banner

Netflix: χρειάζεται κάθε μήνα το... 15% του Internet μόνη της

To video αντιστοιχεί σε περισσότερο από τη μισή Δικτυακή "κίνηση" συνολικά - και άλλα ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία

Στα τέλη πια του 2018 μάς είναι πλέον δύσκολο να διανοηθούμε καν πώς θα ήταν ένας κόσμος δίχως Internet: το παγκόσμιο Δίκτυο χρησιμοποιείται πλέον σε τόσα πράγματα και με τόσους τρόπους, ώστε σχεδόν κανένα επίπεδο της καθημερινής μας ζωής δεν θα μπορούσε πια να λειτουργήσει χωρίς αυτό. Στο συγκεκριμένο πλαίσιο είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα πρόσφατης έρευνας της αμερικανικής Sandvine όσον αφορά στο πώς γίνεται η "κατανομή" και χρήση της "χωρητικότητας" του σύγχρονου Internet: ορισμένα από αυτά ναι μεν τα... υποψιαζόμασταν - μα άλλο αυτό, άλλο να τα βλέπουμε αντιστοιχισμένες τις υποψίες μας σε νούμερα εκπληκτικά για μία σειρά από λόγους.

Έχουμε και λέμε, λοιπόν: η έρευνα Global Phenomena of Internet που διενεργεί η Sandvine με την συνεργασία 150 παρόχων Δικτυακής πρόσβασης στον κόσμο αποδίδει όχι λιγότερο από το 58 % (!) της λήψης δεδομένων μέσω Internet σε υλικό video. To ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση της τάξης του 22% σε διάστημα τριετίας και ναι μεν έχει λογική βάση, αλλά παραμένει εξαιρετικά υψηλό αν σκεφτεί κανείς πως δουλεύουμε και διασκεδάζουμε με ένα σωρό άλλους τρόπους που απαιτούν την μεταφορά πολύ μεγάλων αρχείων άσχετων με το video. Το 15%, μάλιστα, του υλικού video που λαμβάνεται σε μηνιαία βάση μέσω Internet αντιστοιχεί σε μία και μόνη πηγή: αναφερόμαστε φυσικά στο Netflix, την πλέον δημοφιλή υπηρεσία διανομής ψυχαγωγικού περιεχομενου μέσω Διαδικτύου, η οποία έχει κατορθώσει να επιβληθεί στην κατηγορία παρά την ύπαρξη εναλλακτικών όπως οι Hulu και Amazon Prime Video.

Αυτό το 15% είναι εκπληκτικό όχι μόνο αυτόνομα, αλλά και μετά από κάποια ανάλυση: με δεδομένο το γεγονός ότι οι συνδρομητές του Netflix που αξιοποιούν το τρίτο επίπεδο ποιότητας εικόνας, αυτό της υπερυψηλής ευκρίνειας (4Κ/HDR), είναι η μειοψηφία, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό πως όχι μόνο είναι πάρα, μα πάρα πολλοί οι υπόλοιποι (περί τα 100 εκατομμύρια) αλλά κάνουν και πάρα, μα πάρα πολλή χρήση της υπηρεσίας. Όσο περισσότερο, δε, αυξάνεται η διείσδυση των τηλεοράσεων 4Κ/HDR στην παγκόσμια αγορά και όσο μεγαλύτερο γίνεται το ποσοστό των συνδρομητών του Netflix που θέλουν να απολαμβάνουν πρόγραμμα σε υπερυψηλή ευκρίνεια, τόσο περισσότερα δεδομένα από την συνολική "κίνηση" του Internet θα "καταναλώνονται" από την αμερικανική υπηρεσία.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα της Sandvine όλο το υπόλοιπο περιεχόμενο video που προέρχεται από τοποθέτηση σε websites, από video conference και άλλες εφαρμογές αντιστοιχεί στο 13% της λήψης δεδομένων μέσω Internet, ενώ στην τρίτη θέση με 11% βρίσκεται μόνο του το YouTube. Πού τοποθετούνται αυτά συγκριτικά με άλλες χρήσεις του Διαδικτύου; Το Web browsing αντιστοιχεί στο 17% των ληφθέντων δεδομένων, το gaming στο 8% ενώ η χρήση υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης στο 5%. Και να σκεφτεί κανείς πως είναι ακόμη πάρα πολλά τα εκατομμύρια καταναλωτών που προτιμούν την θέαση ψυχαγωγικού κι ενημερωτικού περιεχομένου μέσω της "παραδοσιακής" τηλεόρασης. Όταν στραφούν και αυτά προς το Internet σε μεγαλύτερο ποσοστό, πόσο τοις εκατό επί του συνολικού όγκου δεδομένων που λαμβάνονται μέσω Δικτύου θα αντιστοιχεί στις Netflix αυτού του κόσμου; Ούτε να φανταστούμε δεν θέλουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner