banner

CES 2013: η Panasonic στα 4Κ... παντού!

Υπερυψηλή ευκρίνεια όχι μόνο σε τηλεοράσεις - αν και νέα μοντέλα κι εκεί

Οι κορυφαίοι κατασκευαστές "την έχουν στο αίμα τους" την τάση να βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων σε αγορές όπου δραστηριοποιούνται - και η Panasonic μπορεί να μην σημειώνει τον όγκο πωλήσεων των LG και Samsung, παραμένει ωστόσο υπερδύναμη στις τηλεοράσεις όσον αφορά στην έρευνα για καλύτερη εικόνα. Η ιαπωνική εταιρεία στην CES 2013 απέδειξε του λόγου το αληθές... και με το παραπάνω, χωρίς να στερηθεί τις εμπορικές προτάσεις που στηρίζονται σε υπάρχουσες τεχνολογίες και θα είναι υπεύθυνες για τις περισσότερες πωλήσεις της μέσα στη νέα χρονιά.

Η Panasonic επιβεβαίωσε λοιπόν όσους την ήθελαν να εξερευνά το... νέο σύνορο στην οικιακή εικόνα, την υπερυψηλή ευκρίνεια, όμως το έκανε με τρόπο καθόλου τυχαίο: αντί να παρουσιάσει τηλεόραση με οθόνη 4K2K αλλά τεχνολογίας LED/LCD, όπως έκαναν οι Sony, Samsung και LG, "πήγε απευθείας" στην τεχνολογία OLED! Είναι έτσι η δεύτερη εταιρεία που παρουσιάζει πειραματικό μοντέλο 56 ιντσών που συνδυάζει νέα τεχνολογία προβολής και υπερυψηλή ευκρίνεια, ταυτόχρονα με τη Sony. Όπως είπαμε, διόλου τυχαία: η τεχνογνωσία για την κατασκευή των οθονών αυτών έχει αναπτυχθεί μέσα από τη συνεργασία Sony-Panasonic που είχαμε αναφέρει για πρώτη φορά πέρυσι το καλοκαίρι. Εννοείται πως στο design, τα συστήματα επεξεργασίας και τις πρόσθετες λειτουργίες οι δύο εταιρείες θα διαφοροποιηθούν - και τα αποτελέσματα της διαφοροποίησης θα έχουν σαφώς ενδιαφέρον, ειδικά αν αντικαθρεπτίζονται σε τιμές πώλησης.

Τις εντυπώσεις, ωστόσο, "έκλεψε" ένα άλλο προϊόν της Panasonic, εξαιρετικά εξειδικευμένο μεν αλλά όχι λιγότερο εντυπωσιακό: ένα tablet με οθόνη 20 ιντσών (!) και υπερυψηλής ευκρίνειας (!!!), ήτοι ανάλυσης 3840x2160 pixel. Το πειραματικό αυτό tablet απευθύνεται κυρίως σε αρχιτέκτονες, πολιτικούς μηχανικούς, φωτογράφους και γραφίστες, οι οποίοι το πιθανότερο είναι να το χρησιμοποιούν πάνω σε στήριγμα και όχι... με το ένα χέρι, φυσικά. Είναι ωστόσο άκρως εντυπωσιακό όχι μόνο λόγω του απίθανου αριθμού των pixel που "χώρεσε" στις 20 ίντσες οθόνης αφής, αλλά και λόγω του γεγονότος ότι (α) τα Windows 8 απέδιδαν σε αυτό εξαιρετικά και ότι (β) η εισαγωγή κειμένου με ειδικό περιφερειακό-πένα ήταν ακριβέστατη χάρις στην τεχνολογία Anoto της Panasonic.

Σε περισσότερο... γήινα πράγματα, πάντως, η ιαπωνική εταιρεία δεν παρέλειψε να ανανεώσει όλες τις σειρές τηλεοράσεων LED/LCD και plasma της. Όσον αφορά στις plasma, και παρά τη σχετική φημολογία, η Panasonic όχι μόνο παρουσίασε καινούργια μοντέλα σε τέσσερις διαφορετικές σειρές και ζώνες τιμών, αλλά υπογραμμίζει πως σε κάθε μία από αυτές έχει κατορθώσει να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την ποιότητα της εικόνας (ενώ παράλληλα έχει εξοπλίσει καλύτερα κάθε κατηγορία αναλογικά με το κόστος της). Βέβαια η αλήθεια είνα πως δεν γνωρίζουμε αν από το 2013 και μετά η Panasonic θα συνεχίσει να επενδύει στις plasma. Ανώτερη διαγώνιος στις plasma για την Panasonic παραμένει αυτή των 65 ιντσών.

Όσον αφορά στις LED/LCD, οι κατηγορίες είναι πλέον επτά (!), όλες με περιφερειακό υποφωτισμό κι όχι οπίσθιο εξαιρουμένης της ανώτατης τιμολογιακά κατηγορίας. Μεγαλύτερη διαγώνιος σε LED/LCD για την Panasonic παραμένει αυτή των 60 ιντσών, αν και όλα σχεδόν τα μοντέλα έχουν ανασχεδιαστεί και εξοπλιστεί καλύτερα. Τα καλά του (αδυσώπητου) ανταγωνισμού!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner