Η αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών... "κύκλους κάνει", ως γνωστόν, και όπως όλοι οι αναλυτές της έχουν υπογραμμίσει τους τελευταίους μήνες, αυτό ακριβώς συμβαίνει όλο το 2019 με την κατηγορία των τηλεοράσεων: οι Κορεάτες κατασκευαστές, η Samsung και η LG δηλαδή, με την μαζική παραγωγή και τις χαμηλές τιμές τους "έκαναν την ανατροπή" την περασμένη δεκαετία αφαιρώντας μεγάλο μερίδιο αγοράς από τους Ιάπωνες κατασκευαστές και υποχρεώνοντάς τους είτε να αλλάξουν άρδην στρατηγική (όπως οι Sony και Panasonic) είτε να εγκαταλείψουν την μάχη (όπως η Pioneer). E, το ίδιο ακριβώς έχουν υποστεί πέρσι και φέτος οι Samsung και LG από τους Κινέζους κατασκευαστές - εταιρείες όπως οι TCL, HiSense, Skyworth και άλλες - οπότε είναι σειρά τους να αναπροσαρμόσουν την στρατηγική που θ' ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια. Δεν είμαστε καθόλου βέβαιοι, ωστόσο, πως αυτή της Samsung είναι η καλύτερη δυνατή και, σίγουρα, όχι σε αυτό το χρονικό σημείο εξέλιξης της αγοράς.
H σχετική φημολογία είχε ξεκινήσει από πέρσι, όμως μόλις επισημοποιήθηκε με ανακοίνωση της Samsung Display (η οποία υπάγεται στο group της Samsung μα δεν αναφέρεται στην Samsung Electronics): ο κορεατικός κολοσσός θα επενδύσει πάνω από 11 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στην επόμενη πενταετία προκειμένου να μετατρέψει βαθμιαία τις γραμμές παραγωγής του οθονών τεχνολογίας LCD και LED/LCD σε QD-OLED. Ο όρος σημαίνει Quantum Dot OLED και είναι... αυτό ακριβώς που περιγράφει: οθόνες τεχνολογίας OLED μεν, αλλά διαφορετικής κατασκευής από αυτές της LG κι "ενισχυμένες" με τα πολυσυζητημένα Quantum Dots που η Samsung ήδη αξιοποιεί σε συνδυασμό με οθόνες LED/LCD για να επιτύχει ευρύτερη χρωματική γκάμα.
Το αποτέλεσμα, θεωρητικά, θα μπορούσε να είναι μία τεχνολογία προβολής που συνδυάζει τις αρετές των OLED (όπως την τέλεια απόδοση του μαύρου και την υψηλότατη αντίθεση) με τις αρετές των σημερινών "QLED" της Samsung (όπως την υψηλή φωτεινότητα και την ευρύτερη χρωματική γκάμα). Το πρόβλημα: υπήρχαν έως τώρα πολύ μεγάλες κατασκευαστικές δυσκολίες στην παραγωγή οθονών Quantum Dot OLED, τις οποίες κανείς δεν γνωρίζει αν η Samsung Display έχει ξεπεράσει απόλυτα ή εν μέρει. Το χρονοδιάγραμμά της, πάντως, δεν εμπνέει... αισιοδοξία ακριβώς: η εταιρεία ευελπιστεί να έχει στο τέλος του 2021 την δυνατότητα παραγωγής 30.000 οθονών QD-OLED σε μηνιαία βάση, ενώ το πλάνο της προβλέπει μετατροπή όλων των γραμμών παραγωγής LED/LCD σε QD-OLED μέχρι το 2025 (!).
Αυτά είναι χρονικά πλαίσια που κρίνονται ως ικανοποιητικά όταν ο κατασκευαστής έχει ήδη μία άλλη, ώριμη και δοκιμασμένη τεχνολογία πάνω στην οποία μπορεί να βασιστεί για την ομαλή του εμπορική πορεία - όμως στην περίπτωση της Samsung δεν συμβαίνει αυτό: οι Κορεάτες θα πρέπει για τα επόμενα τρία χρόνια να συνεχίσουν να έχουν παρουσία στην αγορά με επαρκή όγκο τηλεοράσεων LED/LCD εισαγωγικής και μέσης κατηγορίας, ευχόμενοι ότι τα μοντέλα QD-OLED θα είναι σε θέση να καλύψουν αμέσως την ζήτηση στην ανώτερη και ανώτατη κατηγορία. Τέτοιες μεταβάσεις "στο φτερό" σπάνια γίνονται δίχως προβλήματα - ειδικά σε... ήδη μεταβατικές περιόδους όπως αυτήν από την ανάλυση 4Κ στην ανάλυση 8Κ που η αγορά θα βιώσει τα επόμενα 3-4 χρόνια.
Ουδείς γνωρίζει πώς ακριβώς... κατέληξε η Samsung Display να φέρει σε αυτήν την θέση την Samsung Electronics - γιατί, ας μην ξεχνάμε, η πρώτη φιλοδοξεί να πωλεί οθόνες όχι μόνο στην δεύτερη, αλλά και σε άλλους κατασκευαστές. Ουδείς γνωρίζει, επίσης, αν και κατά πόσο οι εξελίξεις δεν θα ξεπεράσουν την Samsung Display καθώς πολλοί κατασκευαστές είτε υιοθετούν σε όλο και πιο πολλά μοντέλα τις οθόνες OLED της LG (οι οποίες θα γίνονται περισσότερο προσιτές χρόνο με τον χρόνο), είτε αρχίζουν να υλοποιούν μοντέλα MiniLED και MicroLED (τα πρώτα σε πολύ καλές τιμές και τα δεύτερα σε αστρονομικές που όμως επίσης θα μειώνονται).
Το σίγουρο είναι πως πρόκειται για ένα μεγάλο στοίχημα το οποίο αν η Samsung Display κερδίσει θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο την θέση του Samsung Group στην παγκόσμια αγορά - αν όμως το χάσει θα αντιμετωπίσει τεράστια προβλήματα, συμπαρασύροντας μαζί της και την Samsung Electronics. Για να δούμε... τί θα δούμε, λοιπόν!