Από τη Δευτέρα, 9/11, είναι και νομική η υποχρέωση των Ελλήνων και Ελληνίδων να υποβάλλουν τα προσωπικά τους στοιχεία στον εκάστοτε πάροχο κινητής τηλεφωνίας, στου οποίου το δίκτυο λειτουργεί το παρόν ή μελλοντικό καρτοκινητό τους. Η γνώμη μας για το μέτρο είναι μάλλον... πολλαπλών χρωματισμών, όμως περισσότερο από αυτό έχει σημασία να έχουν οι φίλοι και οι φίλες του αθηνόραμαdigital.gr μια καλή ιδέα του τί ακριβώς υποχρεούνται να κάνουν και με ποιο τρόπο, ώστε να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα. Οι παρακάτω ερωταπαντήσεις καλύπτουν όλα τα σημαντικά και μερικές από τις... ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Για να δούμε, λοιπόν:
Είμαι απόλυτα υποχρεωμένος να δηλώσω τα προσωπικά μου στοιχεία για να έχω το καρτοκινητό μου, δηλαδή;
Ω, ναι. Κάθε υπήκοος του ελληνικού κράτους, σε όποιο από τα τρία δίκτυα (CosmOTE, Vodafone, Wind) κι αν ανήκει.
Aν είμαι ηλικίας μικρότερης των 18 ετών, είμαι και πάλι υποχρεωμένος...;
Χε. Όχι μόνο είσαι υποχρεωμένος, αλλά είσαι υποχρεωμένος να πας και με τον γονέα ή τον κηδεμόνα σου. Ναι, καταλαβαίνουμε...
Πρέπει να πάω στο κατάστημα αυτοπροσώπως; Δεν γίνεται με κάποιον άλλο τρόπο;
Αν εννοείς μέσω Web, με fax, τηλέφωνο, e-mail ή ο,τιδήποτε άλλο σχετικό, όχι. Δεν γίνεται. Θα πρέπει είτε να είσαι ο ίδιος/ίδια για να επιδείξεις την αστυνομική σου ταυτότητα ή διαβατήριο. Μπορείς πάντως να δώσεις ένα από τα δύο έγγραφα και μία θεωρημένη εξουσιοδότηση σε κάποιον τρίτο, όπως γίνεται με πολλές κρατικές διαδικασίες, ώστε να κάνει τη δήλωση εξ ονόματός σου.
Πληρώνω κάτι για όλη αυτή τη διαδικασία της ταυτοποίησης;
Εννοείται πως όχι. Είναι δωρεάν, ολοκληρώνεται σε 5 λεπτά και, άλλωστε, εσύ δίνεις πράγματα, όχι οι εταιρείες ή το κράτος!
Πόσος χρόνος χρειάζεται για τη "σύνδεση" των στοιχείων που θα παραχωρήσω, με το κινητό και το νούμερό μου;
Θεωρητικά θα πρέπει να γίνει αυτόματα και πολύ γρήγορα, αμέσως μόλις τα στοιχεία σου "περαστούν" στο σύστημα του παρόχου. Ε, αν πάρει και μερικές ώρες, δεν χάθηκε ο κόσμος... ε;