banner

CES 2024: Νέες τηλεοράσεις LG OLED με έμφαση στο software

Οθόνες δίχως αλλαγές, φωτεινότητα στα ίδια επίπεδα, αλλά νέο σύστημα επεξεργασίας εικόνας και πρόσθετες δυνατότητες για όλα τα μοντέλα

Κανείς δεν περίμενε πως θα... "κάνει την έκπληξη" για δεύτερη φορά συνεχόμενη η LG στην CES με τις τηλεοράσεις OLED που προσφέρει (όπως το έκανε πέρσι με την αποκάλυψη της τεχνολογίας MLA-OLED), ακόμη και με αυτό ως δεδομένο όμως δεν υπήρξε τίποτε το απρόσμενο σε αυτά που ανακοίνωσε στο πλαίσιο της φετινής μεγάλης αμερικανικής έκθεσης. Όπως ήθελαν οι σχετικές διαρροές πληροφοριών των περασμένων μηνών, η LG επισημοποίησε τις σειρές B4, C4, G4 και M4, βασισμένες στις ίδιες οθόνες OLED ή MLA-OLED, με τα ίδια στην πράξη επίπεδα φωτεινότητας και τον ίδιο εν πολλοίς σχεδιασμό με αυτόν των αντίστοιχων περσινών σειρών.

Οι διαφορές που εντοπίζονται στον τρόπο με τον οποίο έχει διαμορφώσει τις φετινές της σειρές τηλεοράσεων OLED η LG είναι ελάχιστες. Η κορυφαία της τεχνολογία MLA-OLED παραμένει προνόμιο των ακριβότερων μοντέλων - κάποιοι ήλπιζαν πως θα αξιοποιηθεί και στις C4 αλλά κάτι τέτοιο φυσικά δεν έχει νόημα... ακόμη - αλλά θα προσφέρεται πλέον και στις 83 ίνστες (από το περσινό μέγιστο των 77 ιντσών). Οι οθόνες MLA-OLED δεν θα προσφέρονται από τηλεοράσεις OLED των 97 ιντσών της LG (αλλά θα προσφέρονται οι "ασύρματες" M4 και στις 65 ίντσες φέτος). Η εισαγωγική σειρά B4 προσφέρει μία νέα διαγώνιο (στις 48 ίντσες) και δύο ακόμη θύρες HDMI 2.1 (σε σύνολο τεσσάρων), ενώ η σειρά C4 προβάλλει πλέον εικόνα σε ρυθμό ανανέωσης 144 Hz (από τα περσινά 120). Αυτή η δυνατότητα ενδιαφέρει μόνο τους PC gamers και, σε κάθε περίπτωση, δεν νομίζουμε πως αυτά τα 24 έξτρα Hz "κάνουν διαφορά" στην πραγματικότητα, σε σχέση με τα 120Hz που αξιοποιούν τα PS5/Xbox Series ήδη.

Όσον αφορά στην απόδοση φωτεινότητας, η LG ήταν και πάλι... βολικά ασαφής όσον αφορά στο τί ακριβώς μπορούμε να περιμένουμε, αλλά - βάσει των όσων γνωστοποίησε - η διαφορά σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά μοντέλα φαίνεται πως θα είναι πολύ μικρή ή αμελητέα: οι οθόνες αυτές καθ' αυτές δεν έχουν να επιδείξουν αλλαγές, οπότε οι όποιες βελτιώσεις θα πρέπει να προέλθουν από λογισμικό και μόνο. Μιλώντας, πάντως, για λογισμικό, όλες οι τηλεοράσεις OLED της LG για το 2024 βασίζονται στο WebOS 24 και η εταιρεία επιβεβαίωσε πως και αυτές (όπως και όλα τα μοντέλα OLED του 2022), θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν το πρόγραμμα αναβάθμισης WebOS Re:New που ανακοίνωσε για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Με τις οθόνες σε όλα τα μοντέλα να παραμένουν ίδιες, η ποιότητα εικόνας μπορεί να γίνει καλύτερη μόνο με ικανότερο σύστημα επεξεργασίας - και εκεί έχει δώσει φέτος έμφαση η LG. Οι σειρές B4 και C4 φέρουν υψηλότερων επιδόσεων επεξεργαστές (δανεισμένους από ακριβότερα παρελθόντα μοντέλα της εταιρείας), τους Alpha 8 και Alpha 9 Gen 7 αντίστοιχα, οπότε η απεικόνιση των χρωμάτων, των λεπτομερειών και της κίνησης θα είναι καλύτερη από την αντίστοιχη των B3 και C3. O "πρωταγωνιστής" φέτος, όμως, δεν είναι άλλος από τον επεξεργαστή Alpha 11 "AI" που φέρουν οι G4 και M4, στην θεωρία αρκετά εξελιγμένος ώστε η LG να... "προσπεράσει μια γενιά" (Alpha 10) προκειμένου να επιδείξει πώς η τεχνητή νοημοσύνη υπόσχεται να βελτιώσει την εικόνα ακόμη και των ικανότερων τηλεοράσεων OLED.

Ο Alpha 11 δεν είναι μόνο ο ισχυρότερος επεξεργαστής εικόνας που έχει προσφέρει η LG μέχρι σήμερα, αλλά και ικανός να διαχειριστεί οποιουδήποτε είδους περιεχόμενο, από οποιαδήποτε πηγή, είτε αυτή είναι προστατευμένη ψηφιακά (DRM) είτε όχι. Η εταιρεία υπόσχεται πως ο Alpha 11 ενσωματώνει εξυπνότερες ρουτίνες τεχνητής νοημοσύνης από ποτέ, οι οποίες αναλαμβάνουν να προσφέρουν το βέλτιστο αποτέλεσμα σε όλα τα τμήματα της διαδικασίας επεξεργασίας εικόνας - ανάλυση είδους περιεχομένου και κατηγορίας σκηνής, πολλαπλασιασμός γραμμών ανάλυσης, καταστολή θορύβου, αντιστοίχιση χρωμάτων κλπ. - προσθέτοντας παράλληλα δύο νέες λειτουργίες. Αυτές ονομάζονται "βελτίωση απεικόνισης αντικειμένων βάσει οπτικής αντίληψης" (object enhancing by visual perception) και "επεξεργασία τεχνητής νοημοσύνης βάσει πρόθεσης του σκηνοθέτη" ("AI Director" processing).

Η πρώτη αυτή λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης "εντοπίζει" στην εικόνα τα αντικείμενα που θεωρεί περισσότερο σημαντικά και τα βοηθά να "ξεχωρίζουν" περισσότερο (κάνοντας την σχετική επεξεργασία σε επίπεδο pixel μάλιστα κατά την LG). Η δεύτερη αποπειράται να "κάνει προσεκτικές προσαρμογές στα χρώματα αναλύοντας τακτικά τις αποχρώσεις που χρησιμοποιούνται σε μία ταινία, έτσι ώστε να αποτυπώσει με τον καλύτερο τρόπο την ατμόσφαιρα και τα συναισθηματικά στοιχεία που ήθελαν να αποδώσουν οι σκηνοθέτες". Αν αυτή δεν είναι απόδειξη της υπέρμετρης εμπιστοσύνης που έχει η LG στην τεχνητή νοημοσύνη, τόση ώστε να την εμπιστευτεί πως η ΑΙ γνωρίζει την "πρόθεση του δημιουργού"... καλύτερα από τον ίδιο τον δημιουργό, τότε τί;

Πριν οι φανατικοί οπαδοί της καλλιεχνικής έκφρασης και πιστότητας - πόσο μάλλον οι σκηνοθέτες... - αρχίσουν τα... ουρλιαχτά τρόμου, σημειώνουμε πως η LG προσφέρει ευτυχώς την επιλογή να απενεργοποιήσει ο κάτοχος μιας G4 ή M4 κάθε μία από τις ρουτίνες επεξεργασίας τεχνητής νοημοσύνης ξεχωριστά. Ο Alpha 11 χρησιμοποιείται, πάντως, με διάφορους τρόπους και για την βελτιστοποίηση του ήχου που παράγουν αυτές οι δύο νέες σειρές OLED, από την δημιουργία εικονικών καναλιών μέχρι τον περισσότερο σαφή διαχωρισμό των διαλόγων από το ηχοσύνολο μιας παραγωγής, για ευκολότερη κατανόησή τους (ελπίζουμε να είναι απενεργοποιήσιμες κι αυτές οι λειτουργίες πάντως). Σε κάθε περίπτωση, αν και ο Alpha 11 δείχνει να είναι όντως ικανότατος επεξεργαστής, το αν και κατά πόσο όντως προσφέρει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στις G4 και M4 εκεί όπου έχει περισσότερη σημασία - στην απόδοση της κινηματογραφικής εικόνας - απομένει προφανώς ν' αποδειχθεί.

Ασχέτως των επεξεργαστών στους οποίους βασίζονται, πάντως, όλα τα νέα μοντέλα τηλεοράσεων OLED της LG προσφέρουν καινούργιες λειτουργίες χάρις στην νεότερη έκδοση του λειτουργικού τους συστήματος, του WebOS 24. Όλα, για παράδειγμα, είναι πλέον συμβατά με Chromecast και AirPlay2, κάτι που σημαίνει πως αντλούν περιεχόμενο από smartphones ή tablets βασισμένα σε Android ή iOS αντίστοιχα, ευκολότερα από ποτέ. Υποστηρίζουν επίσης πλέον πολλαπλά προφίλ χρηστών (έως και 10), ώστε όλα π.χ. τα μέλη μιας οικογένειας να έχουν τα apps, τις επιλογές και τις ρυθμίσεις τους ξεχωριστά. Τα προφίλ αυτά μάλιστα ενεργοποιούνται και ελέγχονται φωνητικά, είτε μέσω του τηλεχειριστηρίου είτε μέσω των μικροφώνων που πολλά από τα μοντέλα αυτά τηλεοράσων OLED της LG ενσωματώνουν.

Όπως πάντοτε, επίσημες τιμές πώλησης και ημερομηνίες διάθεσης των νέων αυτών τηλεοράσεων δεν ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο της CES. Αυτό θα γίνει κάποια στιγμή αργότερα, τα πρώτα μοντέλα πάντως - το πιθανότερο η σειρά C4 - θα γίνουν διαθέσιμα τον Απρίλιο ή τον Μάιο. Θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε δύο πράγματα: πρώτον, σε τί επίπεδο τιμών θα κινηθεί η LG όσον αφορά στα μοντέλα μεγάλων διαγωνίων - 85 ιντσών και πάνω - καθώς υπάρχουν στην αγορά αυτήν την στιγμή τέτοια μοντέλα LED/LCD από άλλους κατασκευαστές σε εξαιρετικά ελκυστικές τιμές. Δεύτερον, πώς ακριβώς θα επιλέξει να κινηθεί η LG φέτος όσον αφορά το marketing των τηλεοράσεων αυτών, με δεδομένο το γεγονός ότι η προσέγγιση αυτή που επέλεξε - η έμφαση στο λογισμικό, την επεξεργασία εικόνας και τις πρόσθετες λειτουργίες - ως λιγότερο "του εντυπωσιασμού", δεν βοηθά ακριβώς. Για να δούμε, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner