Aν βάσει στρατηγικής δεν εστιάζετε ακόμη στην εικόνα 4Κ με καταναλωτικούς προβολείς, σε ποιά είδη προϊόντων θα επικεντρωθείτε φέτος για την αγορά αυτή; Έχουμε ανακοινώσεις νέων μοντέλων σε αυτό το πλαίσιο;
Η γκάμα των προβολέων που προσφέρουμε για το οικιακό περιβάλλον καλύπτει, θεωρούμε, την συντριπτική πλειοψηφία των αναγκών που κάθε κοινό απ' όσα διακρίνουμε - gamers, σινεφίλ, φιλάθλους κλπ. - δείχνει να έχει από αυτά τα προϊόντα. Είναι αλήθεια πως ορισμένα μοντέλα θα μπορούσαμε να τα ανανεώσουμε, αλλά συνεχίζουν να σημειώνουν πολύ καλή εμπορική πορεία, είμαστε ικανοποιημένοι με αυτά, το ίδιο και οι πελάτες μας, οπότε δεν θεωρούμε πως πρέπει να αντικατασταθούν απλώς και μόνο για... να το κάνουμε. Θα γίνει όταν κρίνουμε πως μπορούμε να προσφέρουμε σε παρόμοιο κόστος - και στον ίδιο υψηλό δείκτη κόστους/αξίας - κάτι αληθινά καλύτερο.
Για την οικιακή αγορά πάντως τα δύο νεότερά μας μοντέλα διαφορετικής λογικής χρήσης θα τα προωθήσουμε δυναμικά. Το ένα είναι ο Epson EF-100 (σ.σ. τον έχουμε αξιολογήσει αναλυτικά πρόσφατα), ο οποίος ως φορητός μπορεί να αξιοποιηθεί σε μεγάλη ποικιλία σεναρίων χρήσης εντός και εκτός σπιτιού. Πριν από λίγες εβδομάδες μάλιστα κάναμε διαθέσιμη και την έκδοσή του Android TV, η οποία συνοδεύεται από HDMI stick που τού επιτρέπει να αξιοποιήσει apps μέσω Wi-Fi χωρίς την ανάγκη άλλης εξωτερικής πηγής. Το άλλο είναι ο Epson LS500 ο οποίος, επειδή μπορεί να λειτουργήσει πρακτικά δίπλα σε τοίχο προβολής (Ultra Short Throw), προτείνεται από μας ως εναλλακτική μιας τηλεόρασης πολύ μεγάλης διαγωνίου καταλαμβάνοντας παράλληλα πολύ μικρότερο όγκο στον χώρο όπου τοποθετείται, συμβάλλοντας στην αισθητική του.
Πέρυσι είχατε κάνει λόγο και για εφαρμογές προβολέων Epson ως εικαστικών εργαλείων σε διάφορα σενάρια χρήσης επαγγελματικά π.χ. σε μουσεία, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις κι άλλες εγκαταστάσεις ή δρώμενα. Πώς εξελίσσεται αυτό το τμήμα των δραστηριοτήτων σας στην Ελλάδα, με δεδομένο το γεγονός ότι οι προβολείς Epson που αξιοποιούνται σε αυτό το πλαίσιο είναι κάποιου... άλφα κόστους, συχνά υπολογίσιμου για τα δεδομένα πολλών επιχειρήσεων;
Είμαστε άκρως ικανοποιημένοι με το ενδιαφέρον που έχουν δείξει μέχρι στιγμής πολλοί φορείς και ουκ ολίγοι επιχειρηματίες. Δεν είναι εύκολο να έχουμε στην Ελλάδα εγκαταστάσεις όπως εκείνη π.χ. του DJ Paul Oakenfold στο Stonehedge (σχετικό video εδώ) ή εκείνη που κοσμούσε με multimedia υλικό το τείχος της Ιερουσαλήμ (σχετικό video εδώ), όμως η δουλειά που έγινε π.χ. με το Εθνικό Θέατρο πέρυσι ήταν υψηλού επιπέδου και οι ιθύνοντες είναι πια περισσότερο δεκτικοί στην χρήση τεχνολογίας προβολής ως εικαστικού στοιχείου σε μεγάλες παραγωγές. Ετοιμάζονται ήδη κάποια πράγματα για το 2020 για τα οποία δεν είμαστε έτοιμοι να μιλήσουμε ανοιχτά, είμαστε ωστόσο βέβαιοι πως θα εντυπωσιάσουν.
Μία τάση που βλέπουμε να εκδηλώνεται ήδη από τους πρώτους μήνες του 2020 σε σχέση με το 2019 είναι η χρήση προβολέων όχι μόνο σε πολύ μεγάλες παραγωγές, αλλά σε εμπορικούς χώρους που θέλουν να αξιοποιήσουν τις συσκευές αυτές ως μέσο διακόσμησης για να αποδώσουν κάποιο ενδιαφέρον concept. Τέτοιοι χώροι μπορούν να είναι καταστήματα μόδας, εστιατόρια, καφετέριες, πολυκαταστήματα... οποιοσδήποτε χώρος έχει ουσιαστικά αξιοποιήσιμες επιφάνειες για προβολή υλικού. Η Epson ειδικά για αυτά τα σενάρια χρήσης έχει να προτείνει προβολείς που κυριολεκτικά "ενσωματώνονται" (blend-in) στο περιβάλλον και δεν φαίνονται καθόλου ή εναρμονίζονται με την υπάρχουσα διακόσμηση εύκολα, γρήγορα και χωρίς προβλήματα (σχετικό video εδώ). Στην πρόσφατη έκθεση ISA επιδείξαμε τέτοια παραδείγματα προβολής όχι μόνο πάνω σε στατικές, αλλά ακόμη και πάνω σε κινούμενες (!) επιφάνειες, τις οποίες οι προβολείς ακολουθούσαν συγχρονισμένα. Είναι πρακτικά ανεξάντλητοι οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να αξιοποιηθεί διακοσμητικά αυτό που ονομάζουμε projection mapping.
Τα μοντέλα αυτά της Epson που προωθούμε για τέτοια χρήση προσφέρουν την απαραίτητη ευλιξία σε φωτεινότητα και φακούς, έτσι ώστε να μπορούν να τοποθετηθούν ακριβώς εκεί που πρέπει και να αποδώσουν ακριβώς το οπτικό αποτέλεσμα που τούς ζητείται. Το αποτέλεσμα αυτό, δε, μπορεί να αλλάζει σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε εποχής, σε ειδικές περιόδους, σε εκδηλώσεις κλπ. Το κόστος τους είναι σαφώς περισσότερο προσιτό από το αντίστοιχο των μοντέλων μεγάλων παραγωγών και θεωρούμε πως όταν στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας θα έχουν εμφανιστεί αρκετά παραδείγματα τέτοιας χρήσης "concept", ώστε να εμπνευστούν από αυτά περισσότεροι επιχειρηματίες που ψάχνουν "το κάτι διαφορετικό", θα δούμε το ενδιαφέρον της εφαρμογής αυτής να αυξάνεται θεαματικά. Στο εξωτερικό έχουμε συναντήσει ήδη απίθανα τέτοια visual concepts και ανυπομονούμε να δούμε αντίστοιχα και εδώ!