Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του Αθηνόραμα Digital που συγκεντρώνει επιγραμματικά τις ειδήσεις της ημέρας που αξίζουν αναφοράς και σίγουρα σχολιασμού. Ώρα για snack!
Να, αυτά κάνουν σε πολλές περιπτώσεις οι κατασκευάστριες εταιρείες. Από τη μία μας εκπλήσσουν ευχάριστα και δημιουργούν ελπίδες για καλύτερα, σύντομα... και από την άλλη μάς συντρίβουν τις ίδιες ελπίδες, μέσα σε 24ωρα! Μόλις χθες η Toshiba ανακοίνωσε το πρώτο laptop με οθόνη 3D που δεν απαιτεί γυαλιά για να παρακολουθήσει κανείς την εικόνα του (η ιαπωνική εταιρεία έχει δεσμευθεί και για μεγαλύτερες διαγωνίους στο προσεχές μέλλον). Και την ίδια ημέρα η Panasonic, συμμετέχοντας σε ομιλία στο πλαίσιο του Intellect's Consumer Electronics Show, δήλωσε πως θα προσφέρει μεν τηλεοράσεις 3D χωρίς γυαλιά, αλλά μέσα στην επόμενη... πενταετία (!). Ο Βρετανός διευθυντής marketing της Panasonic υποστήριξε ότι "η ποιότητα εικόνας δεν είναι εκεί που θα έπρεπε να βρίσκεται ακόμη" και ότι "για την ώρα, ο τρόπος με τον οποίο προβάλλεται η στερεοσκοπική εικόνα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο πώς προβάλλεται η συνήθης, 2D εικόνα". Η Panasonic ωστόσο μιλά για εικόνα 3D θεάσιμη από ευρείες οπτικές γωνίες (ίσως plasma και όχι LCD/LED LCD), σε μεγάλες διαγωνίους και απαλλαγμένη από κάθε πρόβλημα - και η ίδια σκοπεύει να χρησιμοποιήσει άλλη τεχνολογία, όχι την παρούσα με τις δύο "στρώσεις" (renticular) που αξιοποιεί το Nintendo 3DS. Τί να κάνουμε; Υπομονή!
Εδώ που τα λέμε, ωστόσο, η εικόνα 3D δεν έχει αποκτήσει ακόμη τον αντίκτυπο και την επιρροή που θα μπορούσε στην αγορά, γενικώς. Έχουμε υπογραμμίσει κι άλλοτε πως τα στοιχεία πωλήσεων για τις τηλεοράσεις 3D είναι ελαφρώς... παραπλανητικά, καθώς ένα ποσοστό του κοινού θέλει και μπορεί να επενδύσει σε μία πολύ καλή τηλεόραση για την υψηλού επιπέδου της 2D εικόνα της - κι αυτές τυγχάνουν και 3D, χωρίς αυτό να σημαίνει πως αγοράστηκαν γι' αυτό. Μία νέα έρευνα της εταιρείας Retrevo για την αμερικανική αγορά αποκαλύπτει πως ένα πολύ σημαντικό τμήμα του καταναλωτικού κοινού δεν αγοράζει τηλεόραση 3D ακόμη, για μία σειρά από λόγους. Ένας είναι η αισθητή διαφορά κόστους σε σχέση με τις "τυπικές" 2D. Ένας ακόμη - σημαντικότερος θεωρούμε - είναι η σχετική και παραμένουσα έλλειψη περιεχομένου που θα έδινε καθημερινό νόημα στην αγορά μιας τηλεόρασης 3D. Και ένας ακόμη είναι η σύγχυση που δημιουργήθηκε σχετικά με το "τί είναι μία τηλεόραση 3D", καθώς οι τεχνολογίες της ενεργητικής και παθητικής εικόνας ήλθαν, τελικά, και σε... νοηματική σύγκρουση. Για την διαφορά κόστους, πάντως, η Retrevo προβλέπει ως το τέλος του χρόνου "ψαλίδισμα" που θα φέρει τις τηλεοράσεις "μόνο 2D" και "2D και 3D" σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από π.χ. €150 ή €180. Χμ. Μακάρι!
Ευτυχώς, στους ενισχυτές που μπορούν να στηρίξουν ένα home cinema δεν έχουμε... τέτοιου είδους σύγχυση, οπότε οι κατασκευαστές παρουσιάζουν προσεκτικά μεν, αλλά τακτικά καινούργια μοντέλα με εμπλουτισμένες δυνατότητες. Η Pioneer έχει μακρά πορεία στην κατηγορία και με τις δύο νέες της προτάσεις, τους VSX-921 και VSX-1021, προσφέρει όλα τα αναμενόμενα αλλά και extras ευπρόσδεκτα και όχι (ακόμη) συνηθισμένα. Οι δύο ενισχυτές, για παράδειγμα, υποστηρίζουν την αποκωδικοποίηση και έλεγχο πολυκάναλου ήχου από τις σύγχρονες ταινίες υψηλής ευκρίνειας (7.1 κανάλια) και λεπτομερή ρύθμιση της συμπεριφοράς των ηχείων στο χώρο χάρις στο γνωστό σύστημα MCACC της Pioneer. Είναι από τους πρώτους, ωστόσο, που υποστηρίζουν και την τεχνολογία Airplay της Apple, η οποία επιτρέπει στα iPhone, iPod και iPad να "στείλουν" ασύρματα (με την προσθήκη του προαιρετικού περιφερειακού) multimedia περιεχόμενο στους ενισχυτές αυτούς. Και οι δύο, φυσικά, προσφέρουν πολλαπλές εισόδους HDMI συμβατές με την εικόνα 3D, καθώς και θύρα USB για αναπαραγωγή μουσικής και από εκεί. Οι τιμές κρίνονται προσιτές για την κατηγορία, στα €750 για τον 1021 και €600 για τον 921. Press play!
Play και... ακόμη πιο πολύ play θέλει η Sony να κάνουμε μέσα από τη συνδρομητική της υπηρεσία για το PS3 και το PSP, το PlayStation Plus. Αυτή έχει γενέθλια σήμερα, συμπληρώνοντας 12 μήνες διαδρομής στο Internet - και η ιαπωνική εταιρεία προσφέρει ως επετειακή προσφορά είτε τρεις μήνες δώρο σε όποιον κάτοχο PS3/PSP εγγραφεί ως τις 3 Αυγούστου για 12μηνη συνδρομή, είτε το ολοκαίνουργιο, πολύ καλό Sega Rally Online Arcade δωρεάν για πάντα. Παράλληλα, η Sony κάνει γενέθλιες κληρώσεις στις οποίες συμμετέχουν αυτόματα όλα τα μέλη του PlayStation Plus, με δώρο ένα πληρέστατο "πακέτο" με 3D τηλεόραση Bravia, PS Move, έξτρα γυαλιά και χειριστήρια, καθώς και πολλά κορυφαία games για όλα αυτά. Ευχόμαστε πραγματικά... χρόνια πολλά (να έχουμε αυτή τη συνδρομητική υπηρεσία ως επιλογή) και ακόμη πιο πολλά... free games και αποκλειστικό περιεχόμενο, καθώς αυτά είναι οι αληθινοί λόγοι εγγραφής σε αυτήν. Κεράκια!
Με το... κεράκι, πάντως, συνεχίζουν να αναζητούνται οι βάσιμες φήμες για το πολυαναμενόμενο iPhone 5 - για το οποίο, πέρα από το ότι θα ανακοινωθεί και θα κυκλοφορήσει το Σεπτέμβρη, κανείς δεν μπορεί να πει τίποτε με βεβαιότητα. Χθες "διέρρευσε" επικοινωνία της Apple με τη συνεργαζόμενη κατασκευάστριά της, τη Foxconn, στην οποία ζητούσε όχι λιγότερα από 15 εκατομμύρια (!) iPhone 5 έτοιμα για διάθεση το αργότερο ως τις 30/9. Σήμερα, από την άλλη, και πάλι 'διέρρευσε" φήμη από πηγές στην Ταϊβάν, βάσει των οποίων το iPhone 5 θα χαρακτηρίζεται από εκείνα τα χαρακτηριστικά που περιμένουμε - διπύρηνο επεξεργαστή Α5, διπλάσια μνήμη λειτουργίας, καλύτερη κάμερα - αλλά και από σημαντικά λεπτότερο κι ελαφρύτερο περίβλημα, γεγονός που, υποτίθεται "δημιουργεί προβλήματα κατασκευής στη Foxconn". Παράλογο δεν μας ακούγεται, και η Apple έχει αποδείξει πως... προτιμά να διαθέσει ένα νέο iPhone με γνωστό κατασκευαστικό πρόβλημα στην αγορά, παρά να "χάσει" ένα βήμα στον ετήσιο κύκλο αναβάθμισης που έχει καθιερώσει. Από την άλλη, υπάρχει περίπτωση η αμερικανική εταιρεία να αφήσει περιθώρια για κριτική σχετικά με την ποιότητα κατασκευής του iPhone 5, μετά από όσα συνέβησαν πέρυσι με το iPhone 4 και το πρόβλημα του πομποδέκτη του; Θέλουμε να πιστεύουμε πως όχι. Ε, μαμά Αpple...;