαστές τηλεοράσεων και προβολέων έδωσαν λιγότερη έμφαση στην εικόνα 3D φέτος, σε σχέση με πέρυσι. Μπορούν να γραφούν παράγραφοι επί παραγράφων για το αν αυτό συνέβη επειδή η εικόνα 3D λίγο έως πολύ "καθιερώθηκε" και δεν θεωρείται πια κάτι το πρωτοποριακό ή αν συνέβη επειδή οι εμπλεκόμενες εταιρείες συνειδητοποίησαν πως δεν μπορούν να "κάνουν πλύση εγκεφάλου" στο κοινό και να του... επιβάλλουν ενδιαφέρον εκεί που αυτό δεν υπάρχει. Σε κάθε περίπτωση, η εικόνα 3D πέρασε στο παρασκήνιο, τρόπον τινά, των επικεφαλίδων και άλλα θέματα σχετικά με την εικόνα, όπως οι οθόνες OLED και η ανάλυση 4K2K, πέρασαν στο προσκήνιο.
Για να μην... παρεξηγηθούμε, βέβαια, το ότι η εικόνα 3D δεν υπογραμμίστηκε ως επιχείρημα τεχνολογικό στη φετινή CES, δεν σημαίνει κάτι για τις προοπτικές της. Ίσως το αντίθετο. Θα πρέπει να θεωρείται από δω και πέρα δεδομένο ότι θα ασχολούμαστε με αυτήν κάθε χρόνο, ώστε να κρίνουμε την πρόοδο που σημειώνει από την πρωτόλεια μορφή που είχε πριν από 2 χρόνια. Έχουμε να δούμε ακόμη πολλά: παθητικό 3D σε πλήρη υψηλή ευκρίνεια, παθητικό plasma 3D, 3D χωρίς γυαλιά, 3D χωρίς γυαλιά και χωρίς προβλήματα στις γωνίες θέασης, 3D σε υψηλότερες αναλύσεις αργότερα... ο δρόμος θα είναι μακρύς. Αυτό είναι, στην ουσία, που έχουν συνειδητοποιήσει και οι κατασκευαστές: η μετάβαση είναι διαδικασία, δεν είναι... διακόπτης. Εξ ου και η φετινή... ψυχραιμία, σε αντίθεση με τον αστήρικτο υπερενθουσιασμό άλλων εκθέσεων. Κάτι που θεωρούμε θετικό.
Έχουμε την αίσθηση, πάντως, ότι οι εμπλεκόμενες εταιρείες μπορούν να κάνουν περισσότερα πράγματα για την εικόνα 3D, πέραν της αυτονόητης τεχνολογικής της εξέλιξης. Κάτι σημαντικό, για παράδειγμα, θα ήταν η μείωση της τιμής των γυαλιών 3D, των ενεργητικών κυρίως, ώστε να μην τα αντιλαμβάνεται ο τελικός καταναλωτής ως πρόσθετο κόστος στο βαθμό που το κάνει σήμερα. Κάτι επίσης σημαντικό θα ήταν η καθιέρωση - επιτέλους - ενός κοινού προτύπου για τα γυαλιά 3D, έστω κι αν έχουν ήδη αργήσει χαρακτηριστικά να το κάνουν. Κάποια βήματα προς τα εκεί έχουν γίνει, αλλά συμβατά προϊόντα δεν έχουν ακόμη εμφανιστεί στα καταστήματα. Τουλάχιστον οι καταναλωτές που θα επενδύσουν σε μία τηλεόραση 3D ή έναν προβολέα 3D από δω και στο εξής, να μην αξιοποιούν τα γυαλιά μόνο με τις συγκεκριμένες συσκευές και καμία άλλη. Δεν πρόκειται και για κάτι ιδιαίτερα δύσκολο, εν τέλει!
Το σημαντικότερο, ωστόσο, που έχουν να κάνουν οι κατασκευάστριες εταιρείες είναι αυτό που δεν έκαναν από την αρχή της προώθησης της εικόνας 3D, όπως θα έπρεπε. Να συνεργαστούν με το Hollywood και τους δημιουργούς ή/και παρόχους περιεχομένου, ώστε να μην στέκεται πια ως εμπόδιο για την απόφαση απόκτησης 3D εξοπλισμού το... προφανές: η έλλειψη αρκετών ταινιών και video games που θα δώσουν νόημα στην αγορά του. Όχι πια τεχνητά embargo τύπου Panasonic και Avatar. Όχι πια κακές ψευδομεταφορές από 2D σε 3D τύπου The Immortals ή Harry Potter. Ας συμμετάσχουν μεν οι κατασκευαστές με τα δικά τους demo κανάλια 3D - όπως έχουν κάνει ήδη οι Sony, Samsung και LG - αλλά ας κάνουν και χρηματικής διάστασης συμφωνίες με τις κινηματογραφικές για τη δημιουργία "σωστών" ταινιών 3D. Κάποιες έχουν ήδη τις "άκρες" για κάτι τέτοιο. Γιατί αν περιμένουμε κάθε φορά τον James Cameron και ένα Avatar για να ωθεί την εικόνα 3D στο επόμενο επίπεδο... σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες... καλό 2015!