Το γεγονός ότι η τεχνολογία έχει αλλάξει άρδην τον τρόπο με τον οποίο στις κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές αποδίδονται οι ρόλοι (εικονικοί ηθοποιοί), γίνεται η σκηνοθεσία (3D σκηνικά/bluescreen) και βέβαια η διανομή (παντός είδους Δικτυακές υπηρεσίες) είναι λίγο έως πολύ δεδομένο πια. Θα περίμενε, ωστόσο, κανείς, πως το απολύτως... βασικό δομικό στοιχείο τόσο στα φιλμ όσο και στις σειρές, το σενάριο, θα παρέμενε ανεπηρρέαστο για περισσότερο καιρό - πώς να αλλάξει σημαντικά, άλλωστε, σε μερικά χρόνια μία τέχνη χιλιάδων ετών όπως το storytelling, σωστά; Λάθος, αν μία εταιρεία παραγωγής με έδρα τη Santa Monica της California (πού αλλού) καθιερώσει με τις προσπάθειές της... νέα μόδα!
Πράγματι, η Hooked Digital Media έχει σκοπό να αλλάξει (ή αν όχι αυτό, τότε να εμπλουτίσει... κυριολεκτικά και μεταφορικά) τον τρόπο με τον οποίο παρακολουθούμε ταινίες και σειρές. Ενώ οι παραδοσιακές τέτοιες παραγωγές "γυρίζονται" ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο script - ώστε η διανομή του γραμμικού τελικού αποτελέσματος να γίνεται με διάφορες μορφές χωρίς αυτό να αλλάζει - η Hooked εστιάζει στο "ευέλικτο" script του οποίου το αποτέλεσμα θα αξιοποιηθεί μόνο σε φορητές συσκευές (δηλαδή τα smartphones και τα tablets). Οι παραγωγές της έχουν, λοιπόν, τη μορφή... app - προς το παρόν για συσκευές iOS - και η εταιρεία έχει αναπτύξει μία ειδική τεχνολογία η οποία αλλάζει ή/και προσθέτει περιεχόμενο κάθε φορά που ο θεατής την παρακολουθεί εκ νέου (η εταιρεία ονομάζει τον μηχανισμό "dynamic story elements"). Η παραγωγή/app "θυμάται" τί ακριβώς είχε παρακολουθήσει από αυτήν ο κάτοχος τέτοιας συσκευής την προηγούμενη φορά και μπορεί την επόμενη, για παράδειγμα, να προσθέσει ή να επεκτείνει σκηνές ώστε να αποκαλύψει περισσότερα στοιχεία για το υπόβαθρο των χαρακτήρων και το backstory της εκάστοτε σειράς/ταινίας.
H Hooked Digital Media έχει δημιουργήσει ήδη δύο παραγωγές με αυτές τις δυνατότητες: δύο σειρές τρόμου ονόματι "Haunting Melissa" και "Black Hearts" (η δεύτερη είναι νέα και συνέχεια της πρώτης), τις οποίες υπογράφει ο Neal Edelstein, παραγωγός των ταινιών "The Ring" και "Mulholland Drive". Ως apps, οι δύο σειρές είναι σε θέση να αποθηκεύουν και στατιστικά στοιχεία σχετικά με το περιεχόμενό τους, όπως π.χ. ποιά επεισόδια και ποιές σκηνές από αυτά έτυχαν υψηλότερης θέασης και επαναληπτικής θέασης. Αυτού του είδους η πληροφορία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο βελτίωσης στο μέλλον, αφού βάσει αυτής είναι εφικτό να προσαρμοστεί η δομή, η ροή και φυσικά το περιεχόμενο μελλοντικών παραγωγών ώστε αυτές να τύχουν μεγαλύτερης εμπορικής επιτυχίας.
Η προσέγγιση της Hooked Digital Media είναι, αν μη τί άλλο, πρωτότυπη. Και σε άλλες περιπτώσεις στο παρελθόν είχαν... ακουστεί πολλά και διάφορα για "αλληλεπιδραστικές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές", όμως στην ουσία μόλις τώρα είναι εφικτό να προσφερθεί κάτι τέτοιο - και μόνο επειδή τα φιλμ και οι σειρές έχουν σχεδιαστεί με την... αντίστροφη φορά, εξ αρχής προγραμματιστικά δηλαδή και όχι ως τυπικές παραγωγές όπου έπρεπε να "προστεθεί" η αλληλεπίδραση. Με γίγαντες της τεχνολογίας όπως η Netflix και η Amazon να έχουν επενδύσει ήδη μυθικά ποσά στη δημιουργία σειρών και ταινιών για διανομή αποκλειστικά μέσω Internet, δεν είναι διόλου απίθανο οι προσπάθειες της Hooked να εκληφθούν ως το επόμενο βήμα εξέλιξης των παραγωγών αυτών ή ως το επόμενο επίπεδο "εμπλοκής" του κοινού στο περιεχόμενο που ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει. Για να δούμε...!