Με την άνοδο της τηλεόρασης - και μέσω του Internet - ως μέσου ψυχαγωγίας με υψηλά budget και παγκόσμιο κοινό τόσο ευρύ όσο αυτό του σινεμά, δεν είναι να απορεί κανείς που τα βραβεία Emmy έχουν αποκτήσει πρακτικά την ίδια βαρύτητα με τα βραβεία Oscar. Με αυξημένο λοιπόν ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε, όπως και εκατομμύρια άλλοι τηλεθεατές μέσω καναλιών και Web, την απονομή των Emmy 2016 περιμένοντας τον... παραδοσιακό συντηρητισμό της Τηλεοπτικής Ακαδημίας (και του κοινού που ψηφίζει αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς) να απονείμει τα βραβεία στις μακράν επικρατέστερες φετινές υποψηφιότητες. Αντ' αυτού είχαμε... ουκ ολίγες εκπλήξεις, αλλά και δικαιότατες νίκες, ενώ οι πολυάριθμες υποψηφιότητες των Netflix και Amazon Video φέρνουν για πολλοστή φορά στο προσκήνιο την μεγάλη πλέον σημασία των Δικτυακών υπηρεσιών ως παραγωγών τηλεοπτικού περιεχομένου.
Έχουμε και λέμε: βραβείο δραματικής τηλεοπτικής σειράς απέσπασε για πολλοστή φορά το Game of Thrones, μεν, όπως κι αυτό της σκηνοθεσίας (για το επικό επεισόδιο Battle of the Bastards) και του σεναρίου, όμως το βραβείο δεύτερου αντρικού δεν αποδόθηκε στον Peter Dinklage ή τον Kit Harington αλλά στον Ben Mendelsohn του Bloodline. To βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου αποδόθηκε στον πρωταγωνιστή του Mr. Robot, τον Rami Malek, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπιζε μεγαλύτερου "ειδικού βάρους" ονόματα γι' αυτό - έκπληξη το ίδιο ευχάριστη με αυτήν της απονομής του βραβείου πρώτου γυναικείου ρόλου στην Tatiana Maslany του Orphan Black. To πασίγνωστο Veep απέσπασε το βραβείο της καλύτερης κωμικής σειράς, όμως το βραβείο δεύτερου αντρικού ρόλου στην κατηγορία δεν απέσπασε ο Tony Hale του Veep, αλλά ο Louie Anderson του Baskets (!). Υπερβαίνοντας, δε, τα καθιερωμένα "όρια" των διαφόρων κατηγοριών, η Τηλεοπτική Ακαδημία δεν απέδωσε το βραβείο δεύτερου γυναικείου κωμικού ρόλου σε "παραδοσιακή" σειρά, αλλά στην Kate McKinnon του Saturday Night Live.
Σε άλλες υποψηφιότητες, βέβαια, η Τηλεοπτική Ακαδημία επέδειξε... επαρκώς την προβλεψιμότητά της, απονείμοντας βραβεία στην Maggie Smith (δεύτερου γυναικείου για το Downton Abbey) και την Julia Louis Dreyfus (πρώτου γυναικείου κωμικής σειράς για το Veep), αλλά και την διάθεσή της να προκαλέσει... κάποιες έστω συζητήσεις, με την - πανάξια όμως - απονομή βραβείου πρώτου αντρικού κωμικού στον Jeffrey Tambor για τον ρόλο του τρανσέξουαλ στο Transparent. Η ίδια σειρά απέσπασε και το βραβείο σκηνοθεσίας στην κατηγορία της. Δίκαιη και η συγκομιδή, στις mini σειρές, του American Crime Story με βράβευση για την κατηγορία συνολικά, τον πρώτο αντρικό, τον πρώτο γυναικείο, τον δεύτερο αντρικό και το σενάριο. Στις mini ταινίες για την τηλεόραση βραβεύτηκε το Sherlock, στην κατηγορία των talk shows... εννοείται το Last Week Tοnight του Jonh Oliver, ενώ αξιοσημείωτες είναι και οι βραβεύσεις των Master of None για κωμικό σενάριο, Making a Murderer στα ντοκυμαντέρ και What Happened, Miss Simone? στα ειδικά θεματικά ντοκυμαντέρ.
Όταν όλα έχουν ειπωθεί είναι σχεδόν βέβαιο πως και για τα βραβεία Emmy 2016 (όπως και για άλλα παρελθόντα Emmy) θ' ακουστεί η... σχετική γκρίνια για "αδικίες" και "βραβεύσεις-μηνύματα" αντί "βραβεύσεων καλλιτεχνικών". Πολλοί π.χ. ήδη υποστηρίζουν πως αδικήθηκε κατάφωρα το Fargo, παρά τις 18 του υποψηφιότητες, ενώ το HBO συνολικά δεν δηλώνει ακριβώς ικανοποιημένο μόνο με την βράβευση των καθιερωμένων Game of Thrones και Veep. Όμως το 2015-2016 ήταν μία χρονιά αξιοπρόσεκτη στην πορεία της παγκόσμιας τηλεόρασης, με πολλές "σχεδιασμένες για να πετύχουν" μεν σειρές και συνέχειες, αλλά και όχι ευκαταφρόνητο αριθμό από παραγωγές που σε καμία περίπτωση δεν θα χαρακτήριζε κανείς... "σιγουράκια": τα Master of None, Stranger Things και The Night Manager είναι τέτοια παραδείγματα.
Η ποικιλία των βραβεύσεων στα φετινά Emmy αντικαθρεπτίζει σε ελπιδοφόρο βαθμό αυτό το γεγονός - και με τα Δικτυακά Netflix και Amazon, που δείχνουν την περισσότερη διάθεση για πειραματισμό, να επενδύουν όλο και περισσότερα χρήματα σε δικές τους αποκλειστικές παραγωγές, η σεζόν 2016-2017 αναμένεται εξίσου ενδιαφέρουσα. Αναμονή για τα Emmy 2017 και τις... συγκριτικές διαπιστώσεις, λοιπόν!