banner

Ελληνική αγορά streaming: η παρούσα εικόνα

Ποιά είναι τα μερίδια των υπηρεσιών που λειτουργούν επίσημα στην χώρα μας με την ολοκλήρωση του δεύτερου τριμήνου του 2023;

Μπορεί να... χρειάστηκε τον χρόνο της αλλά, με την είσοδο και του Disney Plus στην ελληνική αγορά πέρυσι τον Ιούνιο, η διαδικασία της διάθεσης όλων των μεγάλων υπηρεσιών ψυχαγωγίας μέσω streaming στην χώρα μας έχει πρακτικά ολοκληρωθεί (λείπει το μικρότερου βεληνεκούς Paramount Plus που όμως δεν αναμένεται πριν από το 2024). Και ενώ δεν δημοσιεύονται αναλυτικά στοιχεία συνδρομητικών βάσεων ή μεριδίων αγοράς για την Ελλάδα από καμία υπηρεσία streaming που προσφέρει το περιεχόμενό της εδώ, έχουμε μία εικόνα του πώς έχει διαμορφωθεί η αγορά αυτή στην χώρα μας από - ανεπίσημα, μα σαφώς ενδεικτικά - στατιστικά στοιχεία που μάς παραχώρησε η JustWatch για το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

H Δικτυακή υπηρεσία JustWatch συγκεντρώνει όλες τις ταινίες και τηλεοπτικές σειρές που προσφέρονται από όλες τις Δικτυακές υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες σε μία χώρα, παραθέτει όλες τις σχετικές πληροφορίες και τις ταξινομεί με τρόπο που βοηθά τον επισκέπτη ν' ανακαλύψει περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει να παρακολουθήσει. Η δημιουργία προφίλ στην υπηρεσία είναι δωρεάν και δίνει στον επισκέπτη την δυνατότητα να έχει διαθέσιμη online watchlist που ενημερώνεται γρήγορα και εύκολα. Ο επισκέπτης λαμβάνει επίσης προτάσεις για ταινίες ή σειρές που ενδέχεται να τον ενδιαφέρουν βάσει αυτών για τις οποίες ο ίδιος αναζητά πληροφορίες, παρακολουθεί ή αποθηκεύει στην watchlist του ή/και βάσει αυτών για τις οποίες δείχνουν ενδιαφέρον άλλοι χρήστες με παρόμοιο προφίλ από την χώρα του.

Με βάση τα στοιχεία της JustWatch, τα μερίδια αγοράς των δημοφιλέστερων υπηρεσιών ψυχαγωγίας μέσω streaming στην χώρα μας έως και το τέλος Ιουνίου διαμορφώνονται όπως απεικονίζεται στο παραπάνω γράφημα. Το Netflix, που κατείχε μερίδιο αγοράς άνω του 40% στις αρχές του 2022, στο δεύτερο τρίμηνο του 2023 παρέμεινε στην πρώτη θέση και στο ίδιο ποσοστό (37%). Το Amazon Prime Video βρίσκεται στην δεύτερη θέση επίσης με το ποσοστό που είχε (34%), ενώ σταθερό παρέμεινε και το Apple TV Plus στο δικό του ποσοστό (6%). Μικρή μείωση μεριδίου αγοράς σημείωσε το MUBI (που βρίσκεται πλέον στο 4%), ενώ άλλες μικρότερες υπηρεσίες μοιράζονται μόλις το 4% συνολικά.

Το σημείο που θα προβληματίσει τα στελέχη της Disney όσον αφορά στην ελληνική αγορά και το Disney Plus εντοπίζεται στο γεγονός ότι, από τον Δεκέμβριο μέχρι σήμερα, η πελατειακή βάση του δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί σε ποσοστό γύρω στο 15% (κέρδισε μόνο δύο ποσοστιαίες μονάδες έκτοτε). Το αν η υπηρεσία αξίζει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ή όχι στην Ελλάδα δεν είναι θέμα υπό συζήτηση, όμως η θεωρητικά "φυσική θέση" της μεσοπρόθεσμα - η δεύτερη - δείχνει να είναι... εξόχως φιλόδοξος στόχος αυτή τη στιγμή αν κερδίζει μόνο 2 ή 3 ποσοστιαίες μονάδες κάθε χρόνο. Για να ξεπεράσει το Amazon Prime Video, το Disney Plus θα πρέπει να αποσπάσει κοινό σημαντικό και από τις δύο δημοφιλέστερες υπηρεσίες, ίσως κι από μικρότερες. Κάτι καθόλου, μα καθόλου εύκολο.

Η αλήθεια είναι πως η "ακολουθία" αυτή ισχύει σήμερα και παγκοσμίως: το Netflix πρώτο και το Disney Plus δεύτερο, με τους υπόλοιπους σε... απόσταση ασφαλείας. Αν λοιπόν την υπηρεσία της Disney βοηθήσει στην Ελλάδα το επερχόμενο επίπεδο συνδρομής με διαφημίσεις (θεωρητικά περισσότερο προσιτό) και το ποιοτικό περιεχόμενο που η εταιρεία έχει υποσχεθεί για τους επόμενους μήνες και χρόνια, τότε μία σχετική ισορροπία ανάμεσα στις τρεις δημοφιλέστερες υπηρεσίες (με ποσοστό π.χ. γύρω στο 25%-27% για κάθε μία) ίσως δεν αποκλείεται στην αγορά μας κάποια στιγμή μελλοντικά. Για να δούμε λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner