Από τις πολυεθνικές που λαμβάνουν μέρος κάθε χρόνο στην αμερικανική έκθεση CES η LG λογίζεται στις σημαντικότερες για περισσότερους του ενός λόγους: δεν είναι μόνο ένας από τους πλέον δημοφιλείς κατασκευαστές τηλεοράσεων, δεν είναι μόνο ο μοναδικός κατασκευαστής οθονών τεχνολογίας OLED (τις οποίες οθόνες αξιοποιούν πολλοί άλλοι κατασκευαστές στις δικές τους τηλεοράσεις), αλλά και μία εταιρεία που συνηθίζει να... "βγάζει από το μανίκι της" άσσους απρόσμενους (όπως έκανε πέρυσι με τις θύρες HDMI 2.1 που δεν προσέφερε κανένας άλλος για όλο το 2019). Μια τυπική και όχι δυναμική παρουσία της LG σε CES, με άλλα λόγια, ισοδυναμεί πρακτικά με απογοήτευση για το κοινό του οικιακού κινηματογράφου - και, δυστυχώς, φέτος σε αυτού του είδους την παρουσία περιορίστηκε ο κορεατικός κολοσσός.
Στην κατηγορία των τηλεοράσεων 8Κ η LG είχε κάνει πέρυσι την αρχή με τα δύο διαφορετικά της μοντέλα - το πανάκριβο OLED και το περισσότερο προσιτό μα προβληματικό LED/LCD που δεν έλαβε θετικές κριτικές - και φέτος συνεχίζει με την ίδια "διπλή" προσέγγιση παρά το γεγονός ότι ως το τέλος του 2020 θα περιορίσει κατά πολύ την παρουσία της στην κατηγορία των τηλεοράσεων LED/LCD. Έτσι η κορυφαία ανανεωμένη τηλεόραση 8Κ OLED της των 88 ιντσών, η ZX, συνοδεύεται πλέον και από μοντέλο των 77 ιντσών - ενώ στις LED/LCD έχουμε πλέον τρεις σειρές τηλεοράσεων NanoCell 8Κ, τις Nano 99, Nano 97 και Nano 95, όλες με μοντέλα στις 65 και 75 ίντσες. Όλες οι παραπάνω τηλεοράσεις στηρίζονται στον νεότερο και ισχυρότερο επεξεργαστή εικόνας της LG, τον Alpha 9 Generation 3, ενσωματώνουν και φέτος πλήρεις θύρες HDMI 2.1 και προσφέρουν εξελιγμένες λειτουργίες λήψης φωνητικών εντολών, διαχείρισης συσκευών smart home κλπ.
Το πρόβλημα που διακρίνει εύκολα κανείς στις νέες προτάσεις τηλεοράσεων 8Κ της LG είναι αυτό των... άκρων. Από την μία πλευρά τα μοντέλα που όντως θα αποδώσουν εικόνα υπερ-υπερυψηλής ευκρίνειας στις ίντσες που την αναδεικνύουν, δηλαδή τα δύο OLED, θα είναι πιθανότατα κορυφαία, μα πανάκριβα. Από την άλλη πλευρά τα μοντέλα LED/LCD στις 65 και 75 ίντσες δεν έχουν ιδιαίτερο νόημα για εικόνα 8Κ, ακόμη και προσιτά να τιμολογηθούν από τον κορεατικό κολοσσό - ενώ αν είναι διαμορφωμένα όπως πρέπει για να προσφέρουν ποιοτική απεικόνιση ανεξαρτήτως ανάλυσης, δηλαδή με πιο πολλές από π.χ. 300 ή 400 ή 500 ζώνες τοπικού υποφωτισμού, δεν θα είναι και φθηνά ακριβώς. Θα πρέπει να περιμένουμε, φυσικά, λεπτομέρειες για τις τιμές πώλησης και τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των NanoCell, όμως αισθανόμαστε ήδη... συγκρατημένα απαισιόδοξοι αν όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής από την LG και άλλες εταιρείες είναι ενδεικτικά.
Όπως και για τους άλλους κατασκευαστές, πάντως, έτσι και για την LG η πλειοψηφία των πωλήσεων τηλεοράσεων το 2020 θα προέλθει από τα μοντέλα 4Κ, όπου οι Κορεάτες όμως δεν κατόρθωσαν να σημειώσουν σημαντικά βήματα προόδου για έναν απλό λόγο: τα μοντέλα του 2019 ήταν ήδη πάρα πολύ καλά! Πράγματι, αναλύοντας προσεκτικά κανείς τις αρετές των σειρών OLED που ονομάζονται πλέον BX, CX, GX και WX - αντικαθιστούν τις αντίστοιχες B, C, E και W που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια - διαπιστώνει πως λειτουργικά προσφέρουν ακριβώς τα ίδια πράγματα με πέρυσι (και με παρόμοιες επιδόσεις καθώς οι οθόνες αυτές καθ' αυτές δεν θα διαφέρουν σε κάτι ουσιαστικό). Η παρουσία του νέου Alpha 9 Gen 3 απομένει να δούμε πόση διαφορά μπορεί να κάνει (ο Gen 2 ήταν ήδη ικανότατος), ενώ έχουν ενσωματωθεί κάποιες extra δυνατότητες και λειτουργίες κυρίως σε επίπεδο software (θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα προσφερθούν στους κατόχους των περσινών LG OLED ως αναβαθμίσεις ή όχι). Όλα θετικά, μα... ως εκεί.
Στοιχεία που αξίζουν αναφοράς στις LG OLED του 2020: πρώτον, ο κορεατικός κολοσσός θα προσφέρει για πρώτη φορά μοντέλο 4Κ διαγωνίου 48 ιντσών, το οποίο μάλιστα προωθεί - δικαίως - ως ιδανικό (και) για gaming. Δεύτερον, επεδείχθηκε εκ νέου η περίφημη τηλεόραση OLED TV R, αυτή δηλαδή με την αναδιπλούμενη οθόνη που οι Κορεάτες απέτυχαν να κυκλοφορήσουν στο εμπόριο μέσα στο 2019, με την υπόσχεση να γίνει διαθέσιμη μέσα στο 2020 στην τιμή των... $60.000 για το μοντέλο των 65 ιντσών. Δεν χρειάζεται, θεωρούμε, να σχολιάσουμε καν το κόστος αυτό και θα προτιμήσουμε να σημειώσουμε πως η LG επέδειξε αντίστοιχη οθόνη OLED που αντί να "αναδύεται" μέσα από έπιπλο, "κατεβαίνει" μέσα από το ταβάνι - για να ομολογήσει, στην συνέχεια, σε κάθε ερώτηση σχετική πως δεν έχει ημερομηνία κυκλοφορίας γι' αυτήν την έκδοση γιατί "ίσως" η διαγώνιος των 65 ιντσών είναι μικρή γι' αυτό το σενάριο χρήσης. Παράξενο!
Μετά από όλα αυτά νομοτελειακά καταλήγει κανείς στην συνολική εντύπωση της απογοήτευσης που αναφέραμε αρχικά. Ο μόνος τρόπος με τον οποίο η LG θα σημειώσει το 2020 τις αυξημένες πωλήσεις που χρειάζεται στις τηλεοράσεις OLED μετά από ένα 2019 που ολοκληρώθηκε με μεγάλες απώλειες, είναι αφενός να τις προσφέρει σε τιμές περισσότερο προσιτές στο κοινό, αφετέρου να τις προωθήσει δυναμικά ώστε να εξισορροπήσει το επιθετικό marketing της Samsung και άλλων για τις τηλεοράσεις τεχνολογίας "QLED" τους. Οι OLED συνεχίζουν να προσφέρουν πλεονεκτήματα που ο ανταγωνισμός τους δεν έχει, έχουν κατά βάση επιλύσει το μοναδικό σημαντικό πρόβλημα που τις χαρακτήριζε (το πολυσυζητημένο burn-in), ενώ η LG με τα δικά της μοντέλα συγκεκριμένα έχει πια καλύψει κάθε πιθανή χρήση μιας τηλεόρασης τέτοιας τεχνολογίας σήμερα. Όμως αν το 2019 και το 2018 απέδειξαν κάτι, είναι πως όλα αυτά μικρή σημασία έχουν αν... δεν τα γνωρίζει το καταναλωτικό κοινό. Για να δούμε, λοιπόν!