banner

Βραβεία Oscar 2020: οι νικητές

Μία απονομή που ξεχώρισε από τις υπόλοιπες, ένας θεσμός που αξίζει... επανεξέτασης

Με μία τελετή που έχει ήδη γραφεί στην Ιστορία του σινεμά με χρυσά γράμματα - σε αντίθεση με άλλες ενός θεσμού που, κακά τα ψέματα, δεν ήταν σε θέση να κρύψει τα προηγούμενα χρόνια τα σημάδια κόπωσης και παρακμής του σε πολλαπλά επίπεδα - τα βραβεία της Ακαδημίας Κινηματογράφου, τα περίφημα Oscar, εξέπληξαν ευχάριστα το παγκόσμιο κοινό με τους νικητές και τις νικήτριες που τελικά τα απέσπασαν. Για πρώτη φορά στα χρονικά δόθηκε (πανάξια κατά την γνώμη μας) το μεγαλύτερο βραβείο, αυτό της καλύτερες ταινίας, σε ξενόγλωσσο φιλμ, περιφρονώντας την... "παράδοση" που ήθελε ένα τέτοιο να μην κερδίζει ποτέ το πρώτο βραβείο αν κερδίζει και της δικής του κατηγορίας (των ξενόγλωσσων δηλαδή). Ήταν μάλιστα μία μόνο από τις "ανατροπές" που έλαβαν χώρα στην 92η αυτή απονομή που ολοκληρώθηκε πριν από λίγο.

Το Parasite, η έξοχη ταινία του Bong Joon-ho κέρδισε όχι μόνο το Oscar καλύτερης ταινίας και καλύτερης ξενόγλωσσης, μα και αυτά της καλύτερης σκηνοθεσίας και καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου - διάκριση που δεν έχει επιτύχει ποτέ καμία μη αγγλόφωνη ταινία και φυσικά καμία άλλη κορεατική. Σε όλες αυτές τις κατηγορίες το Parasite είχε σκληρό ανταγωνισμό, είχε ωστόσο και την ώθηση πολλών βραβεύσεων το προηγούμενο διάστημα καθώς και το... buzz των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με το μέρος του. Η επιλογή της Ακαδημίας Κινηματογράφου να το αναδείξει με αυτόν τον τρόπο είναι σχεδόν... ύποπτη στην αντισυμβατικότητά της, όμως όποια κι αν ήταν τα κίνητρά της οι φίλοι και οι φίλες του σινεμά σε όλον τον κόσμο έχουν δικαίωμα να χαίρονται ασχέτως, καθώς το Parasite αξίζει κάθε τιμής για πολλούς λόγους.

Στην ίδια τελετή είχαμε κι άλλα highlights: την βράβευση για πρώτη φορά (!) του Brad Pitt με βραβείο Oscar, την βράβευση συνθέτριας για κινηματογραφικό soundtrack (της Hildur Guðnadóttir για το Joker), την πλήρη αδιαφορία της Ακαδημίας προς το πολυσυζητημένο The Irishman (πολύ σωστά κατά την άποψή μας), αλλά και την σχεδόν απόλυτη αδιαφορία της ίδιας Ακαδημίας προς την Netflix γενικότερα (μόνο το βραβείο της Laura Dern για το Marriage Story απέσπασε ο αμερικανικός κολοσσός κι αυτό του καλύτερου ντοκυμαντέρ... αν και πιθανότατα άξιζε και του animation για το Klaus). Στα υπόλοιπα βραβεία οι επικρατέστερες προβλέψεις ήταν αυτές που αποδείχθηκαν ακριβείς, ειδικά στα Oscar των βασικών ρόλων και στα τεχνικά, τα οποία... "πήγαν εκεί που έπρεπε να πάνε" όταν όλα έχουν ειπωθεί.

Αναλυτικά λοιπόν τα βραβεία Oscar της 92ης τελετής είναι τα παρακάτω:

Καλύτερη ταινία (Best Picture)
Parasite

Καλύτερος Σκηνοθέτης (Best Director)
Parasite - Bong Joon Ho

Καλύτερος Ηθοποιός Α' Ανδρικού Ρόλου (Best Actor in a Leading Role)
Joaquin Phoenix (Joker)

Καλύτερη Ηθοποιός Α' Γυναικείου Ρόλου (Best Actress in a Leading Role)
Renee Zellweger (Judy)

Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο (Best Original Screenplay)
Parasite (Bong Joon Ho)

Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο (Best Adapted Screenplay)
Jojo Rabbit (Taika Waititi)

Καλύτερη Ηθοποιός Β' Γυναικείου Ρόλου (Best Supporting Actress)
Laura Dern (Marriage Story)

Καλύτερος Ηθοποιός Β' Ανδρικού Ρόλου (Best Supporting Actor)
Brad Pitt (Once Upon a Time... in Hollywood)

Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων (Best Animated Film)
Toy Story 4 (Disney)

Καλύτερη Φωτογραφία (Best Cinematography)
1917 (Roger Deakins)

Καλύτερα Κοστούμια (Best Costume Design)
Little Women (Jacqueline Durran)

Καλύτερο Μακιγιάζ (Makeup & Hairstyling)
Bombshell

Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία (Best Foreign Language Film)
Parasite (Νότια Κορέα)

Καλύτερο Μοντάζ (Best Editing)
Ford v Ferrari (Andrew Buckland - Michael McCusker)

Καλύτερο Μοντάζ Ήχου (Best Sound Editing)
Ford v Ferrari

Καλύτερο Μιξάζ (Best Sound Mixing)
1917

Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Best Visual Effects)
1917

Καλύτερη Διεύθυνση Παραγωγής (Best Production Design)
Once Upon a Time... in Hollywood (Barbara Ling)

Καλύτερη Μουσική Επένδυση (Best Original Score)
Joker (Hildur Guðnadóttir)

Καλύτερο Τραγούδι (Best Original Song)
"(I'm Gonna) Love Me Again" (Rocketman)

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ (Best Documentary)
American Factory

To μόνο σίγουρο είναι πως, με αυτές τις εκπλήξεις και γενικώς αυτήν την εικόνα που προέβαλλαν τα φετινά Βραβεία Oscar κατόρθωσαν να έλθουν και πάλι στο προσκήνιο του ενδιαφέροντος ενός κινηματογραφικού κοινού που είχε δικαιολογημένα αρχίσει να τα θεωρεί "θεσμό εσωτερικής κατανάλωσης" και όχι κάτι περισσότερο. Τα επόμενα, 93α τέτοια Βραβεία θα επιστρέψουν στην "παραδοσιακή" τους ημερομηνία διεξαγωγής (την τελευταία Κυριακή του Φεβρουαρίου, υποθέτουμε και πάλι (όπως πάντα) στο Dolby Theatre. Έως τότε... καλή καινούργια σινε-σεζόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner