E, δεν μαθαίνει ποτέ από τα λάθη της η βιομηχανία του θεάματος και κατ' επέκταση του home entertainment: αν διατηρεί στις τάξεις της στελέχη που αρέσκονται "στην αρπαχτή", αυτά συμβαίνουν. Ενώ η εικόνα 3D έχει πρακτικά απορριφθεί από το κοινό εδώ και καιρό - σίγουρα στο οικιακό περιβάλλον, αλλά σε μεγάλο βαθμό και στις αίθουσες των σινεμά ως τεχνολογία με οποιοδήποτε σαφές πλεονέκτημα - οι κινηματογραφικές επιμένουν να προωθούν ταινίες 3D είτε κάτι τέτοιο έχει νόημα, είτε όχι. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα, δε, σχετικής απόπειρας δυστυχώς ανήκει στη DreamWorks, μια εταιρεία που - αν μη τί άλλο - θα έπρεπε να κατανοεί το μέγεθος του "φάουλ" περισσότερο απ' ότι άλλες. Και μάλιστα με ένα φιλμ του οποίου το... "σιγουράκι κοινό" είναι πλήρως εξοικειωμένο με την έννοια της εικόνας 3D: με την πρώτη ταινία "Need For Speed", η οποία βασίζεται στην δημοφιλή, ομώνυμη σειρά video games της Electronic Arts.
Πράγματι, ενώ η DreamWorks έχει προανακοινώσει εδώ και πολύ καιρό την πρεμιέρα του φιλμ στις ΗΠΑ για τις 14 Μαρτίου - ξόδεψε μάλιστα και 4 εκ. δολάρια σε διαφήμιση κατά τη διάρκεια της υψηλότερης σε θεαματικότητα τηλεοπτικής ζώνης, της προβολής του πρόσφατου SuperBowl - πριν από μερικές ώρες "από το πουθενά" έκανε για πρώτη φορά αναφορά και σε 3D έκδοση του "Need For Speed", η οποία προφανώς θα βρει το δρόμο της στις αίθουσες την ίδια ημερομηνία. Η... μικρή λεπτομέρεια; Η DreamWorks δεν έχει κάνει καμία από τις απαραίτητες εργασίες, οι οποίες εξασφαλίζουν πως μία ταινία που δεν έχει σχεδιαστεί για στερεοσκοπική προβολή, θα φαίνεται τουλάχιστον αξιοπρεπής σε 3D. Η "μετατροπή" θα γίνει... ως τις 14 Μαρτίου!
Όπως εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς, δεν υπάρχει ευκολότερος, περισσότερο ενδεικτικός τρόπος να αποδείξει κανείς την προχειρότητα με την οποία οι κινηματογραφικές αντιμετωπίζουν την εικόνα 3D ως τεχνολογία. Δεν φτάνει που μία ταινία πρέπει να έχει σχεδιαστεί εξ αρχής ειδικά για να αξιοποιεί το "βάθος" της εικόνας 3D, ώστε να προβληθεί στερεοσκοπικά με επιτυχία - γι' αυτό άλλωστε μόνο το Avatar και το Hugo το κατορθώνουν μ' επιτυχία - αλλά ακόμη και τις "μετατροπές", που εκ των πραγμάτων θα προσφέρουν μέτριο αποτέλεσμα, το Hollywοod δεν δείχνει να έχει κανένα πρόβλημα να τις κάνει μέσα σε λίγες εβδομάδες. Και μάλιστα να χρεώσει περισσότερο για την "3D εκδοχή" μιας ταινίας, παρά το γεγονός ότι μόνο αληθινά στερεοσκοπική εικόνα δεν είναι αυτή.
Το... "κερασάκι στην τούρτα" όλων αυτών είναι το γεγονός ότι "παραδείγματα προς αποφυγή" στα μάτια των κινηματογραφικών υπάρχουν ουκ ολίγα, με όλες τις έννοιες. Το "Clash of the Titans", για παράδειγμα, έχει ήδη κερδίσει μία θέση στην ιστορία του σινεμά ως μία από τις χειρότερες ταινίες "3D", ακριβώς επειδή ήταν πρόχειρη "μετατροπή". H αντίστοιχη "μετατροπή" σε 3D, δε, μιας άλλης μετριότατης ταινίας, του "G.I.Joe Retaliation", το μόνο που κατάφερε ήταν να "εκτροχιάσει" την προβολή της κατά 9 ολόκληρους μήνες. Θα συμβεί το ίδιο με το "Need for Speed"; Θα καταφέρει η DreamWorks να κάνει μία έστω τυπική "μετατροπή" μέσα σε λίγες εβδομάδες; Ή θα γίνει η "μετατροπή" αυτή μόνο για την κυκλοφορία της έκδοσης της ταινίας σε Blu-ray; Θα δείξει - σε 3D, πάντως, δεν... θα δούμε!