Η αγορά της οικιακής ψυχαγωγίας και του Internet έχει εξελιχθεί πλέον σε τόσο ιδιότροπη και απρόβλεπτη όσο αυτή της τεχνολογίας - και τουλάχιστον μία εταιρεία που δραστηριοποιείται και στις τρεις ταυτόχρονα δείχνει αυτόν τον καιρό να το διαπιστώνει έμπρακτα και επώδυνα σε βαθμό που πιθανώς κανείς μας (και σίγουρα η ίδια...) δεν περίμενε. Αναφερόμαστε φυσικά στην Apple, η οποία θέλοντας να διευρύνει τις δραστηριότητές της και τις πηγές εσόδων της διέθεσε στις αρχές Νοεμβρίου στο παγκόσμιο κοινό την δική της Δικτυακή υπηρεσία μετάδοσης ταινιών και τηλεοπτικών σειρών, με περιεχόμενο αποκλειστικά δικό της. Το Apple TV Plus ξεκίνησε "σε χαμηλούς τόνους" και με την ίδια την εταιρεία να μην το προωθεί ιδιαίτερα - όλα ωστόσο δείχνουν πως ακόμη και "με τον πήχυ χαμηλά" η προσπάθειά της οδεύει (με τα παρόντα δεδομένα τουλάχιστον) προς αποτυχία και μάλιστα όχι... απλή. Μεγαλειώδη.
Πράγματι: από το ξεκίνημά του πριν από τέσσερις μήνες το Apple TV Plus υποδέχθηκαν τα μέσα ενημέρωσης με τρόπο διστακτικό (τα θετικά προσκείμενα προς την αμερικανική εταιρεία) έως εχθρικό (τα ουδέτερα ή αρνητικά προσκείμενα προς αυτήν). Οι λόγοι ήταν προφανείς και σχεδόν... μη συζητήσιμοι πρακτικά: το περιεχόμενο που προσφερόταν από την νέα υπηρεσία ήταν εξαιρετικά περιορισμένο, καθώς η Apple "ξεκίνησε από το μηδέν" την βιβλιοθήκη της και δεν συνεργάστηκε με κανένα studio του Hollywood για την απόκτηση έστω "υλικού καταλόγου", ενώ τα όσα προσφέρονταν δεν ενθουσιάζουν με την ποιότητα ή την ποικιλία τους. Ακόμη και οι περισσότερο διαφημισμένες παραγωγές του Apple TV Plus ήταν στην καλύτερη περίπτωση απλώς αξιοπρεπείς (The Morning Show) ή ανεκτές (For All Mankind), στην χειρότερη κακής ποιότητας (See).
Το αληθινό πρόβλημα, δε, εντοπίζεται όχι τόσο στο γεγονός πως, τέσσερις μήνες μετά, η εικόνα αυτή συνεχίζει να είναι αντιπροσωπευτική της υπηρεσίας, αλλά κυρίως στο γεγονός ότι... κανείς δεν δείχνει να ενδιαφέρεται αρκετά για να σχολιάσει αυτήν την εικόνα. Οι αναφορές στο Apple TV Plus στα μέσα ενημέρωσης είναι πια ελάχιστες, η ίδια η Apple έχει να εκδόσει σχετικό δελτίο Τύπου από τις 9 Δεκεμβρίου (!), ενώ μία από τις ακριβότερες και περισσότερο αναμενόμενες σειρές της, τα Amazing Stories του Steven Spielberg, δεν απέσπασε με την διάθεσή του πριν από μία εβδομάδα παρά ελάχιστες αναφορές. Κανείς δεν περίμενε πως το Apple TV Plus θα... απειλούσε "από το πουθενά" π.χ. την Netflix ή το Hulu, περιμέναμε ωστόσο πως ο αμερικανικός κολοσσός θα επεδείκνυε περισσότερο ενθουσιασμό στον εμπλουτισμό της υπηρεσίας του και στην προώθησή της (έχει ήδη κάνει πολύ μεγάλη επένδυση σε αυτήν άλλωστε).
Αυτό που συνέβη, αντιθέτως, είναι το Apple TV Plus να... "εξαφανιστεί από το ραντάρ" της επικαιρότητας ακριβώς στην φάση που χρειάζεται πιο πολύ την δημοσιότητα: στην αρχική της πορείας του. Το περιορισμένο περιεχόμενο, η ποιότητα που δεν ενθουσιάζει και η απουσία κάποιων παραγωγών (έστω μίας!) που θα χρησίμευαν ως "εμβληματικές" της υπηρεσίας της Apple έχουν σαφέστατα παίξει ρόλο καθοριστικό. Εξαιρετική εντύπωση, ωστόσο, προκαλεί το γεγονός ότι ακόμη και μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών στους οποίους προσφέρθηκε ετήσια συνδρομή... εντελώς δωρεάν στο Apple TV Plus, αξίας €60, δεν την αξιοποίησαν: από τα εκατομμύρια των ανθρώπων που αγόρασαν κι ενεργοποίησαν από τις 30/9 έως τις 31/1 ένα iPhone, iPad, iPod Touch, Apple TV ή Mac (οποιοδήποτε μοντέλο κι όχι απαραίτητα νέο), αναλυτές υπολογίζουν πως... μόλις το 10% (!!!) αξιοποίησε την προσφορά της Apple.
Το ποσοστό ακόμη και διπλάσιο να ήταν, θα ήταν και πάλι χαμηλό με δεδομένη την προδιάθεση του πιστού κοινού της Apple να υποστηρίζει την εταιρεία του Cupertino με... ευλαβική συνέπεια σε κάθε της σχεδόν προσπάθεια. Το αν αυτήν την φορά δεν συνέβη κάτι τέτοιο λόγω έλλειψης ενημέρωσης (εκ μέρους της Apple) ή λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος (εκ μέρους των πελατών της) έχει κάποια σημασία, μεν, αλλά όχι μεγάλη: το αποτέλεσμα είναι πως το ένα και μοναδικό πλεονέκτημα που πάντοτε είχε η Apple έναντι του οποιουδήποτε εκάστοτε ανταγωνιστή, το "έτοιμο κοινό" κάποιων δεκάδων εκατομμυρίων καταναλωτών, δεν λειτούργησε και πλέον δεν υπάρχει. Πολλές αμφιβολίες εκφράζονται, δε, για το αν και κατά πόσο σημαντικό ποσοστό ακόμη και όσων ενεργοποίησαν την ετήσια δωρεάν συνδρομή που τούς προσφέρθηκε για το Apple TV Plus, θα την αφήσουν με την λήξη της να ανανεωθεί ή αν θα την διακόψουν ώστε να μην χρεωθούν επόμενη - εκφράζοντας έτσι την... πλήρη αδιαφορία τους πρακτικά.
Η Apple, φυσικά, τα γνωρίζει και τα κατανοεί όλα αυτά. Έκανε μία "μεγάλη μεταγραφή", προσλαμβάνοντας τον πρώην επικεφαλής του HBO, τον πανέμπειρο Richard Pepler, ώστε η υπηρεσία της να αποκτήσει συγκεκριμένη κατεύθυνση και στρατηγική. Έχει συνάψει νέες συμφωνίες με διάσημους δημιουργούς του σινεμά και της τηλεόρασης, ορισμένες από αυτές μάλιστα με ολοφάνερα μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Και έχει ήδη ανακοινώσει τις δεύτερες σεζόν των See, Dickinson, The Morning Show και For All Mankind, κίνηση που υποννοεί πως διαπίστωσε αρκετή έστω ανταπόκριση για αυτές τις τηλεοπτικές σειρές ώστε να θεωρήσει σκόπιμη την στήριξή τους (αν και με δεδομένο το πόση σημασία δίνει η Apple στην δημόσια εικόνα της... ποτέ δεν ξέρει κανείς).
Είναι πολύ δύσκολο, πάντως, να διακρίνει κανείς πώς θα μπορούσε να αλλάξει άρδην η συνολική εντύπωση του κοινού και των μέσων ενημέρωσης για το Apple TV Plus μέσα στο τρέχον έτος. Και αν η υπηρεσία της Apple δεν καταφέρει να κερδίσει έως το 2021 μία θέση στην "αρένα" της Δικτυακής ψυχαγωγίας - όπου ήδη έχουν κατακτήσει την δική τους θέση οι Netflix, Amazon Prime Video, Disney Plus και Hulu πέραν των μικρότερων εξειδικευμένων "παικτών" - στην συνέχεια θα είναι σημαντικά δυσκολότερο, και εκθετικά... ακριβότερο, να το κάνει.
Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις πως η μεγάλη πλειοψηφία του κοινού δεν προτίθεται να διατηρεί συνδρομές σε πιο πολλές από δύο ομοειδείς υπηρεσίες περιεχομένου και, με την Netflix ουσιαστικά καθιερωμένη, αυτό το προσφερόμενο περιεχόμενο θα καθορίσει τις ισορροπίες ανάμεσα στους υπόλοιπους. Μπορεί το Apple TV Plus να "κάνει την έκπληξη" και να κεντρίσει το ενδιαφέρον των fans της Apple, ώστε στην συνέχεια να διεκδικήσει το ενδιαφέρον ευρύτερου κοινού; Πλησιάζοντας στα πρώτα γενέθλια της υπηρεσίας πιθανώς θα είμαστε σε θέση να κρίνουμε. Έως τότε...