Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του Αθηνόραμα Digital που συγκεντρώνει επιγραμματικά τις ειδήσεις της ημέρας που αξίζουν αναφοράς και σίγουρα σχολιασμού. Ώρα για snack!
Να' τα, να' τα... Μέσα σε όλα, φαίνεται πως μια σειρά από εταιρείες κατασκευής και διάθεσης περιφερειακών και αξεσουάρ για υπολογιστές και άλλες συσκευές - για να μην αναφέρουμε τα σχετικά εμπορικά καταστήματα - μπορεί τον επόμενο διάστημα να έχει, από το πουθενά, νομικά προβλήματα με τον... HDMI Organization! Το ελεγκτικό σώμα που ορίζει τις προδιαγραφές της διασύνδεσης HDMI, των θυρών και των καλωδίων, σε επίσημη ανακοίνωσή του χαρακτηρίζει τα καλώδια που είναι στη μία τους άκρη HDMI διαμόρφωσης και στην άλλη DisplayPort ή mini-DisplayPort ως παράνομα επειδή δεν φέρουν την έγκρισή του. Αυτό που εννοεί ο HDMI Organization, φυσικά, είναι ότι οι κατασκευαστές των καλωδίων αυτών δεν έχουν καταβάλλει τα χρηματικά ποσά που απαιτούνται ώστε τα καλώδια αυτά να πιστοποιηθούν: δεν υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα με τη λειτουργία τους, απλώς δεν έχει... "πέσει το μαρούλι" ώστε να έχουν και τις επίσημες... "ευλογίες". Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ο οργανισμός δεν έχει πρόβλημα με την κυκλοφορία καλωδίου Displayport από τη μία άκρη, θυληκού HDMI από την άλλη (γιατί έτσι θα αγοραστεί αναγκαστικά "εγκεκριμένο" καλώδιο HDMI στη συνέχεια). Περιέργεια έχουμε να μάθουμε: δηλαδή π.χ. όλα τα καλώδια DVI σε HDMI, πιστοποιημένα είναι;
Πιστοποιημένα, πάντως, είναι πλέον τα αποτελέσματα μιας εμπορικής προσέγγισης που δεν πίστευαν πολλοί ότι θα αποδεικνυόταν επιτυχής μακροπρόθεσμα: αυτή των εφαρμογών... freemium. Είναι εκείνα τα apps που δεν κοστίζουν τίποτε να αποκτήσεις, αλλά προσφέρουν extra περιεχόμενο και επιλογές προς αγορά στους χρήστες που τα κρίνουν ενδιαφέροντα κι αξιόλογα. Τα πιο πολλά από αυτά τα apps είναι games, φυσικά - και αν κρίνει κάποιος από το πώς έχουν διαμορφωθεί τα μερίδια εσόδων ανάμεσα στα premium (που πληρώνει κανείς για να αποκτήσει) και τα freemium games από την αρχή του χρόνου, η τάση όχι απλώς αναδεικνύεται, είναι σχεδόν έτοιμη να... επικρατήσει! Τον Ιανουάριο του 2011 τα έσοδα από τα premium και τα freemium games ήταν της αναλογίας 61%-39%, ενώ τον Ιούνιο ήταν... 35% - 65% αντίστοιχα! Ολοφάνερα, οι χρήστες θεωρούν το μοντέλο freemium δικαιότερο: "Δώσε μου το app να το δοκιμάσω δωρεάν, κι αν όντως μου αρέσει, θα πληρώσω". Συμφωνούμε. Πιο πολλά έχουμε δώσει για τραγουδάκια στο Tap Tap Revenge και για γηπεδάκια στο Slam Dunk Basketball, παρά για ολόκληρα "σοβαρά" apps που ζητούν ουκ ολίγα χρήματα χωρίς να έχουμε καμία ένδειξη αν τα αξίζουν. Ε, μα!
Αυτό που σίγουρα αξίζει στις σύγχρονες τηλεοράσεις και - ενώ είχε πέρυσι επισκιαστεί λόγω της έμφασης στην εικόνα 3D από τους κατασκευαστές - φέτος δείχνει να προσελκύει το ενδιαφέρον που αξίζει, είναι η διασύνδεση με το Internet. Ο όρος "Smart TV" χαρακτηρίζει τις τηλεοράσεις εκείνες που αξιοποιούν το Δίκτυο για όλων των ειδών τις extra λειτουργίες, από εφαρμογές τύπου iPhone για κοινωνική δικτύωση, μέχρι ολόκληρες υπηρεσίες ενοικίασης ταινιών. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Display Research, 1 στις 4 τηλεοράσεις που θα πωληθούν φέτος θα έχει αυτές τις ιδιότητες των Smart TV σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό - ενώ ως το 2015 θα έχουν βρει το δρόμο τους στα σαλόνια καταναλωτών περισσότερες από 130 εκατομμύρια τέτοιες τηλεοράσεις, εκπροσωπώντας το 50% σχεδόν όλων των πωλήσεων στην κατηγορία παγκοσμίως. Δεν μας ακούγεται υπερφιλόδοξο ή παράλογο - το θέμα είναι πως οι κατασκευαστές για να επιτύχουν αυτού του επιπέδου διείσδυση στην αγορά θα πρέπει να καταστήσουν προφανή στο καταναλωτικό κοινό τα οφέλη που μία Smart TV μπορεί να φέρει στο σαλόνι. Και να το κάνουν όχι μόνο με διαφήμιση, αλλά κυρίως με εφαρμογές κι υπηρεσίες γνήσια χρήσιμες κι ενδιαφέρουσες. Όπως πάντα, υποθέτουμε... θα δείξει!
Το σίγουρο είναι πως ξέρουμε τουλάχιστον ένα άλλο πράγμα που, και θα δείξει, και θα το κάνει αν θέλεις να το πάρεις μαζί σου... εκτός σπιτιού! Ποιό πράγμα; Ο νέος προβολέας της LG, φυσικά, ο HX300G, ο οποίος είναι αρκετά συμπαγής κι ελαφρύς ώστε να μπορεί να μεταφερθεί εύκολα (βάρος... 900 γραμμάρια!), αλλά και αρκετά φωτεινός ώστε να προσφέρει εικόνα 60-75 ιντσών με τρόπο άκρως ικανοποιητικό (η αντίθεση που αποδίδει αγγίζει τα 2000 ANSI). Ο HX300G είναι τεχνολογίας LED, κάτι που σημαίνει η φωτεινότητά του δεν θα σημειώσει τη συνήθη πτώση, ενώ σε σχέση με τους παραδοσιακούς προβολείς εκκινείται... αστραπιαία σχεδόν (5 δευτερόλεπτα!). Δεν είναι υψηλής ευκρίνειας αλλά ανάλυσης XGA (1024x768 pixel), ως... extra bonus ωστόσο προσφέρει τις λειτουργίες ενός βασικού media player, ικανού ν' αναπαράγει ταινίες, φωτογραφίες και video υψηλής ευκρίνειας από αποθηκευτικά μέσα που ο χρήστης συνδέει μέσω της θύρας USB 2.0. Με κόστος, δε, κάτι παραπάνω από 600 ευρώ, καθιστά το όνειρο πολλών θιασωτών του home cinema - μεγάλη εικόνα και στο εξοχικό! - εφικτό με λιγότερα από 1000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του σχετικού πανιού. Pas mal!
Pas mal ή... tres mal δεν μπορούμε να αποφασίσουμε ακόμη αν είναι - το μόνο που ξέρουμε είναι πως πιθανότατα δεν θα έχουμε καν την ευκαιρία να το δούμε στην Ελλάδα, προκειμένου ν' αποφασίσουμε. Η... ταινία μεγάλου μήκους που έχει τις ρίζες της στα εισαγωγικά video των Tekken - των fighting games της Namco αποδείχθηκαν άκρως δημοφιλή στα PlayStation για δεκαετίες - θα προβληθεί στους κινηματογράφους των ΗΠΑ για ένα μόνο βράδυ! Πράγματι, το Tekken Blood Vengeance 3D, όπως είναι ο πλήρης τίτλος του, θα παιχθεί σε τρεις προβολές, από τις 6 το απόγευμα ως τις 12 το βράδυ, σε έναν αριθμό από αμερικανικές αίθουσες, μόνο την Τρίτη 26 Ιουλίου. Μετά θα... εξαφανιστεί απλώς και θα περιμένει υπομονετικά την ημέρα που θα εμφανιστεί στα ράφια των καταστημάτων σε μορφή δίσκου Blu-ray, αν βέβαια αποδείξει ότι έχει κοινό μετρήσιμο, που θα δείξει αρκετό ενδιαφέρον για κάτι τέτοιο. Η ερώτηση είναι: πώς θα το αποδείξει αυτό, μία ταινία που θα παιχθεί σε συγκεκριμένο αριθμό αιθουσών, σε μετρημένες προβολές, για ένα μόνο βράδυ; Ουδείς γνωρίζει πώς σκέφτεται το Hollywood σήμερα... κι αν σκέφτεται, επίσης!