Οποιουδήποτε είδους έκθεση θα πρέπει να θεωρείται αποτυχημένη αν, με τις συμμετοχές εταιρειών και προϊόντων σ' αυτήν, δεν αναδεικνύει κατευθύνσεις στις οποίες θα κινηθεί η αγορά με την οποία σχετίζεται. Πόσο μάλλον μία έκθεση τεχνολογική, η οποία οφείλει να κάνει κάτι τέτοιο, ειδάλλως δεν έχει νόημα ύπαρξης. Ευτυχώς, η φετινή CES απείχε πολύ από αυτό, αφού και ενδιαφέρουσα ήταν, και πολυσυλλεκτική - το σημαντικότερο, όμως, είναι πως μάς επέτρεψε να διακρίνουμε σαφείς τάσεις σε μία σειρά από προϊοντικές κατηγορίες. Ποιές από αυτές τις τάσεις θεωρούμε πιο σημαντικές;
Πρώτη και σημαντικότερη: επιτέλους, "ξεκολλάμε" σε λίγο καιρό από τις δύο κυρίαρχες, αλλά σε μεγάλο βαθμό "εξαντλημένες" τεχνολογίες προβολής LCD, LED/LCD και plasma! Η Samsung και η LG επέδειξαν οθόνες OLED με στόχο την κυκλοφορία τους φέτος, ενώ η Sony απέδειξε τη δική της νέα τεχνολογία, την Crystal LED, χωρίς να έχει πάψει να πειραματίζεται και με τις οθόνες OLED. Κακά τα ψέματα. Όσο και να βελτιωθούν τα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου των τηλεοράσεων, για το επόμενο "άλμα" στην εικόνα χρειαζόμαστε νέα τεχνολογία. Από φέτος η αγορά ξεκινά να... "παίρνει φόρα" προς αυτήν την κατεύθυνση, λοιπόν. Έστω κι αν περιμένουμε, εκ των πραγμάτων, κάποιες αδυναμίες στα όποια "πρώτης γενιάς" σχετικά προϊόντα.
Τάση δεύτερη, όχι άσχετη με την πρώτη: οι κατασκευαστές τηλεοράσεων φαίνονται να έχουν αντιληφθεί ότι την εικόνα 3D δεν μπορούν εν τέλει να την "επιβάλλουν" στους καταναλωτές, αν εκείνοι δεν είναι ακριβώς... κατενθουσιασμένοι με τα όσα αυτή προσφέρει για την ώρα. Δείχνουν να έχουν αποδεχθεί ότι θα είναι μακρά διαδικασία η διείσδυση της εικόνας 3D στο ευρύ κοινό, για πολλούς λόγους. Δεν έδωσαν λοιπόν τόση έμφαση σε αυτήν φέτος όση πέρυσι. Προτίμησαν να εστιάσουν στις Δικτυακές υπηρεσίες, στην υποδομή για την αξιοποίηση πολλών εφαρμογών (apps), στους εναλλακτικούς τρόπους χειρισμού μιας TV, αλλά και στην περαιτέρω καλλιέργεια των multimedia λειτουργιών μιας τηλεόρασης. Σε περισσότερο απτά, χρηστικά πράγματα δηλαδή. We like!