banner

Google TV: αποτυχία και αλλαγή ονόματος

Σε τί μπορεί να βοηθήσει, ωστόσο, μόνο αυτή όταν η αποστολή παραμένει το ίδιο δύσκολη;

Έχει γίνει αντιληπτό από όλους μας, θεωρούμε, το γεγονός ότι η "παντρειά" τηλεοπτικού προγράμματος και Internet σε μία οθόνη είναι εγχείρημα πολύ δύσκολο. Όχι μόνο επειδή η ουσία των δύο μέσων - το ένα παθητικό, το άλλο διαδραστικό - είναι τελείως διαφορετική, αλλά και επειδή δεν είναι ακριβώς... αυτονόητο ή προφανές το τί ενδιαφέρον και σημαντικό θα είχε να προσθέσει το ένα μέσο στο άλλο. Δεν είναι τυχαίο που ουκ ολίγες εταιρείες τεχνολογίας - και αμερικανικά συνδρομητικά κανάλια, από την άλλη κατεύθυνση δηλαδή - έχουν κάνει προσπάθειες σχετικές και απέτυχαν. Ε, στον κατάλογο αυτό απ' ότι φαίνεται θα προστεθεί σύντομα και η μεγάλη Google, η οποία επί δυόμισι χρόνια τώρα... αρνείται τη σκληρή πραγματικότητα του αδιάφορου Google TV.

Η Google TV, υπενθυμίζουμε, ήταν μία πρωτοβουλία της αμερικανικής εταιρείας που θα συνέδεε το πρόγραμμα των τηλεοπτικών καναλιών με έναν μηχανισμό δικό της, αρκετά "έξυπνο" ώστε να αντλεί από το Internet πληροφορίες και περιεχόμενο σχετικό με το πρόγραμμα αυτό. Εννοείται πως η εκάστοτε τηλεόραση θα έπρεπε να έχει απευθείας σύνδεση με το Internet και πως απώτερος σκοπός ήταν τα έσοδα, κάποια στιγμή στο μέλλον, από Δικτυακές διαφημίσεις προβαλλόμενες στην τηλεοπτική οθόνη. Πηγές όμως μέσα από τα κέντρα αποφάσεων της Google, αλλά και συνεργάτιδών της κατασκευαστών, επιβεβαιώνουν πως ο αμερικανικός κολοσσός έχει αποδεχθεί την αποτυχία του στο συγκεκριμένο project - αποτυχία για την οποία ευθύνεται και ο ίδιος καθώς οι δύο πρώτες εκδόσεις Google TV ήταν ολοφάνερα ανώριμες και αδιάφορες - και έχει αποφασίσει να αλλάξει στρατηγική. Ξεκινώντας από το όνομα, το οποίο θα μετατρέψει σε... Android TV.

Στους φίλους και τις φίλες του Αθηνόραμα Digital που μόλις χαμογέλασαν ειρωνικά, θα εξομολογηθούμε πως συμφωνούμε. Χρειάζεται κάτι πολύ, πολύ περισσότερο από μία απλή αλλαγή ονόματος για να κάνεις να δουλέψει κάτι, το οποίο όπως το φαντάστηκες πρακτικά δεν δουλεύει. Η Google ολοφάνερα σκοπεύει να αξιοποιήσει τη δημοτικότητα που το Android έχει αποκτήσει τα τελευταία τρία χρόνια από τα smartphones και τα tablets, ώστε να καταστήσει το Google TV περισσότερο θελκτικό - όμως αν δεν πετύχει να προσφέρει με το όποιο ανανεωμένο λογισμικό αναπτύξει, κάτι που να προσφέρει όντως ουσιαστικά πράγματα στο τηλεοπτικό κοινό και όχι... άλλο ένα καινούργιο "γήπεδο" για διαφημίσεις, η Android TV θα αποτύχει και πάλι. Αυτή τη φορά πιθανώς εξευτελιστικά.

Είμαστε ειλικρινά περίεργοι να δούμε πώς θα κινηθεί η Google στο συγκεκριμένο - γιατί ναι μεν το τηλεοπτικό κοινό παγκοσμίως παραμένει πολύ μεγάλο, όμως αυτό δεν σημαίνει πως τής είναι και διαθέσιμο απαραίτητα. Όλοι συμφωνούν πως οι συνθήκες της αγοράς δεν είναι αυτές που ήταν το 2010. Στην αντίληψη των καταναλωτών, για παράδειγμα, έχει αρχίσει ήδη να καθιερώνεται το concept της "δεύτερης οθόνης": να παρακολουθούν δηλαδή οι θεατές κάτι στην τηλεόραση και παράλληλα να βλέπουν γι' αυτό πληροφορίες ή να συμμετέχουν σε σχετικές συζητήσεις στα κοινωνικά δίκτυα μέσω των smartphones και των tablets τους. Οι ίδιες οι τηλεοράσεις σε πάρα πολλές περιπτώσεις, δε, ενσωματώνουν ήδη ένα οικοσύστημα Smart TV, το οποίο προσφέρει αναζήτηση πληροφοριών και απλοϊκά apps, χωρίς την προσθήκη άλλης συσκευής. Δεν είναι ξεκάθαρο, με άλλα λόγια, το πώς ένα Android TV θα κερδίσει την εκτίμηση των καταναλωτών σε τέτοιο βαθμό, ώστε εμπορικά να καθιερωθεί. Ίσως, από μερικές απόψεις, να είναι ήδη αργά.

Το σίγουρο είναι πως και άλλες εταιρείες βλέπουν τη δυναμική που θα είχε ένα σύστημα συνεργασίας ανάμεσα στο τηλεοπτικό πρόγραμμα και το Internet, αν αυτό μπορούσε να υλοποιηθεί με τρόπο φιλικό και χρήσιμο προς τον καταναλωτή. Η Microsoft σε λίγο καιρό θα ξεκινήσει να προσφέρει κάτι σχετικό με το Xbox One, το οποίο προσθέτει μία "επιφάνεια" Δικτυακών πληροφοριών "πάνω από" τηλεοπτικό πρόγραμμα, αν ο χρήστης συνδέσει στο νέο της σύστημα τη συσκευή πρόσβασης που αξιοποιεί για συνδρομητικές υπηρεσίες. Η Sony έχει κυκλοφορήσει στην Αμερική έναν λιλιπούτειο μίνι... υπολογιστή σε μορφή USB drive, ο οποίος συνδέεται στις τηλεοράσεις της και στηρίζεται σε Android για να προσφέρει apps του Google Play, καθώς και σχετικές Δικτυακές υπηρεσίες. 'Ολοι θυμόμαστε, άλλωστε, την περίφημη ρήση του Steve Jobs στην βιογραφία του Isaacson σχετικά με τον τρόπο που ο πρώτος ανακάλυψε "ώστε μία τηλεόραση (σ.σ. προφανώς συνδεδεμένη με το Internet) να προσφέρει εύκολο χειρισμό για το πλατύ κοινό". Θα αποδειχθεί κάτι από τα παραπάνω θελκτικότερο του Google TV; Ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner