banner

Netflix: νέες... απαιτήσεις για πιστοποίηση τηλεοράσεων

Ο αμερικανικός κολοσσός ορίζει πρόσθετα κριτήρια αξιολόγησης, μάλλον το παρακάνει

Οι κατασκευαστές καταναλωτικών ηλεκτρονικών πάντοτε αναζητούν τα... "επιχειρήματα" εκείνα του marketing που θα επιτρέψουν στα προϊόντα τους να ξεχωρίσουν ανάμεσα στα ανταγωνιστικά, ενίοτε όμως προκύπτουν και περιστάσεις στις οποίες τα ίδια "επιχειρήματα"... καταλήγουν να "τούς γυρίσουν μπούμερανγκ" - ενίοτε εις βάρος και του κοινού. Κάτι τέτοιο φαίνεται πως συνέβη πρόσφατα με τους κατασκευαστές τηλεοράσεων και την Netflix, η οποία ενδεχομένως "το παρατράβηξε" με τις νεότερες απαιτήσεις που έχει προκειμένου να αποδώσει σε ένα μοντέλο τηλεόρασης την δική της "πιστοποίηση" ως υπηρεσία και ως δημιουργός περιεχομένου.

Συγκεκριμένα: η Netflix έχει καθιερώσει τα τελευταία χρόνια μία διαδικασία αξιολόγησης και "πιστοποίησης" τηλεοράσεων βάσει ενός αριθμού κριτηρίων. Οι τηλεοράσεις που πληρούν τα περισσότερα ή όλα τα κριτήρια αναγνωρίζονται από τον αμερικανικό κολοσσό ως "Netflix Recommended TVs" και οι κατασκευαστές τους έχουν το δικαίωμα να τις προωθούν ως τέτοιες στην συσκευασία, τα εγχειρίδια και τα διαφημιστικά τους. Η Netflix υποστηρίζει πως με αυτόν τον τρόπο ξεχωρίζουν οι τηλεοράσεις εκείνες που "προσφέρουν την καλύτερη εμπειρία πρόσβασης στο περιεχόμενό της", έστω και αν φυσικά αυτό μπορεί ή μπορεί να μην είναι απαραίτητα σωστό πρακτικά.

Σε κάθε περίπτωση τα κριτήρια μέχρι σήμερα ήταν αυτά: η υπό αξιολόγηση τηλεόραση θα πρέπει να τίθεται σε λειτουργία άμεσα (Instant On), να ενεργοποιεί το app της Netflix γρήγορα (είτε από κατάσταση αναμονής είτε με μετάβαση από άλλο ενεργό app), να εμφανίζει στην κεντρική της οθόνη (home screen) το app της Netflix σε άμεσα ορατό σημείο, να φέρει στο τηλεχειριστήριό της ειδικό κουμπί Netflix για άμεση εκτέλεση του app, να εμφανίζει το γραφικό περιβάλλον της υπηρεσίας σε υψηλή ανάλυση και να προσφέρει πάντα την πιο πρόσφατη έκδοση του app της Netflix. Παλαιότερα υπήρχε και το προαπαιτούμενο το app να "θυμάται" σε ποιό σημείο λειτουργίας ήταν όταν ο χρήστης έπαψε να το έχει ενεργό, αλλά καταργήθηκε.

Φέτος, ωστόσο, προστέθηκε ένα νέο, έβδομο κριτήριο. Η Netlix το ονομάζει "Always Fresh" και ως λειτουργία κάνει ουσιαστικά το εξής: εξαναγκάζει την τηλεόραση σε τακτά χρονικά διαστήματα να εξέρχεται από την κατάσταση αναμονής (χωρίς να ενεργοποιείται η οθόνη της) και "στο παρασκήνιο" να χρησιμοποιεί την Δικτυακή της σύνδεση για να... ανανεώνει την κεντρική σελίδα του app της Netflix "έτσι ώστε να προβάλλονται πάντοτε άμεσα οι πιο πρόσφατες τηλεοπτικές σειρές και ταινίες της Netflix" (!).

Ναι, οι επισκέπτες του Αθηνόραμα Digital διάβασαν σωστά: η αμερικανική εταιρεία θέτει ως κριτήριο "πιστοποίησης" τηλεοράσεων το αν αυτές χρησιμοποιούνται, στην ουσία, ως μέσο διαφήμισης των παραγωγών της. Οποιοσδήποτε αξιοποιεί τακτικά το app της Netflix σε Smart TV γνωρίζει πως αυτό που προβάλλεται στο πάνω μισό της οθόνης μόλις εισέλθει κανείς στο γραφικό του περιβάλλον, είναι το trailer της όποιας εκάστοτε νέας παραγωγής της (ξεκινά μάλιστα να αναπαράγεται αυτόματα αν δεν πατήσει κανείς κάτι αμέσως). Ε, η λειτουργία "Always Fresh" αντλεί από το Internet δεδομένα για να προβάλλει το app της Netflix πάντα το πιο πρόσφατο τέτοιο trailer, ενημερώνοντας παράλληλα τα προτεινόμενα ("Popular on Netflix" και "Trending Now").

Πέρα από το θράσος της Netflix να ορίσει ως κριτήριο μία λειτουργία απροκάλυπτα διαφημιστική - ισχυριζόμενη μάλιστα πως αυτή "δημιουργεί μεγάλη διαφορά στην εντύπωση της γρήγορης ανταπόκρισης του app" - τα στελέχη της δεν δείχνουν να ενδιαφέρονται ιδιαίτερα π.χ. για το γεγονός ότι είναι πιθανό η κατανάλωση ενέργειας στις τηλεοράσεις που όντως προσφέρουν την λειτουργία "Always Fresh" συνολικά να αυξάνεται εξαιτίας της. Και όλα αυτά... γιατί; Για να μην αργεί να "παίξει αμέσως" ένα trailer, χαρακτηριστικό του app της Netflix που πολύς κόσμος ούτως ή άλλως αντιπαθεί; Πολύ περισσότερο νόημα θα είχε, μεταξύ μας, να προωθεί η Netflix ως κριτήριο π.χ. τα ειδικά προδιαμορφωμένα σετ ρυθμίσεων (calibration modes) που υποτίθεται πως αποδίδουν την ακριβώς σωστή εικόνα στις παραγωγές της, παρά την "Always Fresh".

Το καλό σε όλα αυτά: αυτή η πολυσυζητημένη ή... συζητήσιμη "πιστοποίηση" τηλεοράσεων της Netflix "παραχωρείται" αν ισχύουν τα 5 από τα 7 κριτήρια που θέτει ο αμερικανικός κολοσσός. Είναι, με άλλα λόγια, στο χέρι των κατασκευαστών να αγνοήσουν την λειτουργία "Always Fresh", όπως ορισμένοι σήμερα αγνοούν το κριτήριο ύπαρξης κουμπιού "Netflix" στα τηλεχειριστήρια των συσκευών τους. Σε κάθε περίπτωση την "πιστοποίηση" αυτή για το 2019 έχουν πάρει για τηλεοράσεις τους μόνο οι Sony (έξι μοντέλα), Samsung (επτά μοντέλα) και Panasonic (δεκαεπτά μοντέλα). Κάτι μας λέει πως οι υπόλοιποι κατασκευαστές δεν έχουν... χάσει και τον ύπνο τους ακριβώς, πάντως!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner