Υπάρχουν μερικές αλήθειες... πολύ πικρές για να ειπωθούν ακριβώς ως έχουν. Όχι μόνο γιατί είναι επώδυνες, αλλά κι επειδή σε ουκ ολίγες περιπτώσεις αισθανόμαστε ότι... χειροτερεύουμε τα πράγματα συζητώντας τις "ανοιχτά". Ακόμη κι αν θέλουν όλοι οι εμπλεκόμενοι να μην τις θίγουν, ωστόσο, έρχεται κάποια στιγμή που μια τέτοια αλήθεια γίνεται "ο ελέφαντας στο δωμάτιο", όπως λένε οι Σάξονες. Και η Panasonic μια αλήθεια ακριβώς αυτού του είδους "έθεσε στο τραπέζι" πριν από μερικές μέρες, στο πλαίσιο του Intellect's Consumer Electronics Show, όταν χωρίς πολλές περιστροφές - διά στόματος του Βρετανού διευθυντή της για marketing - δήλωσε πως "το Ηollywood έχει κάνει ζημιά στην εικόνα 3D".
Τη δήλωση θα πρέπει να την τοποθετήσει κανείς στη σωστή της θέση για να καταλάβει πόσο σημαντική είναι. Η Panasonic είναι η εταιρεία που συνεργάστηκε στενότερα με τον James Cameron κατά τα πρώτα στάδια προετοιμασίας του, θρυλικού πια, Avatar. Είναι η εταιρεία που προωθεί - κατά γενική ομολογία - μερικές από τις καλύτερες τηλεοράσεις plasma 3D, καθώς και ποιοτικότατα 3D player και ολοκληρωμένα συστήματα home cinema. Είναι, δηλαδή, μία από τις εταιρείες που και πιστεύουν στην εικόνα 3D, και έχουν κάθε συμφέρον να επιτύχει εμπορικά. Φυσικά είναι στην πλεονεκτική θέση να... μην είναι Sony, για παράδειγμα, υπό την έννοια ότι δεν δραστηριοποιείται και ως κινηματογραφική για να "αφορίσει τα ίδια της ράσα". Όμως εκφράζοντας τη γνώμη αυτή, είναι πολύ πιθανό να εκφράζει το "παράπονο", τρόπον τινά, όλων των εταιρειών κατασκευής τηλεοράσεων 3D και προβολέων 3D.
Το θέμα είναι απλό και, αντικειμενικά, το γνωρίζουμε όλοι: το Hollywood φέρθηκε ανώριμα και τυχοδιωκτικά όσον αφορά στην εικόνα 3D. Απέχοντας πολλά χρόνια από αυτήν στα σινεμά, "υποστήριξε" το όραμα του Cameron όταν ο διάσημος σκηνοθέτης έκρινε πως η συγκυρία, τεχνολογικά και εμπορικά, είναι κατάλληλη για να να προωθηθεί η εικόνα 3D στον κόσμο του θεάματος. Το Avatar προβλήθηκε με εξαιρετική επιτυχία και δημιούργησε - για τη δική του περίπτωση, σωστά - την εντύπωση πως η εικόνα 3D μπορεί όντως να προσφέρει μια νέα ψυχαγωγική εμπειρία σε σχέση με αυτή των τυπικών ταινιών. Όλα αυτά το Δεκέμβρη του 2009.
Το Avatar, όμως, δεν ακολούθησε κάτι αντίστοιχο - και γι' αυτό φταίει ο κακός σχεδιασμός του Hollywood. Των κινηματογραφικών που δεν αναρωτήθηκαν σε καμία φάση πριν από την προβολή του Avatar "Κι αν όντως "σπάσει ταμεία", μετά... τι;". Των κινηματογραφικών που δεν φρόντισαν ώστε να έλθουν περισσότερες καλές ταινίες 3D σε εύλογο χρονικό διάστημα. Αυτό που μάς προσφέρθηκε, αντιθέτως, ήταν πρόχειρες "μετατροπές" τυπικών 2D ταινιών - και ενίοτε πολύ κακών ταινιών ανεξαρτήτως... D! - τις οποίες κληθήκαμε να πληρώσουμε σημαντικά ακριβότερα, χωρίς κανέναν προφανή ή σοβαρό λόγο. Βάσει... νεωτερισμού και μόνο. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι η μόνη άλλη mainstream ταινία που (κατά τη γνώμη μας) αξίζει να δει κανείς σε 3D, από το Δεκέμβρη του 2009 μέχρι σήμερα, προβάλλεται μόλις... αυτές τις μέρες στις αίθουσες: είναι το Transformers 3, στο οποίο έχει γίνει τουλάχιστον αξιοπρεπής δουλειά όσον αφορά τη "μετατροπή". Δεκαοκτώ μήνες μετριότητας, όμως, για μία νέα τεχνολογία όπως η εικόνα 3D; Επικίνδυνοι. Πολύ.
Αυτή είναι κατά βάση η ουσία στη μομφή της Panasonic: "Hollywood, όχι μόνο δεν έκανες όσα μπορούσες για την εικόνα 3D, αλλά την έβλαψες κάνοντας το κοινό να νομίζει ότι αυτό που θα εισπράξει με μία τηλεόραση 3D στο σπίτι, είναι η μετριότητα που έχεις μέχρι στιγμής προσφέρει στις αίθουσες". Κακά τα ψέματα. Τα video games σε 3D είναι ενίοτε πολύ ενδιαφέροντα, τα αθλητικά γεγονότα σε 3D σε φάσεις θεαματικά, τα δικά μας video και φωτογραφίες σε 3D "έχουν πλάκα". Όμως ο πολύς κόσμος - αυτό που αποκαλούμε "mainstream κοινό" - θα αγοράσει τηλεοράσεις, προβολείς, ενισχυτές και άλλα σχετικά με την εικόνα 3D προϊόντα, κυρίως για τις ταινίες. Και ένα μεγάλο ποσοστό αυτού του κοινού έχει άρρηκτα συνδέσει στο μυαλό του την εικόνα 3D με τις κινηματογραφικές αίθουσες. Αν το Hollywood δεν συνεισφέρει όσο μπορεί με ποιοτικό περιεχόμενο, πολύ καλές 3D ταινίες, η τεχνολογία αυτή θα καταλήξει να θεωρείται... αξεσουάρ σε μία νέα τηλεόραση. Όχι μια ποθητή, δικαιολογήσιμη δυνατότητα που αντιστοιχεί σε κάποια χρήματα. Κι αν αυτό συμβεί, "έχουν να χάσουν" όλοι. Τα εύσημα, τουλάχιστον, ανήκουν στην Panasonic που... κατέδειξε "τον ελέφαντα στο δωμάτιο". Το μπαλάκι, στο Hollywood!