Ενθουσιώδης και η... δεύτερη υποδοχή που επεφύλαξε το Σαββατοκύριακο η αμερικανική αγορά στο iPhone - και ο Steve Jobs έχει κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένος με την ανταπόκριση που έτυχε και το νέο 3G μοντέλο. Στην Ελλάδα η Vodafone δεν έχει κάνει καμία σχετική ανακοίνωση για ημερομηνία διάθεσης,όχι ακόμη τουλάχιστον. Όμως ο κόσμος που το περιμένει, ξέρει κάτι παραπάνω (και δεν ήθελε να μπαίνει σε διαδικασία "σπασίματος" του προηγούμενου μοντέλου κάθε τρεις και λίγο για να το χρησιμοποιήσει στη χώρα μας χωρίς πρόβλημα), έχει ήδη αρχίσει να προβληματίζεται εν όψει της κυκλοφορίας του πολυσυζητημένου κινητού τηλεφώνου, όποτε κι αν συμβεί αυτή.
Η αιτία; Απλή. Υποδομή... ή, καλύτερα, η έλλειψή της στη χώρα μας. Βλέπετε, ο μόνος πραγματικός λόγος για τον οποίο αξίζει να αποκτήσει οποιοσδήποτε το νέο iPhone στην Ελλάδα (με τα Wi-fi hotspots να μην έχουν πρακτικά ακόμη ξεπεράσει... τους 300 του Λεωνίδα) εντοπίζεται στο γεγονός ότι αυτό μπορεί να αξιοποιήσει τα 3G δίκτυα κινητής τηλεφωνίας για να συνδεθεί με το Internet σε ικανοποιητικές, αξιόλογες ταχύτητες. Όλα αυτά στη θεωρία, όμως. Γιατί στην πράξη η κάλυψη 3G σε πανελλαδικό επίπεδο είναι τραγική, όχι μόνο από τη Vodafone, αλλά και από τις άλλες εταιρείες: πάρα πολλές "τρύπες" με συμβατικό μόνο "σήμα" σε όλη την επικράτεια, αλλά και κατά πολύ μειωμένες ταχύτητες σύνδεσης όπου όντως μπορεί να "πιάσει" κανείς 1-2 "γραμμές" (ταχύτητες ίσες με το... 1/5 ή το 1/6 των "υποσχόμενων"). Με άλλα λόγια, δώρο-άδωρο για το πρώτο εκείνο "κύμα" χρηστών που θα αγόραζαν το iPhone για να το αξιοποιήσουν σοβαρά με Δικτυακές εφαρμογές οπουδήποτε και όχι να καταλήξουν απλώς να δείχνουν στους φίλους τους πόσο ωραίο... φαίνεται το video στην οθόνη του.
Το marketing της Vodafone και της Apple βολικά θα τα... "προσπεράσουν" όλα αυτά. Στις διαφημίσεις τους θα επικεντρωθούν στο πόσο "επαναστατική" είναι η συγκεκριμένη συσκευή, πόσο πανέμορφη, ποθητή και επεκτάσιμη με εφαρμογές. Για όλα τα τελευταία, δίκιο θα έχουν. Για το πόσο τελικά χρήσιμo θα φανεί το 3G iPhone σε όσους θέλουν πραγματικά να τo αξιοποιήσουν, όμως, κουβέντα. Για το πόσο ακριβά θα τους κοστίσει λόγω υψηλών χρεώσεων, ακόμη κι αν έχουν την απαραίτητη υπομονή να "βλέπουν" σελίδες Web με ταχύτητες... dial-up, επίσης κουβέντα. Και για το γεγονός ότι με συνδυασμένη χρήση Internet και φωνητικών κλήσεων το iPhone θα χρειάζεται φόρτιση καθημερινά, επίσης κουβέντα. Γιατί στον κόσμο του marketing όλα είναι ρόδινα, όλοι είναι πάντα όμορφοι και χαμογελούν. Ε, μαμά Apple;