Αθηνόραμα Digital: Σε αυτήν την προσπάθεια επανεκπαίδευσης του κοινού μπορεί, κατά τη γνώμη σας, να βοηθήσει η ολοένα και ευρύτερη χρήση εμπορικών Δικτυακών υπηρεσιών περιεχομένου όπως η Netflix στις ταινίες/σειρές και το Spotify στη μουσική; Κάποιος θα μπορούσε να παρατηρήσει πως τα μοντέλα λειτουργίας τους είναι ανταγωνιστικά της δικής σας δραστηριότητας διανομής περιεχομένου σε υλικά μέσα, άλλωστε.
Πάνος Μαρτάκης: Εκ πρώτης όψεως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ισχύει, ναι - όμως στην πραγματικότητα πιστεύω πως αυτή η "πολυφωνία" επιλογών λειτουργεί θετικά και ευεργετικά για όλους. Τόσο για το κοινό, προφανώς, όσο και για εμάς. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες αυτές και καταβάλλοντας έστω και το σχετικά μικρό ποσό που αυτές ζητούν ως συνδρομή, ο κόσμος αντιλαμβάνεται την αξία του περιεχομένου με το οποίο ψυχαγωγείται. Αυτό ωφελεί εμάς που, με τη σειρά μας, παρέχουμε αντίστοιχο περιεχόμενο σε άλλες μορφές. Έτσι, όταν έλθει η ώρα ο καταναλωτής να επιλέξει πού, πώς, πότε και με ποιές απαιτήσεις θα καταναλώσει τέτοιο περιεχόμενο, θα αξιολογήσει διαφορετικά π.χ. την αγορά μιας ταινίας σε DVD ή Blu-ray. Είναι μία ευκαιρία, λοιπόν, αυτή η χρήση τέτοιων υπηρεσιών για μας - δεν είναι απειλή και δεν την αντιμετωπίζουμε ως τέτοια.
ΑD: Τα γενικότερα εμπορικά στοιχεία που απορρέουν από τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών όσον αφορά στα προϊόντα home entertainment, σάς ικανοποιούν με δεδομένο και το συνολικό πλαίσιο της αγοράς;
ΠΜ: Η αλήθεια είναι πως δεν μάς ικανοποιούν όσο θα μπορούσαν, λαμβάνοντας βεβαίως στα υπ' όψιν και την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα. Λογικά θα περίμενε κανείς να είναι κάπως καλύτερα. Από τη μία πλευρά συμβαίνει το εξής παράδοξο: ο Έλληνας καταναλωτής προτίθεται ακόμη και εν μέσω κρίσης να καταβάλλει αξιόλογα χρηματικά ποσά για ικανές τηλεοράσεις και ηχοσυστήματα, ενώ δεν δείχνει να ενδιαφέρεται να επενδύσει σε περιεχόμενο αντίστοιχης ποιότητας τεχνικής (π.χ. σε δίσκους Blu-ray που δεν κοστίζουν πια όσο στο αρχικό στάδιο της πορείας τους).
Από την άλλη πλευρά αν κρίνει κάποιος αυτό το φαινόμενο μόνο βάσει χρημάτων, τότε δεν εξηγείται εύκολα η πτώση στις ενοικιάσεις ταινιών Blu-ray παρά το μηδαμινό τους πια κόστος (έχουν μειωθεί στο... €1.5 ημερησίως). Εδώ δυστυχώς επανέρχεται στο προσκήνιο το θέμα της "πειρατείας" περιεχομένου μέσω Internet. Είναι μία ιδιόμορφη κατάσταση αυτή μέσα στην οποία καλούμαστε να κινηθούμε, όμως συνεχίζουμε να πιστεύουμε στην ελληνική αγορά και τις προοπτικές της μακροπρόθεσμα.
ΑD: Πώς σκοπεύετε να κινηθείτε, λοιπόν, στην ελληνική αγορά με αυτά τα δεδομένα να έχουν ως έχουν; Ποιά είναι τα μελλοντικά σχέδια της Feelgood με βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο ορίζοντα;
ΠΜ: Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε όλες τις παραγωγές και blockbuster των μεγάλων studios με κυκλοφορίες στην ελληνική αγορά σε DVD και Blu-ray, παράλληλα με όλη την υπόλοιπη Ευρώπη. Θα συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό την έκδοση και διανομή ανεξάρτητων ελληνικών παραγωγών στα ίδια φορμά, έστω κι αν αυτό σημαίνει πως πολύ συχνά από αυτές δεν θα υπάρχει πρακτικό κέρδος για μας: θεωρούμε σημαντικό ο Έλληνας καταναλωτής να έχει επιλογές ποιοτικές και από αυτό το τμήμα της αγοράς, εννοούμε λοιπόν να τού τις προσφέρουμε. Και ως Feelgood θα συνεχίσουμε να εκπαιδεύουμε το προσωπικό μας σε όλα τα καινούργια πράγματα που εμφανίζονται στο χώρο μας, επενδύοντας σε τεχνογνωσία που θα προσφέρει εμπορικές ευκαιρίες στο μέλλον.
ΑD: Μιλώντας για τις εξελίξεις του χώρου, οι νέοι δίσκου UHD Blu-ray - για ταινίες σε υπερυψηλή ευκρίνεια με κατευθυντικό ήχο Dolby Atmos ή DTS:X - βρίσκονται πλέον "προ των πυλών". Θα υποστηρίξετε το νέο φορμά, παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες της ελληνικής αγοράς και τα προαπαιτούμενα για την αξιοποίησή του (π.χ. UHD BD player);
ΠΜ: Ναι - εδώ μπορούμε να δώσουμε είδηση για τον κόσμο που ενδιαφέρεται για το θέμα - θα υποστηρίξουμε την ελληνική αγορά με κυκλοφορίες των τριών μεγάλων studios που αντιπροσωπεύουμε και με ταινίες σε UHD BD. H πληροφόρηση που έχουμε από το εξωτερικό είναι πως σε αγορές όπως η ελληνική κατά 99% η διάθεση αυτή θα γίνει με συνδυαστική κυκλοφορία (combo): στην ίδια συσκευασία δηλαδή το UHD BD και το "παραδοσιακό" BD. Με αυτόν τον τρόπο πιστεύουμε πως θα παρακινήσουμε τον καταναλωτή να αποκτήσει κάποιες ταινίες σε κορυφαίας ποιότητας εικόνα 4Κ ακόμη κι αν δεν έχει ακόμη αποκτήσει το σχετικό player, αλλά και θα προσφέρουμε υπεραξία στον καταναλωτή που θα αγοράσει την συσκευασία αυτή για το UHD BD.
Χρονικό πλαίσιο συγκεκριμένο για την κυκλοφορία των πρώτων UHD BD στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμη ανακοινώσιμο, με τα παρόντα δεδομένα ωστόσο θα το τοποθετούσα κάποια στιγμή μέσα στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
ΑD: Με τις κινηματογραφικές Sony Pictures, Disney και Universal έχετε ήδη ισχυρή παρουσία στις ταινίες, με δισκογραφικές όπως η Sony Music στη μουσική. Υπάρχει κάποιος άλλος τομέας του home entertainment στον οποίο θα ενδιαφερόταν η Feelgood να επεκταθεί;
ΠΜ: Υπάρχουν κάποια πράγματα που σκεφτόμαστε, ναι, αλλά όχι κάτι ανακοινώσιμο για την ώρα. Όταν αποφασιστεί, θα είναι κάτι ευθυγραμμισμένο με τη θέση που έχουμε ήδη στην αγορά, καθώς δεν επιθυμούμε να έλθουμε σε ανταγωνισμό με πελάτες και συνεργάτες μας. Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά τους μηχανισμούς διανομής και προώθησης - οι όποιες αποφάσεις παρθούν, λοιπόν, θα είναι στο ίδιο πλαίσιο δραστηριοτήτων.