banner

Τ' άλογα, το κοινό και το... iTablet

Δεν ξέρεις τί χρειάζεσαι; Όντως μπορεί να ξέρει η Apple!

Το αθηνόραμαdigital.gr δεν είναι ούτε το πρώτο, ούτε το τελευταίο μέσο ενημέρωσης που έχει κατά καιρούς υποστηρίξει πως συχνά οι κατασκευάστριες εταιρείες στο χώρο της τεχνολογίας αποτυγχάνουν να καταλάβουν τις ανάγκες του καταναλωτή. Υπάρχει, ωστόσο, αντίλογος γι' αυτό - και δεν υπάρχει καταλληλότερη περίσταση για να τεθεί ως ζήτημα από αυτήν της σημερινής ημέρας, ένα 24ωρο πριν από την πολυσυζητημένη, σχεδόν... αγωνιωδώς αναμενόμενη εκδήλωση της Apple όπου (θεωρητικά μιλώντας) θα ανακοινωθεί το περίφημο iTablet ή iPad ή iSlate ή όπως αλλιώς σκοπεύει να το ονομάσει ο Steve Jobs. Είναι ακριβώς η κατάλληλη περίσταση - και για πολύ καλό λόγο.

O Henry Ford θεωρείται, όχι αδίκως, ο άνθρωπος που ουσιαστικά έδωσε στην αυτοκινητοβιομηχανία τη διάσταση με την οποία την αντιλαμβανόμαστε σήμερα: την καταναλωτική, που απευθύνεται σε όλους. Ο ιδρυτής της ομώνυμης εταιρείας κατασκευής αυτοκινήτων όταν ρωτήθηκε (χρόνια αργότερα από το ξεκίνημα και την καθιέρωσή του) σχετικά με το πώς κατέληξε να σκεφτεί με άλλον τρόπο από τον προφανή, ώστε να δημιουργήσει μία νέα αγορά και να προσφέρει ένα καινούργιο προϊόν όπως το αυτοκίνητο, απάντησε με μία φράση έκτοτε διάσημη. Αναφερόμαστε στο "Αν είχα ρωτήσει τους πελάτες τί χρειάζονται, θα είχαν ζητήσει ένα πιο γρήγορο άλογο".

Η φράση αυτή έχει αναδειχθεί στην... standard έκφραση που χρησιμοποιείται στο χώρο της τεχνολογίας όταν θέλει να υποστηρίξει κανείς ότι η καινοτομία πολλές φορές δεν έρχεται ως αποτέλεσμα του "ακούω τις ανάγκες του πελάτη", αλλά ως αποτέλεσμα σκέψης τελείως διαφορετικής. O πελάτης συχνά αυτο-περιορίζει τις ανάγκες του, γιατί σκέφτεται μόνο βάσει αυτών. Αν δεν τού γίνει μία πρόταση έξω απ' αυτό το πλαίσιο, ο ίδιος είναι πολύ δύσκολο να τη... σκεφτεί από μόνος του. Και ναι μεν έτσι οι εμπορικές εταιρείες έχουν την ευκαιρία να δημιουργούν πολλές "κατασκευασμένες" ανάγκες, όμως ενίοτε "σκοντάφτουν" και σε εξαιρετικές ιδέες, που "απαντούν" σε ανάγκες που το κοινό δεν γνώριζε πως είχε - αλλά άπαξ και τις συνειδητοποιήσει, αντιλαμβάνεται κι από μόνο του ότι οι λύσεις είναι κάτι αληθινά χρήσιμο κι όχι ανάγκη "κατασκευασμένη".

Το ενδιαφέρον είναι πως, εν τέλει και εν έτει 2010, βρισκόμαστε όντως σε ένα τέτοιο κομβικό σημείο. Η τεχνολογία στο χώρο του home entertainment δεν παύει να εξελίσσεται, μεν, αλλά εδώ και χρόνια ακολουθεί συγκριμένες, πεπατημένες προϊοντικές γραμμές. Η Apple - παρά τα μύρια όσα μπορεί να της καταλογίσει οποιοσδήποτε για τις πρακτικές και την όποια φιλοσοφία της - είναι μια εταιρεία που διακρίνει καλύτερα από άλλες πότε υπάρχει ένα σαφές... "κενό αναγκών" στο καταναλωτικό κοινό. Πριν από 3 χρόνια, για παράδειγμα, πόσοι από εμάς "χρειαζόμασταν" εφαρμογές κάθε είδους στο κινητό μας, πέραν των απολύτως τυπικών; Σήμερα το iPhone έχει αναδειχθεί σε πολυεργαλείο που αρνούμαστε ν' αποχωριστούμε. Ίσως έχει όντως έλθει η ώρα για μια καλαίσθητη, επεκτάσιμη μέσω software, εύχρηστη συσκευή πολλαπλών ρόλων για το σπίτι... και ίσως το iTablet να είναι αυτή. Σε μερικές ώρες, θεωρητικά, θα ξέρουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner