banner

Disney Plus: ένας χρόνος διαδρομής, τα δημοφιλέστερα

H Δικτυακή υπηρεσία ψυχαγωγίας του αμερικανικού κολοσσού... γενεθλιάζει, βρίσκεται όμως εκεί που θα μπορούσε;

Τον ένα χρόνο επίσημης εμπορικής λειτουργίας συμπληρώνει αυτές τις μέρες στην ελληνική αγορά το Disney Plus, η συνδρομητική υπηρεσία ψυχαγωγικού περιεχομένου της Disney που προσφέρει ευρεία γκάμα ταινιών, τηλεοπτικών σειρών, ντοκυμαντέρ κλπ. μέσα από πληθώρα συμβατών συσκευών με πρόσβαση στο Internet. Αν και... δεν βιάστηκε ακριβώς να γίνει διαθέσιμη στην χώρα μας - αυτό έγινε δυόμισι ολόκληρα χρόνια μετά την έναρξή της στις ΗΠΑ - η υπηρεσία του Disney Plus κάλυψε αμέσως ένα μεγάλο κενό στην εγχώρια αγορά του streaming (αυτό του ποιοτικού περιεχομένου για παιδιά και δη στην γλώσσα μας) και βασισμένο στα εξαιρετικά ισχυρά brands της Disney κατάφερε να προσελκύσει χιλιάδες Έλληνες καταναλωτές πολύ γρήγορα.

Αυτήν την δύναμη των brands της Disney μπορεί να την διακρίνει κανείς και στα δύο παρόντα Top 10 του Disney Plus, αυτό για τις ταινίες και αυτό για τις τηλεοπτικές σειρές δηλαδή, όπως το διαμορφώνουν τα δεδομένα χρήσης της γνωστής Δικτυακής υπηρεσίας JustWatch: αυτή συγκεντρώνει σε ένα σημείο όλες τις ταινίες και τηλεοπτικές σειρές που γίνονται διαθέσιμες σε όλες τις Δικτυακές υπηρεσίες, παραθέτει όλες τις σχετικές πληροφορίες γι' αυτές και τις ταξινομεί με τρόπο που βοηθά τον επισκέπτη να ανακαλύψει περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει να παρακολουθήσει. Η δημιουργία προφίλ στην υπηρεσία είναι δωρεάν και δίνει στον επισκέπτη την δυνατότητα να έχει διαθέσιμη online την δική του watchlist που μπορεί να κρατά ενήμερη γρήγορα και εύκολα. Καθώς την JustWatch αξιοποιούν πάρα πολλοί χρήστες του Web, ο επισκέπτης λαμβάνει και προτάσεις για ταινίες ή σειρές που ενδέχεται να τον ενδιαφέρουν βάσει των όσων ο ίδιος αναζητά πληροφορίες, παρακολουθεί ή αποθηκεύει στην watchlist του.

Βάσει των στοιχείων που έχει στην διάθεσή της η υπηρεσία JustWatch, οι δημοφιλέστερες ταινίες που προσφέρει το Disney Plus στο κοινό της χώρας μας είναι - τις τελευταίες εβδομάδες τουλάχιστον - οι παρακάτω:

Βάσει των ίδιων στοιχείων, οι δημοφιλέστερες τηλεοπτικές σειρές που προσφέρει το Disney Plus στην Ελλάδα τις τελευταίες εβδομάδες είναι οι ακόλουθες:

Αν και το Disney Plus στη χώρα μας "ξεκίνησε δυνατά" πέρσι το καλοκαίρι - απέσπασε μερίδιο αγοράς της τάξης του 10% μέσα στους πρώτους τρεις μήνες ουσιαστικά - αυτό που σαφώς θα πρέπει να προβληματίζει τα στελέχη της Disney όσον αφορά στην ελληνική αγορά εντοπίζεται στο γεγονός ότι από τον Δεκέμβριο μέχρι σήμερα η πελατειακή βάση του δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί σε ένα ποσοστό γύρω στο 15%. Το αν η υπηρεσία αξίζει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από αυτό ή όχι στην Ελλάδα δεν είναι καν θέμα υπό συζήτηση, όμως η θεωρητικά "φυσική θέση" της μεσοπρόθεσμα - η δεύτερη - δείχνει... εξόχως φιλόδοξος στόχος αυτή τη στιγμή. Για να ξεπεράσει το Amazon Prime Video (που κατέχει μερίδιο αγοράς μόλις τρεις ποσοστιαίες μονάδες μικρότερο του Netflix), το Disney Plus θα πρέπει να αποσπάσει κοινό σημαντικό και από τις δύο δημοφιλέστερες υπηρεσίες ταυτόχρονα, ίσως κι από μικρότερες.

Η αλήθεια είναι βέβαια πως η "ακολουθία" αυτή ισχύει σήμερα και παγκοσμίως: το Netflix παραμένει πρώτο, το Disney Plus βρίσκεται σε αρκετή απόσταση στην δεύτερη θέση και όλοι οι υπόλοιποι ακολουθούν από... απόσταση ασφαλείας. Αν λοιπόν βοηθήσει το επερχόμενο επίπεδο συνδρομής με διαφημίσεις του Disney Plus (θεωρητικά περισσότερο προσιτό) και αν συνεχίζει να προσφέρεται σταθερά το ποιοτικό περιεχόμενο που η εταιρεία έχει υποσχεθεί για το υπόλοιπο 2023, τότε το 2024 ίσως θα μπορούσε να επέλθει μία... σχετική ισορροπία στην Ελλάδα ανάμεσα στις τρεις δημοφιλέστερες υπηρεσίες - Netflix, Disney Plus και Amazon Prime Video - με ποσοστό π.χ. γύρω π.χ. στο 25%-28% για την κάθε μία. Πρόκειται για κάτι καθόλου, μα καθόλου εύκολο, έχουμε δει ωστόσο και μεγαλύτερες ανατροπές από αυτήν στην αγορά της σύγχρονης ψυχαγωγίας. Τίποτε δεν αποκλείεται, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner