banner

Συνέντευξη: Gavin McCarron, Sony Ευρώπης

Ο διευθυντής σχεδιασμού προϊόντων της εταιρείας απαντά στις ερωτήσεις μας για το παρόν και το μέλλον των τηλεοράσεων Bravia

H Sony πραγματοποιεί αυτόν τον καιρό σε διάφορες χώρες εκδηλώσεις για τις νεότερες τηλεοράσεις Bravia - ειδικά για την κορυφαία A95L που... μονοπωλεί το ενδιαφέρον του Web το τελευταίο διάστημα - τόσο εν όψει των τελευταίων, σημαντικών εμπορικά, έξι εβδομάδων του χρόνου όσο και γενικότερα. Στο πλαίσιο εκδήλωσης σχετικής μάς δόθηκε η ευκαιρία συνέντευξης με τον Gavin McCarron, διευθυντή σχεδιασμού προϊόντων και τεχνικού marketing της εταιρείας, στέλεχος της Sony επί πολλά χρόνια με μεγάλη εμπειρία στην κατηγορία των τηλεοράσεων. Τα σημαντικότερα από τα όσα ενδιαφέροντα είχε να μάς πει, ακολουθούν.

Αθηνόραμα Digital: Τηλεόραση της Sony κέρδισε πρόσφατα το βραβείο "Κορυφαία της Αγοράς" στον καθιερωμένο διαγωνισμό TV Shootout που διοργανώνει η Value Electronics κάθε χρόνο στην Νέα Υόρκη. Ήταν η τρίτη κατά σειρά φορά σε ισάριθμα έτη που τηλεόραση της Sony απέσπασε αυτήν την διάκριση, αυτή τη φορά ωστόσο η διαφορά ανάμεσα στην Bravia A95L και τις δύο ανταγωνίστριες τηλεοράσεις της ήταν μικρότερη από ποτέ. Ποιός θα αποδειχθεί, κατά την προσωπική σας γνώμη, ο καθοριστικός παράγοντας που θα αναδεικνύει τις νικητήριες τηλεοράσεις σε αυτού του είδους τους διαγωνισμούς από δω και πέρα;

Gavin McCarron: Πιστεύω πως δεν θα είναι ένας παράγοντας, αλλά περισσότεροι και καθένας θα επηρεάζει το αποτέλεσμα με τον τρόπο του. Ένας, ολοφάνερα, είναι η ακρίβεια απεικόνισης: το πόσο κοντά μπορεί να φτάσει η καλύτερη δυνατή εικόνα μιας καταναλωτικής τηλεόρασης στην εικόνα αναφοράς επαγγελματικών οθονών - όπως η ευρέως χρησιμοποιούμενη Sony BVM-HX310 που αξιοποιείται σχεδόν πάντοτε σε τέτοιους διαγωνισμούς - όταν προβάλλουν το ίδιο υλικό. Ένας δεύτερος παράγοντας είναι σίγουρα η αποτελεσματικότητα του εκάστοτε συστήματος επεξεργασίας εικόνας, το οποίο συνεχώς εξελίσσεται ώστε να προσαρμόζεται στις δυνατότητες νέων τεχνολογιών απεικόνισης και στις ανάγκες των καταναλωτών. Είναι ένας τομέας στον οποίο η Sony έχει επενδύσει πολλά για μία εικοσαετία σχεδόν και θα συνεχίσει να διαφοροποιεί τις τηλεοράσεις μας.

Ο σεβασμός επίσης στην πρόθεση του δημιουργού (creator's intent), πόσο πιστά δηλαδή κάθε μία από τις κορυφαίες τηλεοράσεις κάθε χρονιάς θα επιδιώκει να αποδίδει την εικόνα ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών όπως την ήθελαν οι δημιουργοί τους, είναι κάτι που φαντάζομαι πως οι κριτές λαμβάνουν σοβαρά στα υπ' όψιν για τις επιλογές τους. Και οι τρεις αυτοί παράγοντες είναι ήδη σημαντικοί και θεωρώ ότι θα συνεχίσουν να είναι στο μέλλον.

AD: Με τα παραπάνω ως δεδομένα, λοιπόν, πόσο σημαντικό στοιχείο είναι η υψηλή χρωματική ακρίβεια της εικόνας μιας τηλεόρασης με ρυθμίσεις που προσφέρει έτοιμες ("out of the box") για μοντέλα όπως η A95L ή οποιοδήποτε άλλο μοντέλος της Sony; Πολλοί θεωρούν πως οι κατασκευαστές οφείλουν να προσφέρουν τουλάχιστον ένα ακριβές τέτοιο σετ ρυθμίσεων από το εργοστάσιο, άλλοι θεωρούν πως όσοι δίνουν έμφαση στην ποιότητα απεικόνισης θα κάνουν στην νέα τους τηλεόραση βαθμονόμηση (calibration) ούτως ή άλλως, ενώ ορισμένοι είναι της άποψης πως η εξ ορισμού χρωματική πιστότητα είναι τόσο σημαντική, που ο ειδικός Τύπος θα πρέπει να λαμβάνει αυτό το στοιχείο οπωσδήποτε στα υπ' όψιν όταν αξιολογεί όχι μόνο τις κορυφαίες, μα όλες τις νέες τηλεοράσεις. Τί πιστεύετε γι' αυτό;

GMC: Βάσει των επιλογών που ανέκαθεν κάνει η Sony - όχι μόνο με την A95L ούτε μόνο με τα κορυφαία της κάθε χρόνο μοντέλα - είναι σαφές πως για μας η χρωματική ακρίβεια στην απεικόνιση έχει πολύ μεγάλη σημασία. Προσφέρουμε ένα τέτοιο σετ ρυθμίσεων, το Custom Mode, εδώ και πολλά χρόνια, το οποίο φέτος αναβαθμίσαμε σημαντικά και προσφέρουμε ως Professional Mode. Γνωρίζουμε πολύ καλά πως οι πελάτες μας περιμένουν από μας αυτό το σετ ρυθμίσεων, πολλοί μάλιστα θεωρούν δεδομένο πως θα υπάρχει και ορθώς. Μα ακόμη και το τυπικό σετ ρυθμίσεων εικόνας, το Standard - αυτό που είναι προεπιλεγμένο από το εργοστάσιο - επιδιώκουμε να χαρακτηρίζεται από χρωματική ακρίβεια σε ικανοποιητικό βαθμό, ακριβώς επειδή γνωρίζουμε πως το χρησιμοποιεί εξ ορισμού μεγάλο ποσοστό καταναλωτών που προτιμούν τις τηλεοράσεις Bravia.

Ο στόχος είναι πάντοτε το οπτικό αποτέλεσμα στην οθόνη να δείχνει σεβασμό στην πρόθεση του δημιουργού, εννοείται στον βαθμό που η εκάστοτε τεχνολογία απεικόνισης και το εκάστοτε περιβάλλον θέασης το επιτρέπουν. Αυτό είχε και έχει πάντοτε μεγάλη σημασία για μας λόγω της ειδικής θέσης που έχει η Sony στην κινηματογραφική βιομηχανία και της ειδικής σχέσης που έχει να κάνει με τους δημιουργούς και τους επαγγελματίες αυτής της αγοράς. Όσον αφορά, δε, στο αν και κατά πόσο η χρωματική ακρίβεια με έτοιμο σετ ρυθμίσεων ("out of the box") θα πρέπει να λαμβάνεται στα υπ' όψιν όταν αξιολογείται οποιαδήποτε τηλεόραση... δεν βλέπω τον λόγο να μην! Εμείς επιδιώκουμε να προσφέρουμε κάτι τέτοιο ούτως ή άλλως με όλα τα μοντέλα Bravia, οπότε κάθε άλλο παρά αντίρρηση θα είχαμε στην περίπτωση αυτή.

AD: Με την Sony A95L να είναι σε θέση να επιτύχει φωτεινότητα της τάξης των 1350 nits σε χρωματικά ακριβές σετ ρυθμίσεων εικόνας, όλα δείχνουν πως μάλλον... το λύσαμε πια το θέμα με το γνωστό "παράπονο" που είχαν στο παρελθόν πολλοί από τις τηλεοράσεις OLED/QD-OLED. Το ότι, δηλαδή, δεν προσέφεραν αρκετά φωτεινή εικόνα συνολικά ώστε να αποδίδουν χωρίς προβλήματα και σε χώρους με όχι ελεγχόμενο περιβάλλοντα φωτισμό. Ποιά θα μπορούσαν να είναι τα επόμενα βήματα εξέλιξης στην ποιότητα απεικόνισης των τηλεοράσεων τεχνολογίας OLED λοιπόν;
GMC: Ένας τομέας στον οποίο η εξέλιξη και οι βελτιώσεις δεν σταματούν ποτέ είναι αυτός της επεξεργασίας εικόνας, φυσικά, ο οποίος προφανώς αφορά και στις τηλεοράσεις OLED/QD-OLED. Από κει και πέρα, θα παρακολουθούμε τί κάνει η κινηματογραφική βιομηχανία και τί είδους τεχνικές επιλογές κάνουν οι δημιουργοί και οι επαγγελματίες του σινεμά - τόσο στο στάδιο της παραγωγής όσο και στο στάδιο της τελικής επεξεργασίας - και θα προσαρμόζουμε τα προϊόντα μας αναλόγως. Αυτήν την στιγμή, για παράδειγμα, η μεγάλη πλειοψηφία των ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών διαμορφώνεται στο επίπεδο φωτεινότητας των 1000 nits, οπότε κορυφαίες καταναλωτικές τηλεοράσεις όπως η A95L είναι σε θέση να τις αποδίδουν με τρόπο πρακτικά άψογο και σίγουρα εντυπωσιακό. Υπάρχει όμως και ένας αριθμός από παραγωγές ήδη οι οποίες έχουν διαμορφωθεί στα 4000 nits και μελλοντικά περισσότεροι δημιουργοί θα κινηθούν προς αυτό το επίπεδο, ίσως νωρίτερα μάλιστα απ' ότι οι πιο πολλοί από μας περιμένουμε.

Η Sony θα διαθέσει πολύ σύντομα την επαγγελματική της οθόνη (mastering monitor) BVM-HX3110 για τους επαγγελματίες επεξεργασίας κινούμενης εικόνας και αυτή αποδίδει έως και 4000 nits φωτεινότητας (από τα 1000 nits που αποδίδει σήμερα η HX310), οπότε το επόμενο "σύνορο" γνωρίζουμε πού βρίσκεται ήδη. Η μετάβαση σε αυτό βρίσκεται πάρα πολύ μακριά ακόμη βέβαια - δεν είναι κάτι που απασχολεί την αγορά των καταναλωτικών τηλεοράσεων ούτε κατά διάνοια - όμως είναι ένας μελλοντικός στόχος που υφίσταται ήδη. Αφού ως Sony θα επιδιώκουμε πάντοτε να προσφέρουμε τηλεοράσεις που σέβονται την πρόθεση του δημιουργού, στην περίπτωση των OLED/QD-OLED θα επιδιώξουμε (όταν αυτό κριθεί απαραίτητο) να αυξήσουμε την φωτεινότητα και να βελτιώσουμε τον αλγόριθμο που προσαρμόζει τα απεικονίσιμα χρώματα στην συνολική παλέτα του εκάστοτε περιεχομένου (tone mapping). Όλα αυτά όταν αρχίσουν να εμφανίζονται περισσότερες παραγωγές που είναι διαμορφωμένες (mastered) στα 4000 nits.

Από την όλη συζήτηση δεν θα εξαιρούσα τις τηλεοράσεις τεχνολογίας MiniLED, πάντως, γιατί αυτές είναι σαφώς πιθανότερο να φτάσουν και να ξεπεράσουν τα 4000 nits φωτεινότητας πολύ νωρίτερα από τις τηλεοράσεις OLED/QD-OLED. Και τα μοντέλα LED/LCD τεχνολογίας MiniLED παραμένουν μία πάρα πολύ καλή επιλογή, ενίοτε προτιμότερη, για πλήθος καταναλωτών.

ΑD: Μιλώντας για μοντέλα LED/LCD, το κόστος των τηλεοράσεων αυτών στις 98 ίντσες μειώθηκε άκρως θεαματικά φέτος, καθιστώντας την απόκτησή τους ευκολότερη από ποτέ. Η Sony προσφέρει επίσης ένα τέτοιο μοντέλο ως τμήμα της φετινής σειράς X90L, όμως παράλληλα προσφέρει και κορυφαίους κινηματογραφικούς προβολείς (σε τιμές συγκρίσιμες με αυτές μιας τηλεόρασης 98X90L). Υπάρχουν ήδη πολλές συζητήσεις γύρω από το φαινόμενο αυτό και γύρω από το ενδεχόμενο αυτές οι γιγάντιες τηλεοράσεις να απειλήσουν ή και να εκτοπίσουν τους προβολείς για καθιστικό (ειδικά αν οι Κινέζοι κατασκευαστές μειώσουν ακόμη πιο πολύ τις τιμές των δικών τους μοντέλων 98 ιντσών). Ποιά είναι η άποψη της Sony για όλα αυτά; Αντιμετωπίζει η εταιρεία τους κινηματογραφικούς προβολείς και τις γιγάντιες αυτές τηλεοράσεις ως προϊόντα που απευθύνονται σε ξεχωριστά κοινά; Και θα επέλεγε να διεκδικήσει μεγάλο ποσοστό αυτού του νέου τμήματος της αγοράς τηλεοράσεων, αν αυτό σήμαινε πως θα έπρεπε να μειώσει τις τιμές της;
GMC: Όσον αφορά στην συνολική προϊοντική στρατηγική της Sony, πολύ φοβάμαι πως δεν μπορώ να δώσω επίσημη απάντηση γιατί δεν έχω άμεση επαφή με το τμήμα της των προβολέων. Όσον αφορά στις πολύ μεγάλες τηλεοράσεις, ωστόσο, ναι, είναι μία τάση που παρακολουθούμε από κοντά εδώ και καιρό: είχαμε διαθέσει στο παρελθόν, το πρόσφατο και όχι μόνο, τηλεοράσεις στις 98 και 100 ίντσες, ενώ έχουμε ήδη στην αγορά και το φετινό μοντέλο 98 ιντσών της Bravia X90L που αναφέρατε. Θεωρήσαμε ούτως ή άλλως πως έχει νόημα να προσφέρουμε κάτι τέτοιο ασχέτως του τί κάνουν άλλοι κατασκευαστές - οφείλω δε να σημειώσω πως στόχος μας θα είναι πάντοτε να προσφέρουμε πάνω απ' όλα ποιοτικές τηλεοράσεις για οποιαδήποτε διαγώνιο κι αν μιλάμε, όχι απλώς να ανταγωνιζόμαστε άλλους τιμολογιακά.

Για να είμαι ειλικρινής, ωστόσο, θεωρώ πως άλλο είναι αυτό για το οποίο καλύτερη επιλογή είναι ένας προβολέας για ταινίες και άλλο αυτό για το οποίο καλύτερη επιλογή είναι μια πολύ μεγάλη τηλεόραση. Το όλο νόημα στην χρήση προβολέα, πόσο μάλλον μέσα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, βρίσκεται στην πολυπόθητη κινηματογραφική αίσθηση. Όχι μόνο στην πολύ μεγάλη εικόνα, αλλά και στον πολυκάναλο ήχο που θα προέρχεται πιθανότατα από ηχοσύστημα αξιώσεων, και στον χαμηλό φωτισμό ή την συσκότιση που αγαπούν οι λάτρεις των ταινιών... όλα όσα συνθέτουν την εμπειρία θέασης ενός φιλμ στο φυσικό του περιβάλλον.

Σε ένα καθιστικό ναι, καταλαβαίνω γιατί οι καταναλωτές απολαμβάνουν την ευελιξία που προσφέρει μία πολύ μεγάλη τηλεόραση: την επιλογή απλώς να την ανοίξει κανείς και να παρακολουθήσει σε "χορταστική" εικόνα π.χ. έναν αγώνα ποδοσφαίρου σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, σε οποιεσδήποτε συνθήκες φωτισμού, ακόμη και με το φως του ήλιου να μπαίνει από τα παράθυρα. Αλλά θεωρώ πως πρόκειται για διαφορετικές εμπειρίες θέασης που εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Φυσικά δεν υπάρχει λόγος για τον οποίο... δεν θα μπορούσε να τα έχει κανείς και τα δύο, αν διαθέτει τον απαραίτητο χώρο!

AD: Μιλώντας για ανερχόμενες τάσεις στην αγορά των τηλεοράσεων, ποιές άλλες πέραν αυτής των... γιγάντιων μοντέλων πιστεύετε πως θα αποδειχθούν σημαντικότερες για το μέλλον αυτής της προϊοντικής κατηγορίας συνολικά;
GMC: Υπάρχουν ορισμένες που ξεχωρίζουν σαφέστατα ήδη, θεωρώ. Η επιλογή των περισσότερων κατασκευαστών να μην επικεντρώνονται πλέον σε κάποια συγκεκριμένη τεχνολογία απεικόνισης αλλά να προσφέρουν πολλαπλές σειρές βασισμένες σε διαφορετικά είδη οθονών, είναι μία τάση που αναμένω πως θα συνεχίσει να ακολουθείται και πιστεύω πως έχει ήδη αναδειχθεί ως θετική για την αγορά. Δεν μπορώ να μιλήσω για άλλους κατασκευαστές, προφανώς, αλλά για την Sony το να προσφέρει τηλεοράσεις LED/LCD και με τα δύο είδη υποφωτισμού, MiniLED, OLED και QD-OLED ταυτόχρονα αποδείχθηκε πάρα πολύ καλή κίνηση και θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε τέτοιες διαφορετικές τεχνολογίες απεικόνισης στο μέλλον. Μία άλλη τάση είναι αυτή της έμφασης που έχουν δώσει οι περισσότεροι κατασκευαστές στο ανώτατο τμήμα της αγοράς (premium) και του σκληρού ανταγωνισμού που παρατηρείται πλέον ανάμεσά τους ως αποτέλεσμά της. Και αυτή η τάση είναι ωφέλιμη για όλους μακροπρόθεσμα, καθώς οι περισσότερες προσπάθειες για καινοτομία στην τεχνολογία τηλεοράσεων σημειώνονται ξεκάθαρα σε αυτό το πλαίσιο.

Κάτι που ίσως δεν θα χαρακτήριζα ως "ανερχόμενη τάση", μα κάτι που παρατηρούμε πέρα από κάθε αμφιβολία τα τελευταία δύο χρόνια είναι το πώς οι καταναλωτές δείχνουν (επιτέλους!) να ενδιαφέρονται για την ποιότητα του τηλεοπτικού ήχου που εισπράττουν πολύ περισσότερο απ' όσο άλλοτε. Είναι ένας τομέας που πάντοτε αισθανόμασταν πως δεν τυγχάνει εκ μέρους του κόσμου της προσοχής που τού αξίζει, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πόσο σημαντικό ρόλο παίζει ο ήχος στην εμπειρία θέασης των σύγχρονων ταινιών και τηλεοπτικών σειρών.

Διαπιστώνουμε λοιπόν με ιδιαίτερη ικανοποίηση πως πάρα πολλοί καταναλωτές πλέον είτε αγοράζουν ηχόμπαρες διαφόρων μεγεθών και δυνατοτήτων για τις τηλεοράσεις τους, είτε επιλέγουν εξ αρχής τηλεοράσεις που προσφέρουν υψηλότερου επιπέδου ήχο από αυτόν που τυπικά περιμένει κανείς. Καθώς έχουμε επενδύσει πολλά όλα αυτά τα χρόνια στην ανάπτυξη τεχνολογιών που αποδίδουν ποιοτικό τηλεοπτικό ήχο (όπως τις Acoustic Surface Audio Plus ή Acoustic Multi-Audio Plus), μάς χαροποιεί που αυτές μπορούν πλέον να εκτιμηθούν περισσότερο από ποτέ άλλοτε.

AD: Ποιά είναι η άποψή σας σχετικά με τους περιορισμούς κατανάλωσης ενέργειας που έθεσε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις τηλεοράσεις; Θεωρείτε πως αυτοί θα μπορούσαν να αποδειχθούν εμπόδιο για την τεχνολογική εξέλιξη αυτής της προϊοντικής κατηγορίας στο σύνολό της;
GMC: Για να είμαι ειλικρινής, είχαμε ήδη ξεκινήσει να αναζητούμε τρόπους για να καταστήσουμε τα διάφορα μοντέλα τηλεοράσεων Bravia περισσότερο αποδοτικά όσον αφορά στην κατανάλωση ενέργειας καιρό πριν η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοινώσει την πρόθεσή της να μειώσει το όριο μέγιστης κατανάλωσης ρεύματος για αυτές τις συσκευές στις χώρες-μέλη της. Αλλά λαμβάνοντας και αυτούς τους νέους περιορισμούς στα υπ' όψιν από τον Μάρτιο του 2023 και μετά πειραματιστήκαμε με τους αλγόριθμους τοπικού υποφωτισμού στα μοντέλα MiniLED - γιατί αυτά έχουν στην ουσία τις υψηλότερες ενεργειακές ανάγκες - ώστε να δούμε σε ποιό βαθμό η μείωση κατανάλωσης ρεύματος θα επηρέαζε την απόδοση της ποιότητας εικόνας που θέλουμε να προσφέρουμε.

Αυτό που ανακαλύψαμε τελικά στην πράξη είναι πως, με προσεκτική ρύθμιση αυτών των αλγορίθμων μπορούμε να επιτύχουμε ποιοτική εικόνα παραμένοντας μέσα στο πλαίσιο κατανάλωσης ενέργειας που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση με την οδηγία της αυτήν. Θεωρώ λοιπόν πως αυτό για το οποίο κυρίως ανησυχούσαν οι περισσότεροι όταν έγινε γνωστό πως θα επιβληθούν αυτοί οι αναθεωρημένοι ενεργειακοί περιορισμοί - το αν και κατά πόσο οι τηλεοράσεις 8Κ μπορούν να λειτουργήσουν παραμένοντας κάτω από το όριο που είχε θέσει η ΕΕ - δεν τίθεται ως ζήτημα πλέον. Συνεχίζουμε άλλωστε να προσφέρουμε την Bravia Z9K σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες κανονικά, οπότε...

ΑD: Μιλώντας για την Z9K, η Sony την μετέφερε από την προηγούμενη χρονιά στην τρέχουσα και την προωθεί ως την μόνη της τηλεόραση 8Κ, χωρίς να παρουσιάσει για το 2023 αναβαθμισμένο μοντέλο σε αυτήν την κατηγορία. Για ποιό λόγο και ποιά είναι τα σχόλιά σας σχετικά;
GMC: Οι τηλεοράσεις 8Κ απευθύνονταν εξ αρχής σε ένα πολύ μικρό ποσοστό της αγοράς και αντιστοιχούσαν σε ένα κλάσμα μόνο των διαθέσιμων μοντέλων τηλεοράσεων απ' όλους πρακτικά τους κατασκευαστές. Νόημα συνεχίζουν να έχουν, άλλωστε, μόνο σε διαγωνίους από τις 75 ίντσες και πάνω ουσιαστικά - κάτι που σημαίνει πως οι πωλήσεις τους δεν μπορούν παρά να είναι περιορισμένες εκ των πραγμάτων. Αποφασίσαμε λοιπόν να εστιάσουμε στα μοντέλα τηλεοράσεων 4Κ με περισσότερες διαφορετικές προτάσεις εκεί, καθώς αυτές ενδιαφέρουν εν τέλει την μεγάλη πλειοψηφία των πελατών μας. Όταν όλα έχουν ειπωθεί, το πόσο ενδιαφέρουν ή όχι τους καταναλωτές τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η ανάλυση 8Κ στις 75 και 85 ίντσες είναι κάτι που μπορούν να αποφασίσουν με τα δικά τους κριτήρια.

Βάσει των όσων παρατηρούμε κάθε χρόνο, πάντως, η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που αγοράζει νέα τηλεόραση δεν επιλέγει συγκεκριμένα μοντέλα ανάλογα με την ανάλυση της οθόνης τους. Οι πιο πολλοί καταναλωτές ξεκινούν έχοντας ένα συγκεκριμένο μέγεθος στο μυαλό τους, στην συνέχεια έχοντας ξεχωρίσει κάποια μοντέλα αναζητούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και δυνατότητες, συνυπολογίζουν το κόστος κάθε μοντέλου από αυτά που θεωρούν ενδιαφέροντα και καταλήγουν σε μία απόφαση με αυτόν τον τρόπο. Εμείς προσφέρουμε αυτήν την στιγμή μία επιλογή 8Κ στην αγορά για όσους ενδιαφέρονται γι' αυτήν, αλλά έχουμε επικεντρωθεί στην προσφορά περισσότερων επιλογών 4Κ για όλους τους υπόλοιπους καταναλωτές.

AD: Το πολυσυζητημένο πρότυπο διασύνδεσης Matter για την απρόσκοπτη συνεργασία συσκευών smart home από διαφορετικές πλατφόρμες έχει αρχίσει να υιοθετείται και από κατασκευαστές τηλεοράσεων, μετατρέποντάς τις σε ένα είδος "κέντρου ελέγχου" για το "έξυπνο σπίτι" του μέλλοντος. Ποιά είναι τα σχέδια της Sony όσον αφορά στην συμβατότητα νέων Bravia με το Matter και τις συσκευές που το αξιοποιούν;
GMC: Δεν υπάρχει τίποτε επίσημο να ανακοινωθεί αυτήν την στιγμή και, για να είμαι ειλικρινής, τίποτε που μπορώ να σχολιάσω για την ώρα. Δεν γνωρίζω αν στα κεντρικά της Sony στην Ιαπωνία έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένες αποφάσεις για το θέμα και ποιές είναι αυτές. Θα μπορούσα να σάς πω ότι αυτό που περιγράφετε - το να γίνει η τηλεόραση π.χ. του καθιστικού ένα είδος "πίνακα ελέγχου" για συσκευές που υπάγονται σε ένα σύγχρονο "έξυπνο σπίτι" - μπορεί να γίνει ήδη μέσα από το οικοσύστημα της Google, αλλά αυτό δεν είναι φυσικά το πρόβλημα που επιδιώκει να λύσει το Matter.

Καθώς όλες οι νέες τηλεοράσεις Bravia της μεσαίας, ανώτερης και ανώτατης κατηγορίας βασίζονται σε λειτουργικό Google TV, εξαρτάται κυρίως από το πώς θα αποφασίσει η Google να υλοποιήσει την συμβατότητα με Matter, σε επίπεδο συστήματος πλέον. Εννοείται πως η Sony θα προσφέρει μετά χαράς στους κατόχους Bravia αυτήν την συμβατότητα με Matter, αν η Google ενσωματώσει στο Google TV την απαραίτητη υποδομή λογισμικού μελλοντικά.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner