banner

News Snacks 19-07-11

Διστακτική η πορεία των 3D ταινιών σε Blu-ray, πιο πολλά 3D games από τη Sony

Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του Αθηνόραμα Digital που συγκεντρώνει επιγραμματικά τις ειδήσεις της ημέρας που αξίζουν αναφοράς και σίγουρα σχολιασμού. Ώρα για snack!

Το γεγονός ότι η κινηματογραφική εικόνα 3D έχει προοπτικές στην οικιακή αγορά, το γνωρίζουμε και (έχουμε την αίσθηση) το βλέπουν όλοι από ένα σημείο και πέρα. Το γεγονός όμως ότι μέχρι στιγμής δεν έχει την απήχηση στο κοινό που όλοι οι εμπλεκόμενοι θα ήθελαν - ναι, και το ίδιο το κοινό - είναι επίσης αδιαμφισβήτητο. Το αποδεικνύουν και οι αριθμοί πλέον: αν θεωρήσουμε ότι η πρώτη εμπορική χρονιά των 3D Blu-ray ξεκίνησε πέρυσι τον Ιούνιο και ολοκληρώθηκε σε αυτόν που μας πέρασε, τότε οι πωλήσεις 3.5 εκατομμυρίων τεμαχίων στις ΗΠΑ δεν είναι ακριβώς... εντυπωσιακές. Μάλλον το αντίθετο. Αν λάβει μάλιστα κανείς στα υπόψιν ότι οι μισές από αυτές τις πωλήσεις ανήκαν σε "πακέτα" εμπορικά με κάτι άλλο - π.χ. 3D τηλεοράσεις, 3D Blu-ray player κλπ. - τότε η εικόνα που δημιουργείται δεν είναι καλή. Είναι, ωστόσο, αντιπροσωπευτική της αγοράς: με λιγότερα από 100 διαφορετικά 3D Blu-ray διαθέσιμα (όχι όλα ταινίες) και το θρυλικό Avatar να συνεχίζει να πωλείται μόνο συνοδευόμενο από συσκευές της Panasonic, δεν είναι να απορεί κανείς. Θα αλλάξει άρδην αυτό το σκηνικό τα Χριστούγεννα του 2011; Ας ελπίσουμε πως ναι!

Η Sony, πάντως, από την πλευρά της, δεν στηρίζεται σε... ελπίδες για να αυξήσει τη δημοτικότητα της εικόνας 3D. Έχει συνεισφέρει ήδη πολύ προϊοντικά - η ιαπωνική εταιρεία πιστεύει στη συγκεκριμένη τεχνολογία περισσότερο από κάθε άλλη - μα, το σημαντικότερο, έχει συνεισφέρει στο 3D περιεχόμενο με το PlayStation3 και τα 3D games του. Ερωτηθείς πρόσφατα ο διευθυντής της Sony Worldwide Studios σχετικά, απάντησε πως η εταιρεία του, ασχέτως με το τί κάνουν όλοι οι άλλοι, θα "εξοπλίζει" με στερεοσκοπική εικόνα όσα περισσότερα games της μπορεί. Πενήντα τίτλους 3D περίπου διέθεσε στην αγορά από τη μέρα που τα, 50 εκατομμύρια πλέον, PS3 δέχθηκαν τη σχετική αναβάθμιση λογισμικού πέρυσι το καλοκαίρι. Μέσα στο 2011 μάς έδωσε το μέχρι στιγμής κορυφαίο 3D game ανεξαρτήτως φορμά και κατηγορίας, το Killzone 3. Το Σεπτέμβρη θα προσφέρει το Resistance 3 (καθώς και εκείνο το ιδιοφυές 3D monitor που αποκαλύφθηκε στην πρόσφατη Ε3) και το Νοέμβρη το Uncharted 3, που αναμένεται ακόμη πιο εντυπωσιακό από το Killzone. Όλα αυτά αποτελούν υπολογίσιμη επένδυση σε πόρους εκ μέρους της Sony - ειδικά αν σκεφτεί κανείς πόσο νωρίς βρισκόμαστε στο όλο "θέμα 3D" και πως αυτό θεωρείται ακόμη "στοίχημα". Θα "της βγει"; Θα δείξει!

Κάτι που περιμένουμε να... δείξει, ειδικά μετά τις πρόσφατες δικαστικές διαμάχες της Apple με τις Samsung και LG, είναι το ποιά εταιρεία θα προμηθεύσει την οθόνη για το αναπόφευκτο iPad 3. Αυτό όλοι περιμένουμε πως, για να είναι σοβαρό βήμα μπροστά σε σχέση με το iPad 2, θα έχει οθόνη κατά προσέγγιση ιδιοτήτων Retina, δηλαδή πολύ υψηλής ανάλυσης και πυκνότητας των pixel, που θα τα καθιστούν αόρατα, όπως στο iPhone 4. Έχουμε αναφέρει κι άλλες φορές στο παρελθόν για ποιούς λόγους η ανάλυση αυτή, στις 9.7 ίντσες, πιθανότατα είναι τα 2048x1536 pixel: πρέπει να διατηρηθεί τόσο η αναλογία 4:3 του iPad, όσο και να είναι ακριβώς τετραπλάσια του υπάρχοντος. Η εφημερίδα Korea Times, για πρώτη φορά, έγινε περισσότερο συγκεκριμένη επικαλούμενη πηγές που θέλουν τη Samsung και την LG να "διαγωνίζονται" για το ποιά θα τροφοδοτήσει τελικά την Apple με οθόνες αυτών των ιδιοτήτων. Η LG είναι πιθανότερο να το κάνει με οθόνες τεχνολογίας IPS (αντίστοιχης των σημερινών iPad), ενώ η Samsung ενδέχεται να αξιοποιήσει για πρώτη φορά της νέας τεχνολογίας της Super PLS (η οποία υπερέχει στη φωτεινότητα και το εύρος των γωνιών θέασης). Πολλά θα εξαρτηθούν σίγουρα και από τον παράγοντα του κόστους, ειδικά αν η Apple παρουσίασει πρώτα ένα "iPad HD" ή "iPad Pro" και μετά το iPad 3. Για να δούμε!

Μία πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα, πάντως, που αντίστοιχή της... πολύ θα θέλαμε να δούμε για την ελληνική αγορά, έκανε για τις παγκόσμια μεγαλύτερες πρόσφατα η γνωστή σε αυτό το χώρο εταιρεία DisplaySearch. Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας αυτής - η οποία τιτλοφορείται ως "Global TV Replacement Study" και αποπειράται να εντοπίσει τους βασικούς λόγους για τους οποίους οι καταναλωτές αντικαθιστούν τις παλιές τους τηλεοράσεις με καινούργιες - το κοινό ενδιαφέρεται 3 έως 5 φορές περισσότερο για την ενεργειακή κατανάλωση ενός νέου μοντέλου τηλεόρασης απ' ότι για την εικόνα 3D. Δεν μας εκπλήσσει κάτι τέτοιο, αν σκεφτεί κανείς πως το κοινό πιθανότατα περιμένει πιο πολύ περιεχόμενο για να επενδύσει σε μία 3D TV, ενώ όλοι - στους καιρούς που διανύουμε - θα ήθελαν να εξοικονομήσουν χρήματα όποτε αυτό είναι εφικτό. Στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι μας νοιάζει και μας παρανοιάζει πια η οικονομία (σίγουρα πιο πολύ από την οικολογία!), το κοινό δυστυχώς ακόμη δεν έχει αποκτήσει τη συνείδηση του καταναλωτή που ανάγει την ενεργειακή κατανάλωση σε παράγοντα επιλογής. Δεν ακούμε, με άλλα λόγια, συχνά κάποιον να ρωτά... "πόσα καίει" μια νέα τηλεόραση και να συγκρίνει το χαρακτηριστικό της αυτό με αντίστοιχο άλλων μοντέλων. Ποιός ξέρει. Τώρα με το μεσοπρόθεσμο... αλλάζουν πολλά. Ίσως κι αυτό!

Κάτι που μας έχει αφήσει... συγκλονισμένους σχετικά με το πόσο μεγάλη αλλαγή είναι στο σύνηθες, είναι το απρόσμενο bonus που επεφύλαξε ο George Lucas και η εταιρεία του στο κοινό των Star Wars! Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, στα μέσα Σεπτεμβρίου κυκλοφορεί σε Blu-ray όλη η σειρά των ταινιών και, με την ευκαιρία έναρξης της μεγάλης έκθεσης ComicCon σε λίγα εικοσιτετράωρα, η LucasFilms κάνει ένα ενδιαφέρον δώρο στα εκατομμύρια των θιασωτών των Star Wars. Από τις 20 Ιουλίου και μετά θα διαθέσει δωρεάν στο App Store της Apple για τις συσκευές της - ε, κατά βάση το iPad/iPad 2 - μία συνοπτική "γεύση" από τα extras αυτών των Blu-ray. Η εφαρμογή αυτή λέγεται The Star Wars Blu-ray Early Access App και το υλικό της περιλαμβάνει ανέκδοτες μέχρι σήμερα συνεντεύξεις, φωτογραφίες από τα σκηνικά και τις τοποθεσίες των γυρισμάτων, μοντέλα και σκίτσα από το στάδιο της προπαραγωγής κλπ. Ο λόγος, δε, για τον οποίο δηλώνουμε... συγκλονισμένοι; Μα, το γεγονός ότι σε άλλες εποχές ο θείος Lucas εννοείται πως θα πωλούσε το app και δεν θα το διέθετε δωρεάν! Άλλοι (πτωχοί) καιροί, άλλα ήθη αγαπητέ μου George...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner