banner

Disney Plus: συνεχίζει ακάθεκτο

Άσχημα νέα, ωστόσο, όσον αφορά την εμπορική διάθεση της υπηρεσίας στην χώρα μας

Δεν είναι ακριβώς... μυστικό το γεγονός ότι η πανδημία του COVID-19 βοήθησε όλες τις Δικτυακές υπηρεσίες ψυχαγωγίας να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση με ρυθμούς κατά πολύ ταχύτερους από εκείνους που θα παρατηρούσαμε σε άλλες περιστάσεις. Ενώ όμως η Netflix εν πολλοίς απέτυχε να αξιοποιήσει στο έπακρο μία κακή κατάσταση προς όφελός της, δεν συνέβη το ίδιο και με την Disney: o αμερικανικός κολοσσός κατόρθωσε να συγκεντρώσει 116 εκατομμύρια καταναλωτές στην συνδρομητική του υπηρεσία Disney Plus σε λιγότερο από 18 μήνες. Για να τεθεί, δε, η εκρηκτική ανάπτυξη της υπηρεσίας αυτής σε κατανοητό πλαίσιο, αρκεί να θυμηθεί κανείς πως πέρσι το καλοκαίρι η συνδρομητική της βάση πλησίαζε τα 58 εκατομμύρια πελάτες - με άλλα λόγια, πρακτικά... διπλασιάστηκε μέσα σε έναν χρόνο μόλις!

Αν και φαινόταν, μάλιστα, πως ο ρυθμός ανάπτυξης του Disney Plus είχε αρχίσει να επιβραδύνεται στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς - είχαν συγκεντρωθεί 9 εκατομμύρια συνδρομητές, πολύ λιγότεροι από τα 20 εκατομμύρια του τελευταίου τριμήνου του 2020 - στο δεύτερο τρίμηνο ο αριθμός των συνδρομητών αυξήθηκε πάλι κατά 12.5 εκατομμύρια, επιβεβαιώνοντας πως υπάρχει ακόμη σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης για την υπηρεσία (ακόμη και αν μιλά κανείς μόνο για τις χώρες όπου είναι αυτήν την στιγμή εμπορικά διαθέσιμη). Μόνο τυχαίο δεν είναι, ωστόσο, το γεγονός ότι αυτό ήταν και το τρίμηνο κατά το οποίο μία σειρά από ταινίες πολυαναμενόμενες, όπως οι Black Widow, Cruella, Jungle Cruise και Luca, ήταν προσβάσιμες στο κοινό του Disney Plus (μαζί με ποιοτικές τηλεοπτικές σειρές όπως το Loki της Marvel).

Το γεγονός αυτό φέρνει στο προσκήνιο το μεγάλο πρόβλημα που θα αντιμετωπίζει η υπηρεσία Disney Plus από δω και στο εξής: περιεχόμενο αυτού του επιπέδου και του βεληνεκούς δεν θα είναι πια εύκολο να εμφανίζεται διαθέσιμο εκεί, χωρίς να δημιουργεί για την Disney σημαντικότατες απώλειες στις εισπράξεις εισιτηρίων στα σινεμά. Πολλές κινηματογραφικές αίθουσες έχουν ξεκινήσει και πάλι την λειτουργία τους, έστω και με μέτρα ασφαλείας για την πανδημία, οπότε κάθε νέο "μεγάλο" φιλμ της Disney για το υπόλοιπο 2021 και πέρα - όπως τα Free Guy, Shang Chi and the Legend of the Ten Rings, The Eyes of Tammy Faye, The Last Duel, Eternals και Encanto ανάμεσα στ' άλλα - θα εμφανιστεί πρώτα εκεί.

Δεν προβλέπονται, με άλλα λόγια, περισσότεες σημαντικές πρεμιέρες στα σινεμά και ταυτόχρονα στο Disney Plus ως τίτλοι Premier Access (με αντίτιμο αγοράς τα $29.99 δηλαδή). Η επίσημη θέση της εταιρείας είναι μεν πως "η περίπτωση κάθε φιλμ κρίνεται ξεχωριστά", αλλά όλα δείχνουν πως το "υβριδικό" μοντέλο της εγκαταλείπεται και καθιερώνεται η χρονική διαφορά των 45 ημερών ανάμεσα σε κινηματογραφική προβολή και διάθεση κάθε φιλμ στην οικιακή αγορά.

Αυτή η προσέγγιση ίσως οδηγήσει σε άλλα προβλήματα όμως: ένα σημαντικό ποσοστό των συνδρομητών του Disney Plus έκαναν εγγραφή στην υπηρεσία αυτή ακριβώς για αυτές τις ταινίες "πρώτης γραμμής" που θα έβρισκαν εκεί είτε πολύ γρήγορα είτε από την πρώτη μέρα προβολής τους. Από το Hamilton και το Mulan μέχρι το Soul και το Raya and the Last Dragon, οι θιασώτες του σινεμά αποδέχθηκαν το κόστος του Disney Plus το 2020-2021 θεωρώντας πως έτσι αποκτούν προνομιακή πρόσβαση στις νέες παραγωγές της Disney. Αυτό όντως ίσχυε μέχρι το τέλος Ιουλίου, μα όχι πια - και ποσοστό του κοινού που ενδιαφέρεται για καινούργιες ταινίες και όχι τόσο για τηλεοπτικές σειρές ενδέχεται να μην κρατήσει ενεργή την συνδρομή του στο Disney Plus. Όχι όταν είναι τόσο εύκολη η διακοπή κι επανεγγραφή σε αυτήν, όχι ενώ υπάρχει πια ανταγωνισμός με "φρέσκα φιλμ" και από τις αντίστοιχες υπηρεεσίες των π.χ. Warner ή Pramount.

Η αποστολή της Disney από δω και πέρα, κοινώς, τώρα δηλαδή που δεν μπορεί να στηριχθεί στις "υβριδικές" πρώτες προβολές πια, είναι όχι μόνο να προσθέτει νέους συνδρομητές στο Disney Plus κάθε τρίμηνο, αλλά και να κρατά ενεργούς τους υπάρχοντες. Αυτό ενδέχεται να μην είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται αρχικά. Από την άλλη πλευρά η εταιρεία έχει την πολυτέλεια να μην ανησυχεί γι' αυτό προς το παρόν, καθώς για τον επόμενο χρόνο το λιγότερο θα συνεχίσει να επεκτείνεται σε αγορές απ' όπου τώρα απουσιάζει. Το Disney Plus θα γίνει διαθέσιμο στην Νότια Κορέα, το Χονγκ Κονγκ και την Ταϊβάν τον Νοέμβριο, ενώ άλλες χώρες θα ακολουθήσουν το 2022.

Εδώ βρίσκονται δυστυχώς και τα κακά νέα για την χώρα μας: η Disney δεν έχει σχέδια επέκτασης για την Ανατολική Ευρώπη, την Μέση Ανατολή και την Νότια Αφρική νωρίτερα από το καλοκαίρι της επόμενης χρονιάς. Υπενθυμίζουμε, δε, πως η Ελλάδα σε τέτοιες περιπτώσεις βρίσκεται σε ακόμη περισσότερο μειονεκτική θέση καθώς η δική της μοναδική γλώσσα δεν είναι κοινή με καμίας άλλης χώρας. Οπότε... του χρόνου τα σπουδαία για την διάθεση του Disney Plus στην ελληνική αγορά. Θα έχει πάντως ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε πόσα εκατομμύρια συνδρομητών θα έχει κατορθώσει να προσθέσει η Disney στην υπηρεσία της μέχρι τότε και αν θα έχει βρεθεί σε... "θέση βολής" για να απειλήσει την Netflix (της οποίας η υπηρεσία πλησιάζει τα 210 εκατομμύρια συνδρομητές). Δύσκολο, πάρα πολύ δύσκολο μα... όχι ακατόρθωτο!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner