Η πανδημία του COVID-19 είναι γεγονός ότι - ενώ έχει παγκοσμίως επιφέρει ήδη ανυπολόγιστες ζημιές σε πολλαπλά επίπεδα - ορισμένες εταιρείες τις ωφέλησε καθώς, με εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους κλεισμένους στα σπίτια τους για μήνες, οι δικές τους υπηρεσίες σημείωσαν αυξημένη χρήση και διεύρυνση της πελατειακής τους βάσης. Αναφερόμαστε φυσικά στις Netflix και Disney, των οποίων τα Netflix και Disney Plus... "άνθισαν" εν μέσω περιοριστικών μέτρων κι εγκλεισμού. Δεν συνέβη, ωστόσο, το ίδιο και με το Apple TV Plus, την αντίστοιχη πρόταση της Apple που ξεκίνησε με φιλοδοξίες αντίστοιχες της δημοτικότητας του αμερικανικού κολοσσού το 2019 μα συνεχίζει να μην ενδιαφέρει το καταναλωτικό κοινό.
Ο λόγος για τον οποίο η αρνητική αυτή διαπίστωση μπορεί να κατατεθεί με τόση... βεβαιότητα είναι ολοφάνερος: η Apple δεν μπορεί να "πείσει" με κανέναν τρόπο ακόμη και τους καταναλωτές εκείνους που είναι σχεδόν τυφλά πιστοί στο brand της, να εγγραφούν ως συνδρομητές προς $4.99/€4.99 εδώ και 18 μήνες, οπότε... επεκτείνει την δωρεάν χρήση του Apple TV Plus σιωπηρά κάθε λίγους μήνες. Το έπραξε τον Οκτώβριο που μάς πέρασε - πριν δηλαδή ακυρώσουν οι καταναλωτές την δωρεάν συνδρομή των 12 μηνών για να μην πληρώσουν τον 13ο - μέχρι τον Φεβρουάριο και μόλις έκανε πάλι το ίδιο, επεκτείνοντας την δωρεάν χρήση του Apple TV Plus έως τον Ιούλιο. Εάν το πράξει και τρίτη φορά, η Apple θα έχει ουσιαστικά χαρίσει σε κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους - δωρεάν χρήση της υπηρεσίας δικαιούται οποιοσδήποτε αγοράσει iPhone, iPad, Apple TV ή Mac - για 2 ολόκληρα χρόνια πρόσβαση στην υπηρεσία της δίχως κόστος με αμελητέο πρακτικά όφελος.
Ένα εγχείρημα ούτως ή άλλως δύσκολο - όπως αυτό της εισόδου της Apple σε μία αγορά όπου δεν είχε ποτέ παρουσία ενώ άλλοι είχαν καλλιεργήσει για χρόνια - έγινε βεβαίως ακόμη δυσκολότερο λόγω συνθηκών και περιστάσεων. Κανένας στην Apple δεν θα μπορούσε να είχε προβλέψει π.χ. το 2018 ότι ο κόσμος θα πλησσόταν για τόσο καιρό από τέτοιου είδους πανδημία, ούτε ότι το καταναλωτικό κοινό θ' ανταποκρινόταν τόσο θετικά στην αντίστοιχη είσοδο του Disney Plus (υπάρχει κι ένα όριο στις συνδρομές ανά νοικοκυριό). Παραμένει, ωστόσο, επίσης προφανές το γεγονός ότι κανένας - ούτε η Apple της κεφαλαιοποίησης 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων - δεν μπορεί να ξεκινήσει τέτοια προσπάθεια με "άδεια βιβλιοθήκη" περιεχομένου, να μην προσθέτει σε αυτήν ταινίες/σειρές αρκετά γρήγορα (ούτε αρκετές ικανές να κεντρίσουν το ενδιαφέρον) και να περιμένει πως... έτσι μαγικά θα πείσει ένα καταναλωτικό κοινό με πολλές επιλογές να πληρώσει συνδρομή και στην δική του υπηρεσία.
Αν υπάρχει, με άλλα λόγια, ένα λάθος της Apple το οποίο ευθύνεται για την πολύ κακή θέση στην οποία βρίσκεται αυτήν την στιγμή η υπηρεσία Apple TV Plus, είναι αυτό της υπερβολικής αυτοπεποίθησης ή και αλαζονίας ακόμη. Ίσως ο κολοσσός του Cupertino βασιζόταν για πολλοστή φορά στους πιστούς του οπαδούς, οι οποίοι όμως ολοφάνερα ούτε αρκετοί είναι για να εξασφαλίσουν την επιτυχία της υπηρεσίας ούτε δείχνουν την πρόσθεση να πληρώσουν μηνιαία συνδρομή... "από αγάπη στην εταιρεία". Ίσως περίμενε ότι μέσα στους πρώτους 18 μήνες διαδρομής του, το Apple TV Plus θα είχε πιο πολλά πράγματα να επιδείξει ως επιτυχίες.
Τώρα, ωστόσο, έχει ήδη κάνει μία μεγάλη επένδυση η οποία συνεχίζει να γίνεται όλο και μεγαλύτερη σε κόστη: πέρα από τις παραγωγές που η ίδια διεκπεραιώνει, εξαγοράζει ταινίες βεληνεκούς Hollywood (όπως το Greyhound του Tom Hanks) και χρηματοδοτεί φιλόδοξες άλλες από δημιουργούς όπως ο Martin Scorsese (με ό,τι αυτό σημαίνει για τα υψηλά τους budget). Καθώς αυτό δεν μπορεί - ακόμη και με τα συσσωρευμένα κεφάλαια της Apple - να συνεχίζεται για πάντα, θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε αν ο Tim Cook και το επιτελείο του θ' αποφασίσουν να κάνουν ένα πολύ μεγάλο "άνοιγμα" με την ελπίδα το Apple TV Plus να αρχίσει να "δείχνει σημεία ζωής" ή αν θα το συντηρούν σε βασικό μόνο επίπεδο μέχρις ότου να "σβήσει μόνο του" κάποια στιγμή.
Το μόνο σίγουρο είναι πως (α) η αποτυχία του Apple TV Plus, (β) η σιωπή της Apple όσον αφορά στην επιτυχία ή όχι του Apple Arcade και (γ) η αναιμική υποδοχή που επεφύλαξε το κοινό στο Apple News Plus δεν είναι ενδείξεις ενθαρρυντικές για την στροφή που ο αμερικανικός κολοσσός θέλει να κάνει προς αυτήν την κατεύθυνση ώστε να μην στηρίζεται τόσο στις πωλήσεις των iPhone. Οι μόνες συνδρομητικές υπηρεσίες του που έχουν πετύχει ως τώρα είναι οι Apple Music και iCloud (με τον εν πολλοίς εκβιαστικό τρόπο που έχει "επιτύχει" το δεύτερο βέβαια). O κολοσσός του Cupertino δεν βρίσκεται σε... δύσκολη οικονομική θέση ακριβώς, φυσικά, και οι άλλες του δραστηριότητες παραμένουν υγείς κι επικερδείς, όμως αυτή των συνδρομητικών υπηρεσιών έχει ιδιαίτερη σημασία για το μέλλον - και η Apple δεν δείχνει να έχει "βρει την συνταγή της επιτυχίας" εκεί. Μπορεί; Για να δούμε!