banner

Η χρονιά της... αναβάθμισης

Kαι γιατί, παρ' ότι το '09 δεν ήταν κακή χρονιά τεχνολογικά, προσμένουμε το '10...

Μερικές φορές, είναι τα ίδια τα προϊόντα μίας αγοράς - ασχέτως δηλαδή... τζίρων και γραφημάτων - αυτά που "μιλούν από μόνα τους" όσον αφορά την πορεία της. Ε, για την αγορά της πληροφορικής, των τηλεπικοινωνιών και του home entertainment το 2009 θα μείνει πιθανότατα στην ιστορία ως η... "χρονιά της αναβάθμισης": το δωδεκάμηνο εκείνο κατά το οποίο δεν είχαμε κανένα συνταρακτικά καινούργιο προϊόν κι όλα τα φώτα της δημοσιότητας επικεντρώθηκαν στις (λιγότερο ή περισσότερο) βελτιωμένες "εκδόσεις" υπαρχόντων προϊόντων. Αυτό μπορεί ή μπορεί να μην έχει σχέση με την πολυσυζητημένη "οικονομική κρίση", προδίδει όπως, από όποια πλευρά κι αν το δει κανείς, μια άλφα στασιμότητα.

Καταμετρούμε. Windows 7 από Windows Vista. OS-X Snow Leopard από OS-X Leopard. Wii Motion Plus από Wiimote. PSPgo από PSP- 3000. PS3 Slim από PS3... "Phat". iPhone 3GS από iPhone 3G. Ο κατάλογος συνεχίζεται και διέπεται από την ίδια τάση: προσθήκες μεν αλλά όχι θεαματικές, βελτιώσεις μεν αλλά "στα σημεία", εξέλιξη μεν αλλά...προσεκτικότατη. Ίσως το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς να μας επιφυλάξει εκπλήξεις - το ελπίζουμε ολόψυχα - όμως δεν είναι πολύ πιθανό. Μ’ αυτά και μ’ εκείνα, λοιπόν, κάτι ανάλογο με τη "χρονιά iPhone", τη "χρονιά Xbox", τη "χρονιά Qualia" ή τη "χρονιά WoW" δεν το βλέπουμε να έχουμε φέτος. Δυστυχώς.

Από την άλλη πλευρά, λένε διάφοροι από τους γνωστούς... χρηματιστηριακούς αναλυτές, "η τεχνολογία έχει αλλάξει ρυθμούς". Θεωρούν ότι "πρέπει να προχωρά με αργά, ανεπαίσθητα αλλά σταθερά βήματα, όχι άλματα". Διαφωνούμε. Η αγορά της τεχνολογίας δεν είναι όπως οι άλλες. Είναι ΟΚ για τη βιομηχανία των καλλυντικών να μείνει με τις ίδιες κρέμες προσώπου για 18 μήνες. Είναι ΟΚ για τη βιομηχανία των αυτοκινήτων να μην μεταβαίνει σε... νέας τεχνολογίας κινητήρες και αναρτήσεις για 24 μήνες. Για την αγορά της τεχνολογίας, όμως, η εξέλιξη είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από κάθε τι. Το Internet είναι πάντα ο καταλύτης και παίζει το ρόλο του, όμως είναι οι εταιρείες hardware και software αυτές που θα πρέπει να δείχνουν την τόλμη και να παίρνουν ρίσκα για να ωθούν τα πράγματα μπροστά. Αν δεν το κάνουν, ας μην εκπλήσσονται που οι καταναλωτές θα βγουν κάποια στιγμή από την ψυχολογία της "οικονομικής κρίσης", θα κοιτάξουν γύρω τους και δεν θα υπάρχει τίποτε που να τους ενδιαφέρει πραγματικά να αγοράσουν...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner