Μερικά πειράματα είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς να τα παρακολουθούμε να πετυχαίνουν - και ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα φετινά ήταν αυτό του House of Cards, μίας τηλεοπτικής σειράς που δημιούργησε η δημοφιλέστερη Δικτυακή υπηρεσία διανομής ταινιών, η Netflix, ειδικά και αποκλειστικά για τους συνδρομητές της. Η σκηνοθεσία του Fincher και η ηθοποιΐα του Spacey βοήθησαν βέβαια όμως και η συνολική ποιότητα της σειράς ήταν αρκετή για να της αποφέρει 9 υποψηφιότητες στα πασίγνωστα τηλεοπτικά βραβεία Emmy. Από αυτές το House of Cards απέσπασε 3 βραβεία, ανάμεσα σε αυτά το καλύτερης σκηνοθεσίας δραματικής σειράς. Η παραγωγή της Netflix κυριολεκτικά "έγραψε ιστορία", λοιπόν, καθώς είναι η πρώτη που συναγωνίστηκε τις αντίστοιχες των μεγάλων καθιερωμένων τηλεοπτικών καναλιών στις ΗΠΑ, όντας ωστόσο αποκλειστικά Δικτυακή.
Φυσικό, επόμενο και καθ' όλα επιθυμητό, λοιπόν, το House of Cards να συνεχιστεί με δεύτερη σεζόν - και αυτό ακριβώς είχε επιβεβαιώσει η Netflix, χωρίς περισσότερες λεπτομέρειες, πριν από κάποιο καιρό. Σήμερα είναι και επίσημο: ο... μακιαβελικός Spacey επιστρέφει μαζί με όλο το καστ της πρώτης σεζόν στις 14 Φεβρουαρίου του 2014, την ημέρα των ερωτευμένων που μπορεί ή μπορεί και όχι να "κρύβει συμβολισμούς" για την τροπή του σεναρίου που περιμένει τους τηλεθεατές του. Όπως και στην περίπτωση της πρώτης σεζόν, η Netflix θα κάνει διαθέσιμα και τα 13 επεισόδια του δεύτερου κύκλου από την πρώτη ημέρα προβολής του πρώτου επεισοδίου - μια τακτική που συζητήθηκε πολύ, αλλά αποδεδειγμένα απέδωσε, καθώς συνάδει με τη συλλογιστική του Internet και όχι της παραδοσιακής τηλεόρασης.
Με την εμπορική επιτυχία της δεύτερης σεζόν του House of Cards λίγο ή πολύ "στο τσεπάκι", θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε αν η Netflix θα επενδύσει ακόμη περισσότερο σε πρωτότυπο και αποκλειστικό πρόγραμμα για τους συνδρομητές της - και αν ο ανταγωνισμός της θα πράξει τα ανάλογα, με τις ίδιες φυσικά προσδοκίες. Πιο πρόσφατη νέα παρουσία, για παράδειγμα, ανάμεσα στις "παραδοσιακές" δυνάμεις της τηλεόρασης και του σινεμά που έχουν αρχίσει να στρέφονται προς την κατεύθυνση του Internet δεν είναι άλλη από τη Sony, η οποία πρακτικά επιβεβαίωσε τη φημολογία που την θέλει να ξεκινά την παραγωγή original υλικού για το δικό της Entertainment Network μέσα στο 2014. Το σίγουρο είναι ένα: αν αυτή η τάση γενικευθεί και παγιωθεί, τα βραβεία Emmy του 2018 ή του 2020... μικρή σχέση με την παραδοσιακή τηλεόραση θα έχουν!