banner

Samsung: πολλά Blu-ray player της σε... άρνηση

Σημαντικός αριθμός από τις συσκευές των Κορεατών δεν λειτουργεί, πιθανή αιτία η έλλειψη ενημερώσεων

Τα προηγούμενα χρόνια είχε ήδη καταστεί σαφές το γεγονός ότι όσο περισσότερο "διασυνδεδεμένες" γίνονταν και γίνονται όλες οι συσκευές τεχνολογίας με το Internet, τόσο περισσότερη σημασία αποκτά η υποστήριξη του κατασκευαστή τους προς αυτές σε βάθος χρόνου. Πρόκειται για μία κατάσταση που επηρεάζει περισσότερο το καταναλωτικό κοινό όσον αφορά στην επιλογή και αγορά σύγχρονων τηλεοράσεων (Smart TV) αλλά φυσικά υφίσταται και σε άλλες προϊοντικές κατηγορίες... όπως αποδείχθηκε πρόσφατα και από το μίνι-σκάνδαλο που προέκυψε με σημαντικό αριθμό από Blu-ray player και ολοκληρωμένα συστήματα home cinema της Samsung. Συγκεκριμένα μοντέλα εξ αυτών την... μία μέρα λειτουργούσαν, την επόμενη, όχι!

Πράγματι, στα μέσα Ιουνίου ξεκίνησαν να εμφανίζονται στο forum υποστήριξης του κορεατικού κολοσσού πολλά μηνύματα διαμαρτυρίας, καθώς χρήστες ανέφεραν πως προϊόντα της αυτού του τύπου εισέρχονταν σε κατάσταση μη λειτουργική: αμέσως μόλις τα έθεταν σε λειτουργία αυτά ξεκινούσαν διαδοχικές επανεκκινήσεις χωρίς ποτέ να τις ολοκληρώνουν. Τα μοντέλα εκείνα ήταν, αρχικά, τα BD-J5100, BD-J5500, BD-J5700, BD-J5900, HT-J4500, HT-J5500 και BD-JM57, ορισμένα εκ των οποίων πωλούνταν και στην χώρα μας το 2015, έτος κυκλοφορίας τους. Γρήγορα ορισμένοι ανακάλυψαν πως αν τις αποσυνέδεαν από το Internet, πολλές φορές οι συσκευές λειτουργούσαν (κάποιες φορές βέβαια όχι ακόμη και τότε) και εικάζεται πως στην ουσία έχει "λήξει" το "πιστοποιητικό ασφαλείας" σύνδεσής τους με το Internet (SSL certificate).

Τις επόμενες ημέρες, ωστόσο, αποκαλύφθηκε πως δεν ήταν μόνο μοντέλα Blu-ray και ολοκληρωμένων συστημάτων home cinema της "εσοδείας" του 2015 που εμφάνιζαν αυτό το πρόβλημα (σειρά J) αλλά και μοντέλα "εσοδείας" 2014, 2013, 2012, 2011, ακόμη και του 2010. Κάπου εκεί η Samsung... αποφάσισε να αναγνωρίσει το πρόβλημα και ν' αναλάβει την επιδιόρθωση των μη λειτουργικών συσκευών με ενημέρωση λογισμικού που κάνει η ίδια, καλύπτοντας τα έξοδα αποστολής. Αυτός ο τρόπος επίλυσης του θέματος είναι βεβαίως αποδεκτός, ισχύει ωστόσο για κάποιες και όχι όλες τις χώρες ανάλογα με το καθεστώς αντιπροσώπευσης της Samsung στην κάθε μία από αυτές και την τεχνική υποστήριξη που στην κάθε χώρα προβλέπεται.

Φυσικά είναι πολύ πιθανό τίποτε από όλα αυτά να μην είχε συμβεί (και να μην ταλαιπωρούνταν τόσες χιλιάδες καταναλωτές) αν η Samsung είχε προωθήσει εγκαίρως σε αυτές τις συσκευές μέσω Internet μία ενημέρωση λογισμικού που θα ανανέωνε απλώς το πιστοποιητικό ασφαλείας σύνδεσής τους. Όμως ο κορεατικός κολοσσός - όπως και οι πιο πολλοί άλλοι κατασκευαστές βέβαια - ακόμη και πανάκριβες τηλεοράσεις των 10 και 15 και 20 και... 70 χιλιάδων ευρώ σταματά να υποστηρίζει με ενημερώσεις λογισμικού μετά από τον δεύτερο, το πολύ τρίτο χρόνο κυκλοφορίας τους στην αγορά. Τα Blu-ray player των 300 ευρώ και ηλικίας 5-10 ετών θα ενημέρωνε;

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο παρακινούμε πάντοτε τον καταναλωτή να λαμβάνει "στα υπ' όψιν" και το επίπεδο υποστήριξης που ιστορικά προσφέρει κάθε κατασκευαστής προϊόντων τεχνολογίας, όταν κάνει αγοραστικές επιλογές. Η εικόνα όλων των πολυεθνικών της κατηγορίας συνολικά παραμένει μη ικανοποιητική και πολύ μακριά από το ιδανικό, όμως ορισμένοι κατασκευαστές καταβάλλουν προσπάθεια συνειδητή - έστω και όχι... χρονικά συστηματική - να κρατούν τις συσκευές τους ενημερωμένες και λειτουργικές για περισσότερο καιρό απ' ότι άλλοι. Η υποστήριξη αυτή είναι (ή θα έπρεπε να είναι) συνυπολογισμένη στο κόστος απόκτησης του κάθε προϊόντος. Άλλοι κατασκευαστές σέβονται το γεγονός κι αποδέχονται την ευθύνη, άλλοι επικεντρώνονται μόνο στο πώς θα προωθήσουν στον καταναλωτή την επόμενη συσκευή τους πριν υπάρξει λόγος να αντικατασταθεί η υπάρχουσα. Ο νοών, νοείτω.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner