banner

Το Avatar 3D... επιτέλους ελεύθερο

Κι ας είναι πολύ αργά, δυστυχώς, για να βοηθήσει την εικόνα 3D από μόνο του

Είναι φορές που ο θυμόσοφος ελληνικός λαός δείχνει να έχει εφεύρει την... επακριβή έκφραση για μια περίπτωση. Όπως, να, το "έβαλε τα χεράκια της κι έβγαλε τα ματάκια της" (sic), όταν μιλά κανείς για τη βιομηχανία του Hollywood και την εικόνα 3D. Το απαρχαιωμένο στη σκέψη και γενικότερα στενόμυαλο σύστημα του αμερικανικού θεάματος έχει αποδείξει πόσο ακατάλληλο είναι να διαχειριστεί νέες τεχνολογίες πολλές φορές στο παρελθόν, όμως η ανοησία του άγγιξε δυσθεώρητα ύψη όταν - στα τέλη του 2010 - η Fox αποφάσισε να μην διαθέσει το Avatar 3D στην αγορά για όλους. Το γνωστό studio, σε μία φάση που η εικόνα 3D έκανε την πρώτη της προσπάθεια να καθιερωθεί και χρειαζόταν πάρα, μα πάρα πολύ έναν "σημαιοφόρο", προτίμησε να υπογράψει με την Panasonic συμφωνία βάσει της οποίας η 3D έκδοση του Avatar θα συνόδευε μόνο σχετικά προϊόντα - τηλεοράσεις, Blu-ray player κλπ. - της ιαπωνικής εταιρείας.

Και κάπως έτσι κύλησαν... τρία χρόνια "δέσμιου" για το Avatar 3D, το οποίο θα μπορούσε να είχε επιδείξει to 2010 και 2011 στο καταναλωτικό κοινό πειστικά τί έχει να προσφέρει η εικόνα 3D στο σπίτι. Από μόνο του θα αρκούσε; Πιθανότατα όχι, αλλά η απόφαση της Fox συνεχίζει να χαρακτηρίζεται ως κάκιστη. Καιροσκοπική και τυχοδιωκτική. Σε μερικές ημέρες, δε (ως τα τέλη του μήνα στην Ελλάδα), το Avatar 3D θα κυκλοφορήσει επιτέλους στα ράφια των καταστημάτων για κάθε ενδιαφερόμενο, "προικισμένο" με μία σειρά από extras ποιοτικά. Όμως, στα τέλη του 2012 πια, δεν μπορεί να μην αναρωτιέται κανείς αν δεν είναι ήδη πολύ αργά για να "παίξει το ρόλο του" το αριστούργημα του James Cameron.

Η εικόνα 3D απέτυχε να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού σε βαθμό ικανοποιητικό: οι πρώτες υποψίες άρχισαν να εμφανίζονται στις αρχές του 2011 και αποδείχθηκαν με σχετικές έρευνες στα τέλη της ίδιας χρονιάς. Η "μουρμούρα" συνεχίστηκε από τις αρχές του 2012 στους εταιρικούς και δημοσιογραφικούς κύκλους, πολύ πρόσφατα δε εκφράστηκε και ημι-επίσημα μέσα από τις δηλώσεις στελέχους πρωταγωνιστικής στο χώρο εταιρείας. Η γνώμη μας για την εικόνα 3D δεν ήταν ποτέ η καλύτερη και έχουμε ήδη εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους έχουμε την αίσθηση πως θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερη δουλειά στην προώθηση της εικόνας 3D απ' όλους τους εμπλεκόμενους. Και σε αυτούς περιλαμβάνεται σαφέστατα τόσο η Fox όσο και η Panasonic, που - θεωρητικά - ωφελήθηκαν εμπορικά από την αποκλειστική συνεργασία και τη δημοτικότητα του Avatar.

To αστείο σε όλα αυτά, βέβαια, είναι... δύο επιπέδων. Από τη μία πλευρά, δεν είμαστε καθόλου βέβαιοι για το αν και κατά πόσο η αποκλειστική διάθεση του Avatar 3D με τα προϊόντα της Panasonic πραγματικά βοήθησε σε βαθμό ευδιάκριτο την ιαπωνική εταιρεία: αν έπρεπε να στοιχηματίσουμε, θα λέγαμε πως πιθανότερο είναι οι καταναλωτές που τα τελευταία 3 χρόνια αληθινά ενδιαφέρονταν να δουν το Avatar σε εικόνα 3D να αξιοποίησαν τα... γνωστά και μη εξαιρετέα torrent sites (άντε και το E-Bay), παρά να αγόρασαν έστω κι ένα απλό Blu-ray player Panasonic για το πολυπόθητο δισκάκι. Από την άλλη, η ίδια η Panasonic δεν δίστασε να... κατηγορήσει πέρυσι το Hollywood συλλήβδην πως "κάνει ζημιά στην εικόνα 3D" κυκλοφορώντας στα σινεμά φτηνές και κακές "μετατροπές" παραδοσιακών 2D ταινιών, σε 3D. Ε, ενώ όταν η ίδια και η Fox απέκλειαν τεχνητά την μόνη αληθινά 3D παραγωγή από την ευρύτερη αγορά, για το συμφέρον της εικόνας 3D ενεργούσαν! Δεν πειράζει, κυρίες μου. Δεύτερη ευκαιρία στο μέλλον θα υπάρξει για την εικόνα 3D, μπορείτε να αποδείξετε πόσο "την πονάτε" εν ευθέτω χρόνω...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner